Luton

2,5

Ο στιλιζαρισμένος ρεαλισμός του πρωτοεμφανιζόμενου Μιχάλη Κωνσταντάτου λειτουργεί –εξαιρετική διαχείριση χώρου και αφηγηματική οικονομία στο ντεκουπάζ–, όχι όμως και η αφαιρετική διάθεση του σεναρίου, η οποία αντί να οδηγεί προς την αμφισημία και την ανοιχτή ερμηνεία, δυστυχώς ρέπει προς τη σχηματοποίηση.

Luton

ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ Σκηνοθεσία: Μιχάλης Κωνσταντάτος. Πρωταγωνιστούν: Νικόλας Βλαχάκης, Ελευθερία Κόμη, Χρήστος Σαπουντζής.

Luton - εικόνα 1

Η ζωή τριών Αθηναίων διαφορετικής ταξικής και ηλικιακής κλίμακας, που φαινομενικά δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους, μπαίνει στο στόχαστρο του πρωτοεμφανιζόμενου Έλληνα σκηνοθέτη. Ένας μικροαστός οικογενειάρχης, ένας παραμελημένος έφηβος και μια νεαρή δικηγόρος συνθέτουν μια περιεκτική εικόνα της παράδοξης ελληνικής πραγματικότητας. Όλοι τους κομμάτια ενός αλλοπρόσαλλου παζλ που προσπαθούν να επιβιώσουν κάτω από αφόρητη πίεση. Άνθρωποι που προσπαθούν να ξεφύγουν από τα καθημερινά τους αδιέξοδα. Ο πρωτοεμφανιζόμενος Μιχάλης Κωνσταντάτος θα παρατηρήσει με διαστροφική υπομονή τους ήρωες να φτάνουν στο σημείο ζέσης. Ελάχιστα cut, αργοί ρυθμοί, αποσπασματική αφήγηση και πάνω από όλα αισθητική λεπτολογία συνθέτουν μια ιδιαίτερη όσο κι ενδιαφέρουσα κινηματογραφική γλώσσα. Η βαρεμάρα, το προσωπικό –ενάντια στο συλλογικό– συμφέρον, η μισαλλοδοξία, η σεξουαλική δυσλειτουργία και η βία δεν θα αργήσουν να κάνουν την εμφάνισή τους σε καθένα από τα τρία κεφάλαια των καθημερινών αθηναϊκών ιστοριών ως συμπτώματα μιας γενικότερης κοινωνικής παθογένειας. Στη συνέχεια, η ζωή των τριών ηρώων θα ενωθεί με απρόσμενο –σχεδόν υπερρεαλιστικό– τρόπο, φτάνοντας την ιστορία σε μια απότομη κλιμάκωση, η οποία σε βρίσκει τουλάχιστον απροετοίμαστο. Χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία του χτισίματος των χαρακτήρων και η ελάχιστη ταύτιση του θεατή με αυτούς, το «Luton» θα φέρει τον θεατή αντιμέτωπο με μια ολική ανατροπή που, αντί να σοκάρει, προβληματίζει. Ο στιλιζαρισμένος ρεαλισμός λειτουργεί στο δράμα του Κωνσταντάτου –εξαιρετική διαχείριση χώρου και αφηγηματική οικονομία στο ντεκουπάζ–, όχι όμως και η αφαιρετική διάθεση του σεναρίου, η οποία δυστυχώς οδηγεί στη σχηματοποίηση αντί να ενισχύει την αμφισημία και την ανοιχτή ερμηνεία. Ο φασισμός της καθημερινότητας θα παραμείνει περισσότερο στο επίπεδο του συνθήματος, χωρίς το «Luton» να φτάσει στα σαπισμένα σωθικά του. Συμμετοχή στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν. Ελλάδα. 2013. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Luton

2,5
  • Δραματική
  • 2013
  • Διάρκεια: 100 '
  • Μιχάλης Κωνσταντάτος

Οι ζωές τριών Αθηναίων, διαφορετικής ταξικής και ηλικιακής κλίμακας, που φαινομενικά δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους, ξετυλίγονται στην οθόνη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.