Focus

Όλα όσα ξεχωρίζουμε στο Netflix αυτό τον Σεπτέμβριο

Από -

Τι θα δούμε τελικά στην mind-twisting ταινία τρόμου του Τσάρλι Κάουφμαν; Τι κάνει η Μίλι Μπόμπι Μπράουν στα διαλείμματα του «Stranger Things»; Ζει η φονική νταντά Μπι; Και ποια ήταν η νοσοκόμα Ράτσεντ πριν καταλήξει στην «Φωλιά του Κούκου»; Αυτόν τον Σεπτέμβρη το Netflix φέρνει πρωτότυπες ταινίες, σειρές και απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα.

«Σκέφτομαι να Βάλω Τέλος», του Τσάρλι Κάουφμαν

«Σκέφτομαι να Βάλω Τέλος»
«Σκέφτομαι να Βάλω Τέλος»

«Αυτό το κορίτσι είναι μοριακό». Αυτή ήταν μια από τις πρώτες οδηγίες που δόθηκαν στην Τζέσι Μπάκλεϊ («Τζούντι», «Κτήνος») από τον Τσάρλι Κάουφμαν («Στο Μυαλό του Τζον Μάλκοβιτς», «Η Αιώνια Λιακάδα Ενός Καθαρού Μυαλού»), σχετικά με τον ρόλο της στη νέα παραγωγή του Netflix «Σκέφτομαι να Βάλω Τέλος». Η νεαρή ηθοποιός, άρτι αφιχθείσα στο σετ μετά την απροσδόκητη αποχώρηση της Μπρι Λάρσον απ’ την ταινία, αρχικά δεν κατάλαβε καν τι σημαίνει «μοριακός».

Το ιδιοσυγκρασιακό σινεμά του συγγραφέα μας αποκάλυψε προ πενταετίας μια απ’ τις πιο ανθρώπινες πτυχές του, με το stop-motion «Anomalisa». Στην νέα του ταινία, ο Κάουφμαν δουλεύει πάνω στο ομώνυμο βιβλίο του Ίαν Ριντ (κρατώντας, βέβαια, μόλις το 15% των διαλόγων) και μας παρουσιάζει την ιστορία μιας γυναίκας που ταξιδεύει στο απομακρυσμένο πατρικό του συντρόφου της για το κλασικό, οικογενειακό crash test. Τη διαχρονικά συνδεδεμένη με τις κωμωδίες θεματική τη βλέπουμε συχνά πλέον σε ταινίες τρόμου, από το «Τρέξε!» μέχρι το «Είσαι Έτοιμος;» . Ωστόσο, το τρέιλερ γεννά ερωτήματα, αφού φλερτάρει περισσότερο με το σουρεάλ ξεκοκάλισμα των σχέσεων της «Αιώνιας Λιακάδας Ενός Καθαρού Μυαλού» παρά με τα καθαρόαιμα horror επιβίωσης. Τελικά τι εννοεί σκηνοθέτης με την έννοια της «μοριακότητας»; Κανείς δεν ξέρει τι συμβαίνει στο μυαλό του Τσάρλι Κάουφμαν· τουλάχιστον όχι πριν τις 4/9.

Πρεμιέρα 4/9

«Πάντα ο Διάβολος», του Αντόνιο Κάμπος

«Πάντα ο Διάβολος»
«Πάντα ο Διάβολος»

Ένα ολόφρεσκο και πολλά υποσχόμενο καστ νεαρών ηθοποιών πρωταγωνιστούν στην παραγωγή του Netflix «Πάντα ο Διάβολος». Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, ο Τομ Χόλαντ και ο Ρόμπερτ Πάτινσον ξανασυναντιούνται μετά την βραδυφλεγή «Χαμένη Πόλη του Ζ», σε ένα ακόμα δράμα χαρακτήρων, αυτή τη φορά όχι στα ‘20s αλλά στα ‘50s. Η διφυής λειτουργία της θρησκείας ως θεραπεία και πηγή σαδιστικών ενορμήσεων, τα μετατραυματικά συμπλέγματα του Β’ Παγκοσμίου, το πένθος για όσους έφυγαν κι η ανάγκη προστασίας όσων έχουν απομείνει. Αυτά συνθέτουν την παλέτα που θα δημιουργήσει τα πορτρέτα των χαρακτήρων της ταινίας του Αντόνιο Κάμπος.

Πρεμιέρα 16/9

«Η Νταντά: Βασίλισσα Δολοφόνος», του ΜακΤζί

«Η Νταντά: Βασίλισσα Δολοφόνος»
«Η Νταντά: Βασίλισσα Δολοφόνος»

Από την post-credits σκηνή της πρώτης ταινίας ήταν εμφανές ότι έπεται σίκουελ. Μπορεί η Μπι να μην ποζάρει στο slasher πάνθεον των Φρέντι, Τζέισον, Μάικλ Μάγιερς κ.λπ., κατάφερε ωστόσο, να στοιχειώσει το μυαλό του μικρού Κόουλ (Τζούντα Λιούις). Τώρα, το φονικό crew της «Νταντάς» επανέρχεται, κι όχι με καλές προθέσεις. Καλοδεχούμενα τα campy κοκτέιλ τρόμου και κωμωδίας, ειδικά αν σ’ αυτά συμμετέχει η ταλαντούχα Σαμάρα Γουίβινγκ (η οποία μάλιστα έχει δείξει ιδιαίτερη αδυναμία στο είδος). Εξάλλου, ο κορεσμός αναφορών, το χρωματικό στυλιζάρισμα και τα σεναριακά κενά στο δεύτερο μισό της ταινίας, έδεσαν οργανικά με το ακομπλεξάριστο, αυτοσαρκαστικό χιούμορ και δεν ενόχλησαν.

Βέβαια, δεν είναι όλοι οι οιωνοί καλοί. Η Σαμάρα Γουίβινγκ τελικά απουσιάζει από τα credits της δεύτερης ταινίας, στην οποία, ωστόσο, επιστρέφει το υπόλοιπο καστ. Κι ακόμα η μακρά παράδοση των slaher σίκουελ (τουλάχιστον των περισσοτέρων) μας δημιουργεί δεύτερες σκέψεις. Σε κάθε περίπτωση από αυτήν την ταινία θα κριθεί αν το wannabe franchise τρόμου θα είναι θνησιγενές ή αν θα μας απασχολήσει ξανά στο μέλλον.

Πρεμιέρα 10/9

«Ενόλα Χολμς», του Χάρι Μπράντμπιρ

«Ενόλα Χολμς»
«Ενόλα Χολμς»

Πριν λίγα χρόνια το BBC στο «Sherlock» μας σύστησε την Eurus, την κοινωνιοπαθή αδερφή του Σέρλοκ Χολμς. Φέτος το φθινόπωρο, το Netflix μας γνωρίζει την Ενόλα. Πέρα, βέβαια, από την οικογένεια οι δύο χαρακτήρες δεν φαίνεται να έχουν τίποτα άλλο κοινό. Η κατά Netflix αδερφή του «συμβουλευτικού ντετέκτιβ» είναι δυναμική, οξυδερκής, χαρισματική και αναλαμβάνει δράση όταν εξαφανίζεται η μητέρα της.

Ο Χάρι Μπράντμπιρ («Fleabag») μεταφέρει τα βιβλία της Νάνσι Σπρίνγκερ στις οθόνες μας με τη βοήθεια της Έλενα Μπόναμ Κάρτερ, του Χένρι Κάβιλ και της Μίλι Μπόμπι Μπράουν, η οποία αναλαμβάνει και τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Τα προηγούμενα χρόνια η 16χρονη ηθοποιός αναμετρήθηκε με τον Γκοτζίλα («Γκοτζίλα ΙΙ: Ο Βασιλιάς των Τεράτων») και τα τέρατα του «Stranger Things», την ώρα που το Netflix έλυνε τις νομικές διαφορές του με τους εκπροσώπους του estate του Άρθουρ Κόναν Ντόιλ. Το αποτέλεσμα, ωστόσο, ήταν αίσιο και για να μάθετε πότε κάνει πρεμιέρα, σύμφωνα με το σχετικό tweet της πλατφόρμας, θα πρέπει να αποκρυπτογραφήσετε την φράση «alone loshme reeebtpms wnettyrhitd» (ή να διαβάσετε παρακάτω).

Πρεμιέρα 23/9

«Στο Περίπου», σεζόν 1

«Στο Περίπου»
«Στο Περίπου»

Ως 100% Έλληνας αυτοπροσδιορίζεται ο κωμικός Τζέισον Μαντζούκας, που έχει γίνει γνωστός από τις συμμετοχές του σε σειρές όπως το «The League» και το «Brooklyn Nine-Nine», από την εμφάνισή του στο «Δικτάτορα» (Λάρι Τσαρλς, 2012) και από το voice acting του σε μια πλειάδα animation. Η νέα σειρά στην οποία πρωταγωνιστεί είναι, επίσης, κινουμένων σχεδίων και αφορά ένα παντρεμένο ζευγάρι τριαντάρηδων που έρχονται αντιμέτωποι με τις γονεϊκές ευθύνες. Συμπληγάδες πέτρες οι κρίσεις όψιμης και μέσης ηλικίας, αντιμετωπίζονται με όπλα τον αυτοσαρκασμό, την κουλ διάθεση και τις ακομπλεξάριστες ποπ αναφορές. Το ενήλικο animation είναι ένα από τα αγαπημένα είδη του Netflix και δεν το ξεχνά ούτε την ερχόμενη σεζόν.

Πρεμιέρα 14/9

«Away», σεζόν 1

«Away»
«Away»

Πριν ένα χρόνο η Χίλαρι Σουάνκ στράφηκε εναντίον του μητρικού ντρόιντ, στην παραγωγής Netflix ταινία του Γκραντ Σπουτόρε «Είμαι η Μητέρα». Φέτος τον Σεπτέμβρη, η δις βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός είναι αυτή που θα ενσαρκώσει τη μητέρα. Εν προκειμένω την αστροναύτη Έμα Γκριν, η οποία καλείται να αποχωριστεί την οικογένειά της και να ηγηθεί ενός διεθνούς πληρώματος σε μια επικίνδυνη αποστολή στον Άρη. Η κοψιά και το υποκριτικό ιδίωμα της Σουάνκ είναι ό,τι πρέπει για να αφιερωθεί σε ένα sci-fi ντεμαράζ εντός της διαδικτυακής πλατφόρμας. Aν το «Away» αποτελέσει δυνατή ώθηση προς αυτήν την κατεύθυνση μένει να διαπιστώσουμε την ερχόμενη εβδομάδα.

Πρεμιέρα 4/9

«Ratched», σεζόν 1

«Ratched»
«Ratched»

«Αξίζεις κάποιον να σου δείξει έλεος». Να μια φράση που δεν θα ‘θελε κανείς να ακούσει από το στόμα της σαδίστριας νοσοκόμας από την «Φωλιά του Κούκου» (Μίλος Φόρμαν, 1975). Στο πρίκουελ του Netflix μαθαίνουμε τα πάντα για την τυραννική προσωπικότητα της Ράτσεντ, από τις εμπειρίες της στο Β’ Παγκόσμιο μέχρι τις κτηνωδίες που διέπραττε κατά την υπηρεσία της σε δομές ψυχικής υγείας. Η σειρά εγκαινιάζει την πενταετή συνεργασία του Netflix με τον παραγωγικότατο Ράιαν Μέρφι («Glee», «American Horror Story»), ο οποίος εγκατέλειψε την εδώ και δεκαπέντε χρόνια τηλεοπτική στέγη του Fox, έναντι του ποσού-μαμούθ των 300 εκατομμυρίων δολαρίων.

Στο τρέιλερ, η Σάρα Πόλσον σουλατσάρει στους διαδρόμους του νοσοκομείου με μια παλ τιρκουάζ ιατρική ποδιά και το χαρακτηριστικό κούρεμα της Ράτσεντ. Η επιλογή της Πόλσον αυξάνει τις προσδοκίες για τη σειρά και ο λόγος είναι ο εξής: Η Ράτσεντ εδραιώθηκε στο στερέωμα της ποπ κουλτούρας κυρίως εξαιτίας της passive-agressive ερμηνείας της Λουίζ Φλέτσερ, που της χάρισε Όσκαρ Α’ Γυναικείου. Το ενδιαφέρον στην Φλέτσερ ήταν ότι έκανε έναν ακραίο χαρακτήρα τρομακτικά οικείο. Αυτό ακριβώς κάνει κι η Σάρα Πόλσον τα τελευταία δέκα χρόνια συνεργασίας της με τον Ράιαν Μέρφι. Ο παραγωγός δεν φαίνεται να εγκαταλείπει την glossy, γκροτέσκα αισθητική που τον εδραίωσε. Κι η ηθοποιός δεν φαίνεται να σταματά να γειώνει αυτή τη γκλαμουριά όταν κινδυνεύει να εκτροχιαστεί, βρίσκοντας τα σωστά σημεία επαφής με το κοινό. «Το να με προσλάβεις στο νοσοκομείο ήταν η καλύτερη απόφαση που πήρες ποτέ» αναφέρει η Ράτσεντ στον εργοδότη της. Ισχύει άραγε το ίδιο για τον Μέρφι και το Netflix;

Πρεμιέρα 18/9

«Ο Νεαρός Βαλάντερ», σεζόν 1

«Ο Νεαρός Βαλάντερ»
«Ο Νεαρός Βαλάντερ»

Τα πρίκουελ, προφανώς, έχουν την τιμητική τους στα Netflix originals του φθινοπώρου. Ένα από αυτά φέρνει σκανδιναβικό αέρα στην πλατφόρμα, με τη (βρετανική παρόλα αυτά) παραγωγή «Ο Νεαρός Βαλάντερ». Ο ήρωας του Σουηδού Χένινγκ Μανκέλ έχει περάσει ήδη επιτυχημένα από τη μικρή οθόνη, μέσω της σειράς του BBC «Wallander», η οποία έδωσε υλικό στον Κένεθ Μπράνα για να εξερευνήσει τα λεπτά νήματα μιας δαιδαλώδους προσωπικότητας αποσπώντας έτσι βραβείο ερμηνείας BAFTA, αλλά και υποψηφιότητες σε Emmy και Χρυσές Σφαίρες. Αυτήν τη φορά, τον κεντρικό ήρωα Κουρτ Βαλάντερ υποδύεται ο νεαρός Άνταμ Πόλσον, ο οποίος ανοίγει ένα παράθυρο στο άγνωστο παρελθόν του ευυπόληπτου ήρωα. Όταν, άπειρος ακόμα ντετέκτιβ, πέφτει στα βαθιά μετά από ένα έγκλημα μίσους που επισπεύδει την προαγωγή του και διασαλεύει τις ισορροπίες της τοπικής κοινωνίας.

Πρεμιέρα 3/9

«Το Κοινωνικό Δίλημμα», του Τζεφ Ορλόφσκι

«Το Κοινωνικό Δίλημμα»
«Το Κοινωνικό Δίλημμα»

Με το «Chasing Ice» ο Τζεφ Ορλόφσκι έσπασε ρεκόρ Γκίνες κινηματογραφώντας τη μεγαλύτερη σε διάρκεια αποκόλληση πάγου στην Γροιλανδία. Από τότε συνέχισε να εμπλουτίζει την επιχειρηματολογία του eco-activism κινήματος, μέχρι το «Κοινωνικό Δίλημμα», με το οποίο στρέφει την προσοχή μας σε ένα άλλο επίκαιρο ζήτημα. Επιστρατεύοντας μια πλειάδα ειδικών στον χώρο της τεχνολογίας (μεταξύ των οποίων και πρώην εργαζόμενοι σε Google, Twitter, Facebook κλπ), εγείρει ερωτήματα σχετικά με τον αντίκτυπο των νέων μέσων στην οικογένεια, στα παιδιά, καθώς και στην ίδια τη δημοκρατία. Τα εργαλεία του ντοκιμαντέρ παρέχουν την απαραίτητη τεκμηρίωση, ωστόσο, ο Ορλόφσκι προτιμά μια υβριδική φόρμα. Δραματοποιώντας μέρος της ταινίας του, φέρνει πρόσωπο με πρόσωπο τους δημιουργούς με τα έργα τους και προσπαθεί να ρίξει μια διαυγή ματιά σε έναν τομέα που ενέχει πολλές δυνατότητες αλλά ακόμα περισσότερους κινδύνους.

Πρεμιέρα 9/9


Μην χάσετε επίσης

«Φόβος και Παράνοια στο Λας Βέγκας»
«Φόβος και Παράνοια στο Λας Βέγκας»

Και το φθινόπωρο το Netflix δεν ξεχνά να εμπλουτίσει το πρόγραμμά του με κλασικές ταινίες, χιτάκια του box-office και προτάσεις για διαφορετικές διαθέσεις, γούστα και ηλικίες. Ποδαρικό τον Σεπτέμβρη κάνουν το «Ρέκβιεμ Για Ένα Όνειρο» που καθιέρωσε τον Ντάρεν Αρονόφσκι, η ταινία καταστροφής «San Andreas: Επικίνδυνο Ρήγμα» του Μπραντ Πέιτον, και οι κωμωδίες «40 Μέρες και 40 Νύχτες» του Μάικλ Λέμαν και «Ο Ηλίθιος και ο Πανηλίθιος» του Πίτερ Φαρέλι (πρεμιέρα 1/9).

Από τις 4/9 θα έχουμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε το ερμηνευτικό ρεσιτάλ του Έντι Ρεντμέιν σε ένα αμβλυμένο biopic («Η Θεωρία των Πάντων», Τζέιμς Μαρς), το παροξυσμικό τριπάρισμα του Τζόνι Ντεπ και του Μπενίσιο Ντελ Τόρο («Φόβος και Παράνοια στο Λας Βέγκας», Τέρι Γκίλιαμ), καθώς και ένα οσκαρικό ερωτικό τρίγωνο στις παρυφές του δευτέρου παγκοσμίου («Εξιλέωση», Τζο Ράιτ). Τέλος, για τους λάτρεις των κόμικς η πλατφόρμα επιφυλάσσει την καταιγιστική animation περιπέτεια «Spider-Man: Μέσα στο Αραχνο-σύμπαν» (Πίτερ Ράμσεϊ, Μπομπ Περσιτσέτι και Ρόντνεϊ Ρόθμαν, πρεμιέρα 13/9), καθώς το «Watchmen», μεταφορά του γκράφικ νόβελ του Άλαν Μουρ και πρώτη υπερηρωική ταινία του Ζακ Σνάιντερ πριν κάνει μακροβούτι στα grimdark νερά της DC Universe (πρεμιέρα 15/9).