I [s]cream... for strawberries

Φωτογράφηση: Παύλος Τσοκούνογλου 25/05/2011

Styling: Ηλίας Δερμιτζόγλου 25/05/2011

Κομψές, φίνες, αρωματικές: κόκκινες και σε σχήμα καρδιάς, γαστρονομικά είναι εξαίσιες, αισθητικά προκλητικές. Είτε φρέσκες με λίγο κονιάκ ή λίγο ξίδι βαλσαμικό, είτε σε έντεχνες και σοφά σχεδιασμένες συνταγές, οι φράουλες είναι το sine qua non της άνοιξης. Η Βίκυ Σμυρλή δίνει τρεις συνταγές και έξυπνα tips για να τις απολαύσουμε.

Οι φράουλες έχουν τη φήμη αφροδισιακού –δεν έχει βάση, αλλά είναι τόσο όμορφες–, και οι πιο εκλεπτυσμένοι σεφ εμπνέονται σοφιστικέ συνταγές για να αναδείξουν τη γαργαλιστική σάρκα τους. Όμως το κατ’ εξοχήν φρούτο-σύμβολο της Άνοιξης είναι εξαιρετικά παραπλανητικό, αφού η ηδονική του γεύση και εμφάνιση κρύβει μια πανίσχυρη φόρμουλα υγείας: Σύμφωνα με το υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ, οι φράουλες έρχονται δεύτερες σε περιεκτικότητα αντιοξειδωτικών (με πρώτα τα μούρα). Βεβαίως, όπως όλα τα πολύτιμα, έτσι και αυτές θέλουν τον τρόπο τους για να δείξουν τον καλύτερο εαυτό τους.

Οι φράουλες καλής ποιότητας, λοιπόν, είναι στρογγυλεμένες, έχουν φυσική λάμψη και πλούσιο κόκκινο χρώμα, χωρίς λευκά ή πράσινα μέρη ή εξογκώματα. Δεν ωριμάζουν μετά τη συγκομιδή, επομένως τις διαλέγουμε πολύ κόκκινες και αφήνουμε στην άκρη όσες είναι άσπρες στην κορυφή ή γύρω από το κοτσάνι τους. Επειδή μια χαλασμένη φράουλα, μπορεί να χαλάσει όλες τις άλλες, μόλις τις αγοράσουμε καταναλώνουμε αμέσως όσες είναι μαλακές και υπερώριμες, πετάμε τις λιωμένες και κρατάμε τις γερές. Τις πλένουμε με κρύο νερό, μόνον όταν πρόκειται να τις φάμε, διότι το νερό αφαιρεί το φυσικό προστατευτικό εξωτερικό τους περίβλημα και έτσι χαλάνε γρήγορα.

Βγάζουμε τα κοτσάνια τους στρίβοντάς τα ελαφρά ή με ένα κοφτερό μαχαίρι, αφού τις πλύνουμε, διότι αλλιώς «μουλιάζουν» και η γεύση τους ατονεί. Καθώς είναι πολύ εύθραυστες και ευαίσθητες, τις βάζουμε αμέσως στο ψυγείο, μέσα σε αεροστεγές σκεύος, πάνω σε χαρτί κουζίνας, σε μια σειρά, για 1-2 ημέρες. Επειδή μένουν στην αγορά για λίγο καιρό, αν θέλουμε να τις έχουμε στη διάθεσή μας και εκτός εποχής, μπορούμε να τις διατηρήσουμε στην κατάψυξη για 8-12 μήνες, ολόκληρες ή κομμένες σε φέτες.

Με πολλές διαιτητικές ίνες, μεγάλη ποσότητα βιταμίνης C, περισσότερη ακόμα και από τα εσπεριδοειδή, βιταμίνη Α, ασβέστιο, σίδηρο, φωσφόρο, κάλιο και σελήνιο, αξίζουν τη φήμη τους.




Συνταγές
Γράψε την άποψή σου
Γλυκό

Κατηγορίες

Εποχές

Γιορτές και περιστάσεις

Πρώτες ύλες και υλικά συνταγών

Επιλέξτε πρώτη ύλη ή υλικό...

Αναζήτηση συνταγών με φίλτρα

Αναζήτηση συνταγής

Αναζήτηση
Αναζητήστε συνταγές από το αρχείο του αθηνόραμαUmami δίνοντας μέρος του ονόματος