Χαρά

2,5

Με μια συγκινητική, βραβευμένη από την Ελληνική Κινηματογραφική Ακαδημία αλλά και διεθνή φεστιβάλ Αμαλία Μουτούση.

Χαρά

Η Χαρά κλέβει ένα μωρό από το μαιευτήριο και περνάει μερικές ημέρες απόλυτης ευτυχίας μαζί του. Σε μια εκδρομή τους όμως ένας μικροκακοποιός την αναγνωρίζει ως απαγωγέα και της επιτίθεται. Η Χαρά αναγκάζεται να τον σκοτώσει. Ευαίσθητο, αλλά μικρής εμβέλειας κοινωνικό δράμα, σκηνοθετημένο με μια στιλιζαρισμένη αποστασιοποίηση. Με μια συγκινητική, βραβευμένη από την Ελληνική Κινηματογραφική Ακαδημία αλλά και διεθνή φεστιβάλ Αμαλία Μουτούση.

Χαρά - εικόνα 1

H «Χαρά» προσπαθεί να λύσει ένα αίνιγμα. Αυτό της συνονόματης πρωτα­γωνίστριά της, η οποία μας συστήνεται με μια ακραία πράξη. Αρπάζοντας ένα βρέφος από το μαιευτήριο και ξεκινώντας μια καινούργια ζωή μαζί του, η οποία όμως δεν θα κρατήσει παρά ελάχιστα. Ύστερα από λίγες ημέρες απόλυτης ευτυχίας η Χαρά θα εκδράμει μακριά από την Αθήνα με το μωρό, αλλά θα αναγνωριστεί ως η απαγωγέας από έναν κακο­ποιό, που θα της επιτεθεί για να το κλέψει. Εκείνη, αμυνόμενη λυσσαλέα, θα τον σκοτώσει. Μέχρι εκείνη τη στιγμή οι πληροφορίες μας για τη Χαρά, το παρελθόν αλλά και το παρόν της, ­είναι οι ελάχιστες δυνατές.
Το ίδιο, φυσικά, και για τα κίνητρά της. Η ακροαματική διαδικασία θα ρίξει λιγοστό φως στην όλη υπόθεση, ενώ ο αρχικά απόμακρος δικηγόρος υπεράσπισης, ο οποίος στην πορεία θα προσπαθήσει να την καταλάβει, θα αποκτήσει απλώς περισσότερες απορίες. Όχι μόνο γιατί η Χαρά βρίσκεται μακριά από τα αποδεκτώς κοινωνικά πρότυπα συμπεριφοράς και μοιάζει να μη μετανιώνει γι’ αυτό, αλλά και γιατί ο (έμπειρος ως ντοκιμαντερίστας) Γιαννακάκης αρνείται τον εύκολο ψυχολογισμό και τις απλοϊκές κοινωνιολογικές αναλύσεις.

Χαρά - εικόνα 2

Αυτή η φαινομενολογική προσέγγιση συνοδευόμενη από μια ασπρόμαυρη εικόνα κι ένα μεθοδικό σκηνοθετικό στιλιζάρισμα προσδίδουν στην αφήγηση μια αίσθηση ημερολογίου και ψυχρής καταγραφής των γεγονότων, που από τη μία πλευρά εστιάζουν στην κινηματογραφική ουσία των πραγμάτων και από την άλλη τυλίγουν με μια ψυχρότητα κι ένα «κόμπιασμα» τη στακάτη αφήγηση.
Χωρίς να αποφεύγει τα δραματικά κλισέ, ειδικά στις σκηνές του δικαστηρίου, ο σκηνοθέτης χρησιμοποιεί με γνώση τις σιωπές (στους ήχους αλλά και στον ανθρώπινο λόγο), συμπεριφέρεται με τόλμη απέναντι στα κοινωνικά ταμπού, ξέρει ότι το ζουμί ­μιας πλοκής κι ενός χαρακτήρα βρίσκεται στο διφορούμενο και –με τη βοήθεια μιας απόλυτα ταυτισμένης με το ρόλο Αμαλίας Μουτούση (βραβευμένη τόσο από την Ελληνική Κινηματογραφική Ακαδημία όσο και από διεθνή φεστιβάλ)– περιγράφει εις βάθος ένα σύνθετο κι αινιγματικό γυναικείο ψυχολογικό πορτρέτο.
Α/Μ. Ελλάδα. 2012. Διάρκεια: 80΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Χαρά

2,5
  • Δραματική
  • 2012
  • Διάρκεια: 80 '
  • Ηλίας Γιαννακάκης

Η Χαρά κλέβει ένα μωρό από το μαιευτήριο και περνάει μερικές ημέρες απόλυτης ευτυχίας μαζί του. Σε μια εκδρομή τους όμως ένας μικροκακοποιός την αναγνωρίζει ως απαγωγέα και της επιτίθεται. Η Χαρά αναγκάζεται να τον σκοτώσει.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Επιστροφή στην Εποχή των Δεινοσαύρων

Ανήλικη σε όλα της περιπέτεια φαντασίας, στην οποία κανείς θεατής άνω των οκτώ χρονών δεν γελά, δεν αγωνιά και δεν εντυπωσιάζεται.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
09/05/2024

Detective Conan: Το Μαύρο Υποβρύχιο

Γνωριμία με ένα εξαιρετικά πετυχημένο στην Ιαπωνία franchise anime, το οποίο έχει αισίως φτάσει στην 27η ταινία του και έχει πλέον βάλει μπροστά τον αυτόματο πιλότο.

Sobibor

Μια συναρπαστική αληθινή ιστορία, η οποία αποτυπώνεται στην οθόνη με σκηνοθετική αρτιότητα, αλλά και παλιομοδίτικη μελοδραματική υπερβολή.

The Big Father

Απίστευτα αδέξια και σκανδαλωδώς αφελής κοινωνική σάτιρα, στην οποία είναι σχεδόν αδύνατον να ξεχωρίσεις τα ηθελημένα από τα ακούσια αστεία.

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 9/5

Η επιστροφή ενός επικού franchise και ένα διχαστικό arthouse φιλμ προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Οι αξέχαστοι ρόλοι της Άννας Παναγιωτοπούλου στο σινεμά

Αποχαιρετούμε μια από τις πιο αγαπημένες ηθοποιούς του ελληνικού κινηματογράφου.

Οι ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στις αίθουσες τον Μάιο

Ο καινούριος Λάνθιμος, η "Furiosa" Άνια Τέιλορ-Τζόι και η κινηματογραφική εμφάνιση - έκπληξη της Βίκυς Καγιά προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.