Follow us

10 πράγματα που δεν ήξερα για τα Lidl

Επιστρέφοντας από ένα press trip στη Θεσσαλονίκη, με οικοδεσπότη το Τμήμα Αγορών της Lidl Ελλάς, συνειδητοποίησα ότι υπάρχουν πολλά που δεν γνωρίζει το ευρύ κοινό για τα προϊόντα της γνωστής αλυσίδας σουπερμάρκετ…

10 πράγματα που δεν ήξερα για τα Lidl

Δεν έχω πολύ κοντά μου κατάστημα Lidl κι έτσι ομολογώ πως δεν είχα σωστή εικόνα για τα προϊόντα του. Ό,τι γνώριζα από μερικές επισκέψεις πριν αρκετά χρόνια, όταν είχαν πρωτοανοίξει στην Ελλάδα, που τα πράγματα ήταν πολύ διαφορετικά από τώρα…
Σχεδόν 20 χρόνια μετά το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος Lidl στη χώρα μας το 1999, τα προϊόντα που συναντά κανείς στα 221 συνολικά καταστήματα του γερμανικού brand διαφέρουν πολύ.
Στο πρόσφατο press trip, οι υπεύθυνοι του τμήματος αγορών της Lidl μας ξενάγησαν αρχικά σε ένα πολύ μεγάλο κατάστημα στην Περαία Θεσσαλονίκης, που πρόσφατα μεταφέρθηκε σε νέο, μεγαλύτερο χώρο, 1.400 τ.μ, στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τον φορέα πιστοποίησης Agrolab και τέλος καταλήξαμε στα κεντρικά γραφεία της Lidl Ελλάς.

Τα 10 σημεία που ξεχώρισα

Ο φούρνος

Το πρώτο πράγμα που αντικρίζει ο πελάτης μπαίνοντας είναι ο φούρνος, μια μεγάλη επένδυση της εταιρείας, που αγγίζει έως και τις 300.000 ευρώ ανά κατάστημα. Από τα 221 συνολικά καταστήματα, στα 180 υπάρχει αντίστοιχο τμήμα. Πρόκειται για έναν χώρο για φρεσκοψημένο ψωμί, αρτοσκευάσματα και σφολιατοειδή ημέρας, σε μεγάλη ποικιλία και πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Από τους 38 συνολικούς κωδικούς που περιλαμβάνουν ψωμιά, σφολιάτες, mini σφολιατάκια, κρουασάν, ντόνατς, λουκουμάδες και άλλα σχετικά, οι 22 είναι από Έλληνες προμηθευτές, ενώ για όλα τηρούνται αυστηρά όλες οι απαραίτητες προδιαγραφές ποιότητας.

10 πράγματα που δεν ήξερα για τα Lidl

Είδαμε από κοντά τους ειδικούς ψυκτικούς θαλάμους στους οποίους διατηρούνται τα είδη, αλλά και τους σύγχρονους, αυτοκαθαριζόμενους φούρνους, που προγραμματίζονται αυτόματα από απόσταση. Μετά το ψήσιμο, τα είδη μεταφέρονται σε χώρο που περιβάλλεται από σίτα για να έρθουν στην επιθυμητή θερμοκρασία πριν μπουν στις ειδικές προθήκες. Από εκεί ο καταναλωτής παραλαμβάνει τα προϊόντα που επέλεξε με ειδικές σπάτουλες και γάντια μιας χρήσης. Εντύπωση μου έκανε και το ειδικό σύστημα που σου δίνει εύκολα τη δυνατότητα να κόψεις τη φρατζόλα σου σε φέτες και μάλιστα επιλέγοντας και το πάχος τους.

Το μανάβικο

Τα μανάβικα των καταστημάτων παραλαμβάνουν φρέσκα φρούτα και λαχανικά κάθε πρωί -όχι μόνο κάποιες ημέρες της εβδομάδας- ώστε να διατηρείται στο μέγιστο τόσο η γεύση όσο και τα θρεπτικά τους συστατικά. Και εδώ δίνεται προτεραιότητα στους Έλληνες παραγωγούς, αφού έχουμε την τύχη να παράγουμε σχεδόν τα πάντα, κατά ένα 80%. Κάθε φρούτο και λαχανικό ελέγχεται από την Agrolab, ένα από τα πιο αναγνωρισμένα ελληνικά εργαστήρια ολοκληρωμένων και συμβουλευτικών λύσεων στη βιομηχανία τροφίμων. Ο έλεγχος εξετάζει περισσότερες από 700 δραστικές ουσίες, πολύ μεγαλύτερος αριθμός από τον μέσο όρο που διενεργούν οι κρατικές υπηρεσίες.

Το ιχθυοπωλείο

Εδώ βρίσκουμε φρέσκα, ελληνικά ψάρια από σύγχρονες μονάδες ιχθυοτροφείων του Ιονίου, της Πελοποννήσου, των Δωδεκανήσων και της Εύβοιας, καθώς και τον φημισμένο σολομό Νορβηγίας. Υπάρχει στην γκάμα τους και νωπό φιλέτο λαβράκι και φιλέτο τσιπούρα, σε ειδικές αεροστεγείς συσκευασίες. Στη συσκευασία αναγράφονται και όλες οι πληροφορίες που χρειαζόμαστε για αυτά, όπως προέλευση, ημερομηνία συσκευασίας. Μάλιστα, η φρέσκια ελληνική τσιπούρα και το λαβράκι που διαθέτουν, απέσπασαν και Βραβείο Ανώτερης Γεύσης από το International Taste and Quality Institute. Παίρνοντας έτοιμο, καθαρισμένο και φιλεταρισμένο το ψάρι, γλιτώνουμε και από πολύ χρόνο, αλλά κερδίζουμε και χρήματα, αφού στην περίπτωση αυτή δεν πετάμε τίποτα.
Τα φιλέτα της τσιπούρας είχα αργότερα την ευκαιρία να τα δοκιμάσω και ψημένα και ομολογώ ότι ήταν νοστιμότατα.

Το κρεοπωλείο

Φρέσκα κρέατα, που περνούν από τους αυστηρούς και συνεχείς ελέγχους της Agrolab, το 96% των οποίων προέρχεται από Έλληνες προμηθευτές.

Τα ψυγεία

Σε κάθε ψυγείο η θερμοκρασία διατηρείται πάντα σταθερή και τα προϊόντα συντηρούνται σε άριστη κατάσταση από την παραγωγή, τη μεταφορά, την παραλαβή ως την τοποθέτηση στο ράφι.

Γαλακτοκομικά – τυροκομικά

Τα γαλακτοκομικά και τα τυροκομικά είδη προέρχονται από 21 επιλεγμένους Έλληνες προμηθευτές, που συλλέγουν γάλα από 2.500 μικρούς παραγωγούς από όλη την Ελλάδα.

Ελαιόλαδο «Ευ»

Το ε.π. ελαιόλαδο ιδιωτικής ετικέτας με την επωνυμία «Ευ», που μπορεί να βρει κανείς μόνο εδώ, έχει πιστοποίηση από το ΤΕΙ Πελοποννήσου για την ποιότητά του ως εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο.

Έλεγχοι – πιστοποίηση

Δεν είναι λίγο το γεγονός ότι έγιναν 3.388 έλεγχοι ποιότητας μέσα σε ένα χρόνο, συνολική επένδυση που μεταφράζεται σε 1.300.000 ευρώ ετησίως. Η Lidl Ελλάς πραγματοποιεί ελέγχους σε τυχαίο δείγμα σε κάθε σημείο εισόδου των προϊόντων της, ώστε να δοθεί η πιστοποίηση ποιότητας που είναι απαραίτητη για τη διάθεση του προϊόντος στα καταστήματά της. Οι έλεγχοι διασφαλίζουν τη διάρκεια ζωής τους προϊόντος ως την ημερομηνία λήξης του, την ελαχιστοποίηση του κινδύνου αλλοίωσής του, την ελαχιστοποίηση του κινδύνου χημικών επιμολύνσεων κατά την παραγωγή του, την υγιεινή και τη φρεσκάδα του και τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια στην κατανάλωσή του.

Στο εργαστήριο του "Agrolab"

Συνεργασία με Έλληνες προμηθευτές

Η δημοσιογραφική ξενάγηση ολοκληρώθηκε στις εντυπωσιακές εγκαταστάσεις των κεντρικών γραφείων της Lidl Ελλάς στη Σίνδο. Εκεί, στον τομέα αγορών όπου εξασφαλίζεται το τρίπτυχο «φρεσκάδα, ποιότητα, ελληνικότητα σε μόνιμα χαμηλές τιμές», μεταξύ άλλων μάθαμε ότι υπάρχει στενή σχέση και μακρά συνεργασία με τους μικρούς και τους μεγάλους προμηθευτές για τη δημιουργία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Μάλιστα, σε κάποιους δίνεται η δυνατότητα να εξάγουν τα προϊόντα τους στα καταστήματα άλλων χωρών της αλυσίδας, είτε σε μόνιμη βάση, είτε μέσω των “ελληνικών εβδομάδων”, που διοργανώνονται με ιδιαίτερη επιτυχία στα καταστήματα του εξωτερικού. Στόχος της εταιρείας είναι να προσφέρει στον Έλληνα τα πιο ποιοτικά προϊόντα στις καλύτερες δυνατές τιμές.

Εταιρική ευθύνη

Τίποτα δεν πηγαίνει χαμένο. Η Lidl προβάλει ιδιαίτερα το αίσθημα ευθύνης απέναντι τόσο στον καταναλωτή και στο περιβάλλον. Ακόμα, φροντίζει ώστε τα προϊόντα που δεν καταναλώνονται εντός της προβλεπόμενης ημερομηνίας λήξης να μεταφέρονται σε συνεργαζόμενη εταιρεία, όπου κατόπιν επεξεργασίας μετατρέπονται σε ζωοτροφές. Επί πλέον, υπάρχει συνεργασία με εταιρείες φιλανθρωπικής δράσης, ώστε προϊόντα που αποσύρονται σε καλή κατάσταση να διανέμονται σε ευπαθείς ομάδες.