banner
banner

Φθινοπωρινές σούπες

Θάλεια Τσιχλάκη Θάλεια Τσιχλάκη Σάββατο, 11 Οκτωβρίου 2014

Φθινοπωρινές σούπες

Παρότι η εποχικότητα των υλικών είναι θεμελιώδες γευστικό αξίωμα, τις περισσότερες φορές οι επιθετικοί προσδιορισμοί που αναφέρονται στις εποχές των συνταγών χρησιμοποιούνται απλά για να προκαλέσουν το αναγνωστικό ενδιαφέρον. Κι όμως υπάρχουν υλικά που σηματοδοτούν την κάθε εποχή. Όταν το φθινόπωρο μπει για τα καλά κι οι βροχές πληθύνουν ώστε να ποτιστεί η γη, εμφανίζονται τα πρώτα μανιτάρια. Κάπου εδώ τελειώνουν τα βλίτα κι εμφανίζονται τα αντίδια, τα σέσκουλα, τα ραδίκια, το σπανάκι, τα λάχανα, τα κουνουπίδια και τα βαθυπράσινα μπρόκολα.
Τα δέντρα λυγίζουν από τα χρυσωπά κυδώνια και τα κόκκινα ρόδια. Στις πιο ορεινές περιοχές μαζεύουν λωτούς και φρέσκους καρπούς από τις καρυδιές και τις φουντουκιές που θα αποξηράνουν για το χειμώνα. Με αυτά όλα τα υλικά και με τις κολοκύθες που είναι και θα είναι ακόμα για αρκετό καιρό στην επικαιρότητα, τις πιπεριές, τα παντζάρια, τα πράσα και μαζί τους με τα μήλα, τα αχλάδια, τα σέλινα και το μάραθο, ετοιμάσαμε μερικές καθησυχαστικές και εύκολες σούπες για τις πρώτες δροσερές στιγμές του μήνα. Σούπες με τα φθινοπωρινά λαχανικά, που ζητάνε τη συντροφιά των γαλακτοκομικών για να αποκτήσουν σώμα κι απαλή υφή. Το βούτυρο, μια μικρή ποσότητα κρέμας γάλακτος ή μερικές φορές λίγο γάλα αρκούν για να μειώσουν τη μεταλλικότητα ή τη φυτικότητα μιας σούπας λαχανικών. Αν όμως ανήκετε στην κατηγορία όσων ανατριχιάζουν στις λέξεις βούτυρο ή κρέμα γάλακτος, μπορείτε να αντικαταστήσετε το βούτυρο με ελαιόλαδο στο σοτάρισμα κι εκεί που υπάρχει κρέμα γάλακτος να χρησιμοποιήσετε ένα πηχτό γιαούρτι ή ένα λευκό μαλακό γαλοτύρι τύπου πηχτόγαλο ή κατίκι. Οι φυτοφάγοι υποθέτω πως θα χρησιμοποιήσουν γάλα, τυρί και κρέμα γάλακτος από ξηρούς καρπούς ή σόγια. Αντίθετα, οι σούπες που περιέχουν όσπρια στηρίζονται στο άμυλο για να τους δώσει σώμα και να απομακρύνει την ανεπιθύμητη χορταρίλα.
Και βέβαια σε όλες αυτές τις σούπες θα μπορούσαμε να προσθέσουμε φρυγανισμένα ή τηγανητά κρουτόν από χωριάτικο ή μαύρο ψωμί ή μικρές φέτες φρυγανισμένου ψωμιού, 1-2 κουταλιές πέστο, τριμμένη παρμεζάνα ή κάποιο άλλο σκληρό κίτρινο τυρί, κατάλληλο και για ζυμαρικά. Μπορούμε ακόμα να τις εμπλουτίσουμε με όσπρια, ζυμαρικά, ρύζι, αποφλοιωμένο κριθάρι ή σιτάρι, κινόα, τραχανά ή πλιγούρι.

banner


Συνταγές
Δείτε όλα τα συνταγογραφικά της ενότητας

Στο τραπέζι

banner

Τα βασικά

Πρώτες ύλες και υλικά συνταγών

banner

Ανά χώρα

Τρόπος μαγειρέματος

banner

Εποχές

Ειδικές κατηγορίες

banner

Γιορτές και περιστάσεις

Βιολογικα / Delicatessen

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση

Αναζήτηση
Αναζητήστε στο αρχείο του αθηνόραμαUmami δίνοντας μέρος του ονόματος