Review

«You»: Αυτό που βλέπεις δεν είναι πάντα αυτό που φαίνεται...

Από -

Στο «You» που πρωτοπροβλήθηκε στο Lifetime προτού καταλήξει στο Netflix, ο Tζο ερωτεύεται την Μπεκ και σύντομα το πάθος του μετατρέπεται σε εμμονή. Πώς όμως αυτό το φαινομενικά απλό ερωτικό θρίλερ του Netflix κατάφερε να γίνει ακόμη ένα success story της πλατφόρμας;

O Τζο (Πεν Μπάντζλι), ένας λάτρης των βιβλίων και της λογοτεχνίας που εργάζεται ως υπεύθυνος σε ένα μικρό βιβλιοπωλείο, εντυπωσιάζεται από την ομορφιά της Μπεκ (Ελίζαμπεθ Λέιλ) όταν αυτή επισκέπτεται το κατάστημά του. Αν και πιστεύει ακράδαντα σε αυτό που λένε «έρωτας με την πρώτη ματιά», ο νεαρός Τζο, ως σωστός βιβλιόφιλος, ξέρει ότι δεν πρέπει να μείνει στο… εξώφυλλο, καθώς η ουσία βρίσκεται πάντα στο περιεχόμενο ενός βιβλίου – άρα και ενός ανθρώπου.

«Οι σχέσεις είναι πολύπλοκες και στο παρελθόν έχω διαβάσει λάθος τους ανθρώπους», δικαιολογείται στο κοινό (και στον εαυτό του), γι’ αυτό και αυτήν τη φορά πρέπει να προστατευτεί και να… κατέβει στη μάχη διαβασμένος. Σαν άλλος Ντέξτερ, μοιράζεται με το τηλεοπτικό κοινό του «You» τις πιο κρυφές του σκέψεις και ξεκινά την έρευνά του. Έχοντας συγκρατήσει το όνομα της όμορφης πελάτισσας από την πιστωτική της κάρτα, οδηγείται στους λογαριασμούς της Μπεκ στο Instagram και το Facebook. Εκείνη αποδεικνύεται ανοιχτό βιβλίο, καθώς μέσα από τις πάμπολλες δημοσιεύσεις της ο Τζο μπορεί να μάθει τα πάντα για τη ζωή της: από τις σπουδές της στη συγγραφή και τη δουλειά της ως δασκάλας yoga μέχρι τις προσωπικές και φιλικές της σχέσεις, ακόμη και τη διεύθυνσή της.

Σύντομα λοιπόν θα βρεθεί έξω από το ισόγειο (χωρίς κουρτίνες) διαμέρισμά της. «Μπεκ, είναι σαν να μην έχεις παρακολουθήσει ποτέ σου θρίλερ ή έστω τις ειδήσεις», σκέφτεται και αποφασίζει να την κατακτήσει και να κάνει (κυριολεκτικά) τα πάντα για να την προστατέψει από τυχόν διώκτες, βοηθώντας τη να «ζήσει τη ζωή που της αξίζει»· αυτός δεν είναι άλλωστε και ο ρόλος του ιδανικού συντρόφου;

Όλα τα παραπάνω συμβαίνουν στο πρώτο κιόλας επεισόδιο του «You», το οποίο πρωτοπροβλήθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο από το αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο Lifetime, χωρίς ωστόσο να συναντήσει μεγάλη απήχηση στο κοινό. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι το στόρι του μοιάζει σαν ένα ερωτικό κυνηγητό γάτας-ποντικιού που θα καταλήξει σε σαπουνόπερα, με τον Πεν Μπάντζλι από το εφηβικό «Gossip girl» ξανά στο ρόλο του καλού και ολίγον stalker παιδιού. Το «You» όμως καταργεί γρήγορα τη λεπτή γραμμή που χωρίζει τον έρωτα από την εμμονή και μετατρέπεται σε ένα ταξίδι στο μυαλό ενός βαθιά άρρωστου και επικίνδυνου ανθρώπου, θίγοντας παράλληλα τις επιπτώσεις της υπερέκθεσης στα social media.

Αυτό το διαφορετικό είδε και το Netflix στο «You» και αποφάσισε να το εντάξει στο original περιεχόμενό του. Φτιάχνοντας λοιπόν ένα έξυπνο τρέιλερ, το οποίο λειτούργησε ως θελκτικό εξώφυλλο βιβλίου που σε κάνει να θες να διαβάσεις το περιεχόμενο, κέντρισε το ενδιαφέρον των συνδρομητών του και άφησε τη δύναμη του binge-watching να κάνει τα μαγικά της. Και το πείραμα έπιασε. Tο «You», όπως ανακοίνωσε το Netflix που μέχρι πρόσφατα δεν έφερνε ποτέ στο φως τις μετρήσεις του, συγκέντρωσε 40.000.000 τηλεθεατές παγκοσμίως μόλις στον ένα μήνα προβολής του (ίδιο ποσοστό με το εξαιρετικό «Sex Education») πίσω από το απόλυτο hype της σεζόν, τη μεγάλη (εμπορική τουλάχιστον) επιτυχία του «Bird Box» που έφτασε τους 80.000.000 τηλεθεατές.

Τόσο το «You» όσο και το Netflix, λοιπόν, μοιάζουν να υποκλίνονται στη δύναμη της πρώτης εντύπωσης… Η Μπεκ από τη μία μπλέκει στα δίχτυα του φαινομενικά άκακου Τζο, ενώ οι τηλεθεατές μοιάζουν να χρειάζονται ένα καλοστημένο, οριακά click-baiting τρέιλερ για να σώσουν μια αξιοπρεπή σειρά από τα αζήτητα. Μήπως τελικά η πρώτη (έστω και κατευθυνόμενη) ματιά είναι αυτή που κερδίζει πάντα;

Σχετικά Θέματα