Review

Η Σάρα Πόλσον δεν είναι αρκετή για να γκαζώσει το «Run»

Από -

Δεν είναι πλέον πολλές οι πρωτότυπες ιδέες για μια mainstream ταινία τρόμου, κάτι που ο Ινδοαμεριακανός Ανίς Τσαγκάντι φαίνεται πως έχει συνειδητοποιήσει για τα καλά. Στο «Searching», το προπέρσινο σκηνοθετικό και σεναριακό ντεμπούτο του, προσπάθησε να αξιοποιήσει τις δυνατότητες των κάθε λογής οθονών που κυριαρχούν στη σύγχρονη επικοινωνία για να στήσει ένα ευρηματικό θρίλερ εξαφάνισης, το οποίο κατέληγε δυστυχώς σε ένα αφόρητα κοινότοπο, απογοητευτικό φινάλε.

Στο «Run», όμως, ακολουθεί μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση, παραμένοντας πάντα μέσα στα πλαίσια μιας αγωνιώδους ταινίας τρόμου. Αυτή τη φορά πατάει πάνω στη δοκιμασμένη φόρμουλα του εγκλεισμού κατ’ οίκον, αποτίοντας μάλιστα απανωτούς φόρους τιμής στο «Misery», τη διασημότερη ταινία τού είδους, και το συγγραφέα της Στίβεν Κινγκ. Η φαρμακοποιός της κωμόπολης ονομάζεται Κάθι Μπέιτς, ο κινηματογράφος Κάρι, ενώ οι πληροφορίες στο τηλέφωνο δίνουν ως παράδειγμα του τόπου τον οποίο πρέπει να αναφέρει αυτός που καλεί το «Ντέρι, Μέιν» - τη φανταστική πόλη την οποία χρησιμοποιεί ο Κινγκ σε διάφορα μυθιστορήματά του.

Η συνταγή λοιπόν είναι γνωστή, το ίδιο και το δραματικό διακύβευμα τόσο για το θεατή όσο και την πρωταγωνίστρια της ταινίας, την νεαρή Κλόι. Μια έφηβη η οποία ζει σε μια απομονωμένη αγροικία μαζί με τη μητέρα της και από μικρή κινείται με αμαξίδιο. Σπάνια βγαίνει από το σπίτι, καθώς κάνει τα σχολικά μαθήματά της κατ’ οίκον, περιμένοντας τη δι’ αλληλογραφίας απάντηση που θα της στείλει το πανεπιστήμιο της πολιτείας της Ουάσινγκτον στο οποίο έχει κάνει αίτηση. Η τακτοποιημένη ρουτίνα της, όμως, θα αρχίσει να αλλάζει όταν διαπιστώσει τυχαία πως κάτι ύποπτο συμβαίνει με τη φαρμακευτική αγωγή της, ενώ παράλληλα η σύνδεση του ίντερνετ παύει να λειτουργεί και η συμπεριφορά της μητέρας της γίνεται όλο και πιο παράξενη.

Ο Τσαγκάντι μπαίνει γρήγορα στο ψητό, σπέρνοντας από νωρίς τις αμφιβολίες για το ρόλο της μητέρας (μια επαρκώς αινιγματική Σάρα Πόλσον) και δίνοντάς μας σεναριακές πληροφορίες μόνο για τα ουσιώδη. Όλη η αφηγηματική προσοχή στρέφεται στο κλειστοφοβικό παιχνίδι τής - πραγματικής; φανταστικής; - αιχμαλωσίας και των απέλπιδων προσπαθειών τής Κλόι να μάθει την αλήθεια γύρω από την παραλυτική πάθησή της και τελικά να δραπετεύσει. Τίποτα που δεν έχουμε ξαναδεί, σε μια απολύτως προβλέψιμη, μα λιτή και κινηματογραφικά στοχευμένη παραλλαγή ενός οικείου τρομο-μοτίβου, τις ευκολίες του οποίου προσπαθεί φιλότιμα να προσπεράσει ο επιδέξιος σκηνοθετικά Ανίς Τσαγκάντι.

Βαθμολογία:

Σκηνοθεσία: Ανίς Τσαγκάντι. Πρωταγωνιστούν: Σάρα Πόλσον, Κίρα Άλεν, Πατ Χίλι, Σάρα Σον, Σάρον Μπάγερ. ΗΠΑ. 2020. Διάρκεια: 87΄. Προβολή: COSMOTE.

Σχετικά Θέματα