Βάλτε το ρόδι στη ζωή σας

Η υπερτροφή έρχεται στο πιάτο σας με 9 συνταγές

Δέσποινα Μπαράκη Δέσποινα Μπαράκη Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2020

Το φρούτο με τα ισχυρά αντιοξειδωτικά μπαίνει ολοένα και περισσότερο στη διατροφή μας και μας χαρίζει βιταμίνες και πεντανόστιμα πιάτα.

© hitesh choudhary

© hitesh choudhary

Με την καλλιέργειά των ροδιών να είναι πιο συστηματική από ποτέ, δεν εντυπωσιάζει το γεγονός ότι το αντιοξειδωτικό φρούτο βρίσκεται παντού. Σε χυμούς, μαρμελάδες, σαλάτες, και συνταγές για κρεατικά. Φυσικά, τα ρόδια δεν έγιναν ξαφνικά της μόδας, αφού είναι γνωστά για τις ευεργετικές τους ιδιότητες και τα πολύτιμα οφέλη τους από την αρχαία Ελλάδα, αποτελώντας σύμβολο γονιμότητας, αιωνιότητας, αλλά και έμβλημα πολλών γυναικείων θεοτήτων.

Ο καρπός αρχίζει να ωριμάζει από τα τέλη Σεπτεμβρίου και είναι διαθέσιμος στην αγορά ως τα τέλη του Δεκεμβρίου. Υπάρχουν αρκετές ποικιλίες, με τα κριτήρια κατάταξής τους να βασίζονται στην περιεκτικότητα σε σάκχαρα. Συγκεκριμένα, υπάρχουν γλυκές, ημίγλυκες και ξινές ροδιές, με την αμερικανική ποικιλία «Wonderful» να κερδίζει έδαφος και να καλλιεργείται περισσότερο στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.

Το κλειδί της νεότητας
© Jessica Lewis

© Jessica Lewis

Το ρόδι αποτελεί ένα από τα πιο πλούσια σε βιταμίνες φρούτα, καθώς περιέχει βιταμίνες Α, C και Ε, αλλά και πληθώρα μεταλλικών στοιχείων (κάλιο, ασβέστιο, σίδηρος, μαγνήσιο, φώσφορος, ψευδάργυρος, σελήνιο), υδατανθράκων και φυτικών ινών. Έτσι, δεν προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι καλύπτει το 40% της ποσότητας σε βιταμίνη C που χρειάζεται καθημερινά να προσλαμβάνει ένας ενήλικας. Επιπλέον, εμποδίζει την οξείδωση της «κακής» χοληστερόλης (LDL), μειώνοντας τον κίνδυνο καρδιαγγειακών νοσημάτων και της αρτηριακής πίεσης.

Παράλληλα, ο χυμός του ροδιού, η γνωστή γρεναδίνη, είναι πλούσιος σε αντιοξειδωτικές ουσίες που βοηθούν στην προστασία του οργανισμού από πολλές ασθένειες, ενώ σύμφωνα με έρευνες, οι αντιοξειδωτικές του ιδιότητες είναι ισχυρότερες από αυτές του κόκκινου κρασιού και του πράσινου τσαγιού.

Από την αγορά στην κουζίνα μας
Από την αγορά στην κουζίνα μας

Αν και η επιλογή των ροδιών γίνεται με βάση την ποικιλία και προσωπικά γευστικά κριτήρια, πρέπει να προτιμάτε τα βαριά ρόδια με γυαλιστερή και σφιχτή φλούδα. Ο πιο γρήγορος τρόπος για να απολαύσουμε το ρόδι είναι να το κόψουμε στη μέση όπως το πορτοκάλι και να πάρουμε τον χυμό, τον οποίο μπορούμε είτε να τον καταναλώσουμε επί τόπου ή να τον χρησιμοποιήσουμε σε συνταγές, όπως αυτές που θα βρείτε παρακάτω. Διαφορετικά, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα σπόρια του σε σαλάτες, σε πιάτα κρεατικών, κοτόπουλου ή κυνηγιού.

Σε περίπτωση που θέλουμε να αφαιρέσουμε τα σπόρια του ροδιού, ο ευκολότερος τρόπος είναι το κόψουμε στη μέση και να το βυθίσουμε σ’ ένα μπολ με νερό. Κάτω από το νερό το κόβουμε σε κομμάτια και ξεκολλάμε σιγά σιγά τα σπόρια. Οι χυμοί του με αυτόν τον τρόπο θα πέσουν στο νερό και τελικά θα μείνουν καθαρά τα σπόρια, τα οποία θα πρέπει να στραγγίσουμε. Τα ρόδια ολόκληρα διατηρούνται αρκετές μέρες εκτός ψυγείου ή σε σκοτεινό μέρος, ενώ στο κάτω μέρος του ψυγείου μπορούν να διατηρηθούν αρκετούς μήνες.

Στην ελληνική κουζίνα, συνήθως οι φρέσκοι σπόροι καταναλώνονται και ως φρούτο ή γαρνιτούρα σαλατών, αλλά μπορούν να διατηρηθούν για καιρό σε σακουλάκι στην κατάψυξη, αφού πρώτα στεγνωθούν πολύ καλά σε απορροφητικό χαρτί, ώστε να μην παγώσουν όλοι μαζί.


Συνταγές

Στο τραπέζι

Τα βασικά

Πρώτες ύλες και υλικά συνταγών

Ανά χώρα

Τρόπος μαγειρέματος

Εποχές

Ειδικές κατηγορίες

Γιορτές και περιστάσεις

Βιολογικα / Delicatessen

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση

Αναζήτηση
Αναζητήστε στο αρχείο του αθηνόραμαUmami δίνοντας μέρος του ονόματος