Θέμα

«The New Pope»: Ο νέος είναι ωραίος!

Από -

Μετά το cliffhanger φινάλε του «Young Pope» του Πάολο Σορεντίνο, το «New Pope» του Ιταλού σκηνοθέτη βρίσκει τον Πάπα Πίο ΙΓ’, ή αλλιώς Λένι Μπελάρντο (Τζουντ Λο) σε κώμα έπειτα από ανεπιτυχείς εγχειρήσεις μεταμόσχευσης καρδιάς. Ο παπικός θρόνος είναι κενός, η εκκλησία του Βατικανού ακέφαλη και όλοι συμφωνούν ότι πρέπει να εκλεχθεί άμεσα νέος πάπας. Ίντριγκες, προσωπικά συμφέροντα και συνωμοσιολογίες κυριαρχούν στην πρώτη ψηφοφορία του κονκλάβιου, με τα αποτελέσματα να ανακοινώνονται στη μέση του πρώτου κιόλας επεισοδίου, δίνοντας τη σκυτάλη σε ένα απολαυστικό, σουρεαλιστικό τηλεοπτικό μισάωρο.

Για λίγες ώρες, το Βατικανό αλλάζει και μετατρέπεται σε κάτι που κανείς δεν το έχει φανταστεί, με παγκόσμια συμφέροντα να διακυβεύονται –ή μήπως ο Σορεντίνο μάς δείχνει το ρόλο που θα έπρεπε να έχει γενικότερα η εκκλησία και στην πραγματική ζωή; Όπως και να έχει, αυτό το πρόσωπο του Βατικανού δεν μας κάνει, όποτε… ας περάσει ο επόμενος.

Γνωρίζουμε φυσικά ότι για να αντικατασταθεί ο πάπας πρέπει να υπάρξει θάνατος ή παραίτηση. Ε, λοιπόν, εδώ, δεν υπάρχει καμία παραίτηση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται… Και κάπου εδώ εμφανίζεται ο Τζον Μάλκοβιτς, ως μυστηριώδης αριστοκράτης σερ Τζον Μπράνοξ.

Ο νέος υποψήφιος για το χρίσμα έχει έντονα βαμμένα μάτια με eyeliner, στον ελεύθερο χρόνο του βλέπει το «Easy Rider» του Ντένις Χόπερ, δηλώνει θαυμαστής του Τζακ Νίκολσον, του Σον Πεν και του Μέριλιν Μάνσον (τονίζει ότι ο ηθοποιός Τζον Μάλκοβιτς δεν είναι και τόσο του στυλ του, σε ένα από τα πολλά αυτοαναφορικά αστεία) και είναι σε διαρκή τηλεφωνική επικοινωνία με τη Μέγκαν Μαρκλ, έτοιμος να της λύσει κάθε στυλιστική απορία.

Ναι, στο σύμπαν του Σορεντίνο, αυτά είναι μερικά από τα χαρίσματα που πρέπει να έχει ο ιδανικός Πάπας. Όλα αυτά, φυσικά, έρχονται πακέτο με παιδικά τραύματα, ανασφάλειες και ένα εγώ υπό αμφισβήτηση, που θα κάνουν κάθε του μονόλογο περί αγάπης και πίστης αλλά και κάθε του ξέσπασμα σκηνές που αξίζει να δεις στο repeat.

Ο Τζον Μάλκοβιτς είναι ο νέος Πάπας που ήρθε για να μείνει, χωρίς όμως να εκθρονίσει τα όσα έχει χτίσει μέχρι σήμερα ο Πάολο Σορεντίνο. Tα δουλεμένα στη λεπτομέρεια κάδρα του Ιταλoύ auter αποκτούν άλλη μαγεία όταν στο κέντρο τους βρίσκεται η επιβλητική παρουσία του Μάλκοβιτς, η μουσική είναι και πάλι στο επίκεντρο όπως και σε κάθε του δημιούργημα (οι ψαλμωδίες μπλέκονται με τέκνο τρανς ήχους και στους τίτλους αρχής, στο ρυθμό του «Good Time Girl» των Sofi Tukker, νεαρές καλόγριες επιδίδονται σε ένα σέξι χορευτικό που μοιάζει με όργιο κάτω από τα neon φώτα του σταυρού του κοιτώνα τους), ενώ το σεξ συνεχίζει να είναι εκεί, άλλοτε να υποδηλώνεται και άλλοτε να φωνάζει.

Και όλα αυτά υπό το βλέμμα του Τζουντ Λο… Ο παλιός, αυτός που έστρωσε το δρόμο της αμαρτίας σε αυτό το σουρεαλιστικό, προκλητικό ποντιφικάτο μπορεί να βρίσκεται (προς το παρόν;) σε κώμα, συνεχίζει όμως έξυπνα να είναι «πανταχού παρών και τα πάντα πληρών»…

Η σειρά κάνει α’ τηλεοπτική προβολή ταυτόχρονα στο COSMOTE SERIES HD και τη δωρεάν, on demand υπηρεσία COSMOTE TV PLUS αμέσως μετά την πρεμιέρα της στο εξωτερικό, το Σάββατο 11/1 και κάθε Σάββατο με διπλό επεισόδιο στις 22:00.

Σχετικά Θέματα