banner
banner
banner

12+1 απολαυστικές συνταγές για να γνωρίσετε τα χειμωνιάτικα λαχανικά

Τρίτη, 30 Νοεμβρίου 2021

Νόστιμα, υγιεινά και θρεπτικά τα χειμωνιάτικα λαχανικά μας καλωσορίζουν στον χειμώνα και μας κρατούν συντροφιά προσφερόμενα ως η κατάλληλη πρώτη ύλη για απολαυστικές συνταγές.

12+1 απολαυστικές συνταγές για να γνωρίσετε τα χειμωνιάτικα λαχανικά

Από τη Μαριαλένα Χατζηνικολάου

banner

Γεμάτα βιταμίνες και ιχνοστοιχεία τα λαχανικά του χειμώνα προσφέρονται ως εξαιρετική πρώτη ύλη, αλλά και ως όπλο ενάντια στην εποχική γρίπη και στα παροδικά κρυώματα. Ας δούμε, αναλυτικότερα μερικά νόστιμα χειμωνιάτικα λαχανικά...

Λάχανο
Λάχανο

Το πράσινο, όπως και το κόκκινο λάχανο, είναι γεμάτα από την θρεπτική ουσία σινιγρίνη, η οποία είναι ακριβώς αυτό που χρειαζόμαστε στη χειμωνιάτικη διατροφή μας. Το λάχανο δεν είναι μόνο από τα πιο υγιεινά και θρεπτικά λαχανικά αλλά είναι και μια από τις καλύτερες επιλογές για το χειμώνα καθώς αντέχει στις πιο χαμηλές θερμοκρασίες. Είναι πλούσιο σε βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες και μόνο ένα φλιτζάνι λάχανο μας παρέχει την καθημερινή συνιστώμενη πρόσληψη βιταμινών C, A και K.

banner
Πράσο
Πράσο

Το πράσο αποτελείται από νερό σε ποσοστό 90% και είναι σημαντικό στοιχείο μιας υγιούς διατροφής, καθώς περιέχει πολύτιμα θρεπτικά στοιχεία. Είναι πλούσιο σε σίδηρο, μαγγάνιο, βιταμίνη Α και αντιοξειδωτικά στοιχεία, και παρότι μπορούμε να τα βρούμε καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, η καλύτερη εποχή τους είναι τον χειμώνα (ξεκινούν να βγαίνουν στις αρχές του φθινοπώρου και σταματούν κατά την άνοιξη). Το πράσο δίνει ιδιαίτερη γεύση και νοστιμιά στα φαγητά μας και μπορεί να γίνει το τέλειο συνοδευτικό σε διάφορα πιάτα μας. Όταν αγοράζουμε πράσα, καλό είναι να επιλέγουμε τα μικρότερα και τα πιο τρυφερά και εκείνα που έχουν φωτεινό πράσινο χρώμα στην κορυφή τους.

Σπανάκι
Σπανάκι

Πρόκειται για μια τροφή ιδιαίτερα πλούσια σε βιταμίνες A, B, C, σε φυτικές ίνες, σε σίδηρο, μαγγάνιο, ασβέστιο, και φυλλικό οξύ. Πολεμά δραστικά την αρθρίτιδα και δρα προληπτικά κατά πολλών ειδών καρκίνου. Μπορεί να καταναλωθεί ωμό και βρασμένο, με το ζουμί του να κρατάει πολλά από τα θρεπτικά συστατικά του, οπότε μπορείτε αντί να το πετάξετε να το χρησιμοποιήσετε ως ζωμό. Επιπλέον, το σπανάκι χαρίζει λαμπερά μαλλιά και δέρμα και καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες στον οργανισμό. Τέλος, άτομα τα οποία πάσχουν από αναιμία και έλλειψη σιδήρου καλό θα ήταν να το καταναλώνουν μαζί με άφθονη βιταμίνη C για μεγαλύτερη απορρόφηση των βιταμινών από τον οργανισμό.

Χόρτα
Χόρτα

Τα χόρτα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, ασβέστιο, μαγνήσιο και κάλιο και ο χειμώνας είναι η ιδανική περίοδος για να τα καταναλώσουμε. Μελέτες δείχνουν επίσης ότι τα νιτρικά άλατα που βρίσκονται στα χόρτα μπορούν να βελτιώσουν τη ροή του αίματος, καθώς η βιταμίνη Κ είναι απαραίτητη για την πήξη του αίματος. Κύριος εκπρόσωπος της εποχής είναι οι βρούβες και τα ραδίκια τα οποία διακρίνονται για την πικρή τους γεύση, είναι πλούσια σε φυλλικό οξύ και βιταμίνη C. Προσέχουμε πάντα να επιλέγουμε χόρτα με έντονο πράσινο χρώμα, υγιή φύλλα και να τα καταναλώνουμε όσο πιο φρέσκα γίνεται.



Συνταγές

Στο τραπέζι

banner

Τα βασικά

Πρώτες ύλες και υλικά συνταγών

banner

Ανά χώρα

Τρόπος μαγειρέματος

banner

Εποχές

Ειδικές κατηγορίες

banner

Γιορτές και περιστάσεις

Βιολογικα / Delicatessen

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση

Αναζήτηση
Αναζητήστε στο αρχείο του αθηνόραμαUmami δίνοντας μέρος του ονόματος