Κινόα, 5 τρόποι για να την αγαπήσεις

Άρτεμις Τζίτζη Άρτεμις Τζίτζη Δευτέρα, 16 Μαρτίου 2020

Κινόα, 5 τρόποι για να την αγαπήσεις

Η κινόα έχει διανύσει πολύ δρόμο τα τελευταία χρόνια, ξεκινώντας από τα πίσω ράφια των καταστημάτων υγιεινής διατροφής για να φθάσει τους διαδρόμους των μεγάλων σουπερμάρκετς και στις συνταγές των γαστρονομικών σάιτς και των περιοδικών. Η υψηλή περιεκτικότητά της σε πρωτεΐνες, η ξηροκαρπάτη γεύση της και η απαλή υφή της, την έχουν κάνει ένα ανερχόμενα δημοφιλές υλικό. Στην πραγματικότητα, η κινόα είναι ο σπόρος ενός αυτογενούς φυτού των Άνδεων και όχι ένα δημητριακό  και καλλιεργείται πάνω από 5.000 χρόνια, έχοντας χαρακτηρισθεί για τη διατροφική της αξία ως  «η μητέρα των σιτηρών» από τους αυτόχθονες Ινδιάνους και μάλλον δικαίως: περιέχει πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, σίδηρο, μαγνήσιο και φυτικές ίνες, στοιχεία που της προσδίδουν το χαρακτηρισμό της superfood και την κάνουν ιδιαίτερα πολύτιμη για τους χορτοφάγους. Είναι εύπεπτη, μαγειρεύεται απίστευτα εύκολα και γρήγορα και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν τα υπόλοιπα δημητριακά και κυρίως το ρύζι: μόνη της, ως βασικό υλικό ή σε συνύπαρξη με όλα τα άλλα τρόφιμα. Με βάση αυτό το τελευταίο χαρακτηριστικό, προτείνουμε νόστιμες, χορταστικές και υγιεινές συνταγές, που  συνδυάζουν το κρέας, το ψάρι, τα όσπρια και τα λαχανικά με την κινόα σε κλασικούς μαγειρικούς συνδυασμούς και αποδεικνύουν την ευπροσάρμοστη γευστική ικανότητα αυτού του σπουδαίου σπόρου.

Updated: 16/03/20
Ημ/νια α' δημοσίευσης: 28/01/16



Συνταγές
Δείτε όλα τα συνταγογραφικά της ενότητας

Στο τραπέζι

Τα βασικά

Πρώτες ύλες και υλικά συνταγών

Ανά χώρα

Τρόπος μαγειρέματος

Εποχές

Ειδικές κατηγορίες

Γιορτές και περιστάσεις

Βιολογικα / Delicatessen

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση

Αναζήτηση
Αναζητήστε στο αρχείο του αθηνόραμαUmami δίνοντας μέρος του ονόματος