Άποψη

«The Bachelor»: Ποτέ πριν ένα τριαντάφυλλο δεν ήταν τόσο προσβλητικό

Από -

Παναγιώτης Βασιλάκος, 30 ετών, με καταγωγή από τη Μάνη, πτυχιούχος γυμναστικής ακαδημίας και real estate manager. Ερωτεύτηκες ή όχι ακόμα; Διότι, προφανώς, αυτά είναι όλα όσα χρειάζεται να ξέρεις για να ποθήσεις τον πρώτο Έλληνα bachelor – τους υπόλοιπους singles που βρίσκονται εκεί έξω δεν τους μετράμε, ο Παναγιώτης είναι ο ένας και ο μοναδικός που «έχει φάει τα μούτρα του και έχει νιώσει την απόρριψη». Αφού λοιπόν απηύδησε και τον πήρανε τα χρόνια να κυνηγάει τον έρωτα, αποφάσισε ότι ήρθε η στιγμή να γνωρίσει την αληθινή αγάπη. Ή τις αληθινές αγάπες, συγκεκριμένα είκοσι τον αριθμό. Τόσα είναι τα κορίτσια που συμμετέχουν στο ριάλιτι «The bachelor» του Alpha διεκδικώντας την καρδιά του και φυσικά όλες τον θέλουν, κι ας μην τον έχουν γνωρίσει ποτέ.

Ναι, στο κόνσεπτ του «Bachelor» θεωρείται δεδομένο ότι όλες οι συμμετέχουσες θέλουν έναν άγνωστο σε αυτές εργένη, το θέμα είναι τι θα κάνουν για να τις ξεχωρίσει και να τους χαρίσει ένα τριαντάφυλλο. Όποια το λάβει, σιγουρεύει την παραμονή της για λίγες ακόμη μέρες στην πολυτελή βίλα όπου συγκατοικούν όλες μαζί και αυξάνει τις πιθανότητές της να κάνει τον Παναγιώτη να την ερωτευτεί. Είπαμε, εκείνη είναι ήδη ερωτευμένη. Ομαδικά ή τετ-α-τετ ρομαντικά (βλέπε αναχρονιστικά) ραντεβού, αλλά και διασκεδαστικές (βλέπε εξευτελιστικές) δοκιμασίες διοργανώνονται από την παραγωγή με σκοπό ο εργένης να γνωρίσει λίγο καλύτερα τις υποψήφιες νύφες, αλλά και να μοιραστεί μαζί τους σημαντικές πληροφορίες για την προσωπικότητά του, όπως για παράδειγμα από ποια πλευρά του κρεβατιού προτιμάει να ξαπλώνει και τι φοράει όταν κοιμάται.

Βέβαια για εκείνες η καρδιά του bachelor δεν είναι το μοναδικό έπαθλο, και ένα του βλέμμα, άγγιγμα, φιλί ή το μονόπετρο που θα πάρει η τελική νικήτρια δεν είναι η μοναδική ανταμοιβή. Και πάλι όμως, κανένα ποσό δεν μπορεί να δικαιολογήσει αυτό που φάνηκε από την πρεμιέρα και χειροτερεύει επεισόδιο το επεισόδιο. Ο σεβασμός και η αξιοπρέπεια, αυτό που λένε ότι ψάχνουν σε μια σχέση, φαίνεται να είναι άγνωστες λέξεις για τις συμμετέχουσες και ο σεξισμός θριαμβεύει. Σκηνοθετημένες ίντριγκες, ζήλιες και φαρμακερές έως εμετικές ατάκες ανταγωνισμού δίνουν και παίρνουν. Αν δεν συγκινηθείς, δεν τσακωθείς και δεν αυτοεξευτελιστείς αρκετά (τουλάχιστον περισσότερο από τη διπλανή σου), υπάρχει η πιθανότητα να θεωρηθεί ότι δεν γουστάρεις αρκετά τον bachelor, κι αυτό μπορεί να σου στοιχίσει την παραμονή σου στο ριάλιτι.

«Η φάση είναι cringe» είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό tweet που κυκλοφόρησε για το «Βachelor». Όμως το cringe, αυτή η αποστροφή και η αμηχανία που νιώθεις όταν βλέπεις κάτι παράταιρο για τα γούστα σου, έχει πλέον ταυτιστεί με μια πιο ανάλαφρη εκδοχή και μπορεί να εκφράσει κάτι «καταδικαστέο» μεν, αλλά αρκετά διασκεδαστικό ώστε να γίνει viral. Στο «Bachelor» όμως τα πράγματα είναι σοβαρά αφού ήρθε εν έτει 2020 (και ενώ το #MeToo και η συμπερίληψη έχουν αφήσει ισχυρό στίγμα στην ψυχαγωγία και τον δημόσιο λόγο) στην prime time ζώνη του Alpha, ρίχνοντας κατακόρυφα το επίπεδο.

Ποτέ ξανά δεν είδαμε στην τηλεόραση τόσο έκδηλη την προσβολή και την υποτίμηση του γυναικείου φύλου από ένα κόνσεπτ, μιας και εδώ δεν μπορεί να κατηγορηθεί ένας παίκτης για μεμονωμένη συμπεριφορά, όπως συνέβη πρόσφατα στο «Big Brother». Το πράγμα είναι τόσο λάθος, που ακόμα και ο πιο σκληροπυρηνικός τηλεθεατής αδυνατεί να το παρακολουθήσει χωρίς η ετεροντροπή να χτυπήσει κόκκινα. Και μην ξεχνάμε ότι το ελληνικό τηλεοπτικό κοινό είναι αρκετά εκπαιδευμένο στο trash. Μεγάλο μέρος του έχει «σκληραγωγηθεί» στην τηλεοπτική τρασίλα παρακολουθώντας (με ενοχή ή χωρίς) ριάλιτι όπως το «Game of love» και το «Power of love», ακόμα και τα πιο πρόσφατα «Too hot to handle» και «Love is blind» του Netflix. Δυστυχώς όμως το σεξιστικό παραλήρημα του «Bachelor» σπάει κάθε ρεκόρ, αφού μας πηγαίνει πολλές δεκαετίες πίσω, σε μια λογική τηλεοπτικού «κανιβαλιστικού συνοικεσίου», όπου οι γυναίκες επιδίδονται σε ένα αναχρονιστικό ηθικά, κοινωνικά και ψυχολογικά «Battle Royale».