Focus

Must See | 5 πράγματα που δεν ξέρατε για το οσκαρικό «Βοhemian Rhapsody»

Οι Queen και κυρίως η ζωή του εκλιπόντος τραγουδιστή τους, Φρέντι Μέρκιουρι, πρωταγωνιστούν στο βιογραφικό μουσικό δράμα του Μπράιαν Σίνγκερ «Bohemian Rhapsody». Η οσκαρική ταινία (α' ανδρικού ρόλου - Ράμι Μάλεκ, μοντάζ, σχεδιασμός και μίξη ήχου), πέρασε από σαράντα κύματα μέχρι να ολοκληρώσει την παραγωγή της. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο ίδιος ο σχηματισμός και η χρυσή καριέρα των Queen είναι η ζωντανή απόδειξη πως η τύχη τελικά ευνοεί τους τολμηρούς!

Με αφορμή την πρώτη τηλεοπτική μετάδοση του «Bohemian Rhapsody», την Πέμπτη 8 Απριλίου στις 22:15 (Open), συγκεντρώσαμε τα πέντε πράγματα που πρέπει να ξέρετε γι αυτήν.

banner

Η δεύτερη επιλογή

Οι παραγωγοί της ταινίας και μέλη των Queen, ο κιθαρίστας Μπράιαν Μέι και ο ντράμερ Ρότζερ Τέιλορ, απέρριψαν την πρώτη εκδοχή σεναρίου θεωρώντας την «ακατάλληλη» και υπερβολική. Δεν επιθυμούσαν η ζωή του θρύλου της ροκ να παρουσιαστεί ως ένα πάρτι ασυδοσίας με sex, drugs και rock ’n’ roll – συσκοτίζοντας, βέβαια, με αυτό τον τρόπο την πραγματικότητα. Αρνήθηκαν, λοιπόν, τη συνεργασία τόσο με τον αρχικό σκηνοθέτη Στίβεν Φρίαρς, όσο και με τον τότε υποψήφιο πρωταγωνιστή Σάσα Μπάρον Κοέν.

Εν τέλει, το δύσκολο έργο της ενσάρκωσης του Μέρκιουρι ανέλαβε ο Ράμι Μάλεκ, ο οποίος τότε απολάμβανε την επιτυχία της σειράς «Mr. Robot». Με δεδομένη και τη μετέπειτα οσκαρική νίκη του, μπορούμε να πούμε πως ο Μάλεκ στάθηκε υπέρ του δέοντος στο ύψος των περιστάσεων.

Σκηνοθεσία second hand

Η σκηνοθεσία ήταν αυτή που ταλαιπώρησε και καθυστέρησε την ολοκλήρωση της ταινίας. Ο Μπράιαν Σίνγκερ («Συνήθεις Ύποπτοι») απολύθηκε δύο εβδομάδες πριν την ολοκλήρωση της παραγωγής, καθώς η συμπεριφορά του στα γυρίσματα ήταν αφόρητη, ενώ σημαντικό ρόλο έπαιξαν και οι εις βάρος του κατηγορίες για αποπλάνηση και βιασμό ανηλίκου. Ο Ντέξτερ Φλέστερ ανέλαβε την ολοκλήρωση της ταινίας, παρότι τα credits σκηνοθεσίας αποδόθηκαν αποκλειστικά στο Σίνγκερ.

banner

Κάντο όπως ο Φρέντι

Για τις ανάγκες του ρόλο του, ο Μάλεκ πέρασε μια έντονη περίοδο «μεταμόρφωσης». Ο ηθοποιός έμαθε να μιλά, να περπατά, να μορφάζει ακόμα και να αναπνέει σαν τον τραγουδιστή των Queen. Στην ταινία, η φωνή του έχει μιξαριστεί με εκείνη του Μέρκιουρι αλλά και του Καναδού Μαρκ Μάρτελ, ο οποίος ανέλαβε την ερμηνεία των τραγουδιών. Επιπλέον, ο πρωταγωνιστής καθ' όλη τη διάρκεια των γυρισμάτων φόραγε ψεύτικη μασέλα, ώστε τα μπροστινά δόντια του να βγαίνουν προς τα έξω, την οποία πλέον έχει ενθύμιο στο σπίτι του.

Τελειομανία επί σκηνής

Η 13η Ιουλίου 1985 ήταν μια ιστορική και σημαδιακή ημέρα στην καριέρα των Queen. Προηγουμένως τα μέλη της μπάντας βρίσκονταν σε ρήξη και ο Μέρκιουρι είχε πρόσφατα μάθει πως πάσχει από AIDS, όταν ο Μπομπ Γκέλντοφ τους πρότεινε να επανενωθούν για το πρωτοποριακό παγκόσμιο συναυλιακό event φιλανθρωπικού χαρακτήρα, Live Aid. Οι Queen δέχθηκαν και εκείνο το καλοκαιρινό απόγευμα έδωσαν μια ανεπανάληπτη υπερηχητική περφόρμανς, η οποία μέχρι σήμερα στέκεται μεταξύ των σπουδαιότερων ροκ εμφανίσεων όλων των εποχών. Το συγκεκριμένο σόου ήταν αδύνατο να μην υπάρχει στο «Bohemian Rhapsody», έτσι η αναπαράστασή του εξελίχθηκε σε μεγάλο στοίχημα για την παραγωγή, με την αντίστοιχη σεκάνς μάλιστα να γυρίζεται πρώτη.

Στο σετ βρέθηκαν πολλές δεκάδες κομπάρσων που «αυξήθηκαν» ψηφιακά για να γεμίσουν το CGI στάδιο, ο Μάλεκ έπαιζε έχοντας απέναντί του οθόνες που πρόβαλαν τη συναυλία του '85, ενώ στα σκηνικά δεν ξέφυγε τίποτα. Ούτε τα κουτάκια αναψυκτικών που βρέθηκαν στη σκηνή! Το τελικό αποτέλεσμα με αυτόν τον τρόπο αναπαριστά πιστά το πρωτότυπο υλικό, προσδίδοντας μια φρενήρη 20λεπτη εναρκτήρια σεκάνς στην ταινία.

Δεν είναι συναυλίες, είναι fashion shows

O Φρέντι έπαιρνε πολύ σοβαρά την σκηνική παρουσία του και αυτό μας άφησε πλούσια παρακαταθήκη κοστουμιών, αλλά και εντυπωσιακού φωτογραφικού υλικού από τις εμφανίσεις των Queen. Για τις ανάγκες της ταινίας, ο ενδυματολόγος Τζούλιαν Ντέι συνεργάστηκε στενά με τη θρυλική ροκ μπουτίκ του Λονδίνου Biba, από την οποία ο ίδιος ο Μέρκιουρι απέκτησε τα πρώτα ρούχα της συλλογής του.

Ο Ντέι δανείστηκε πολλά vintage κομμάτια για τον ρουχισμό του Μάλεκ: από το χαρακτηριστικό λευκό δερμάτινο jacket με τις φτερωτές λεπτομέρειες, το οποίο φορούσε ο Μέρκιουρι τη μέρα της υπογραφής του πρώτου δισκογραφικού συμβολαίου των Queen, μέχρι την casual πλην θρυλική εμφάνιση με τζιν και άσπρο αμάνικο, που είδαμε στο Live Aid. Κοινός παράγοντας των δύο παραπάνω στιλ, το εκλεκτικό γούστο του τραγουδιστή, το οποίο πάντα οδηγούσε σε αξέχαστες εμφανίσεις.

Σχετικά Θέματα