"Αυτή η νύχτα μένει": Αξίζει τα γαρίφαλα η νέα σειρά του Alpha;

Όλα τα λεφτά λουλούδια στο όνομά των σταρ. Αρκεί μια δυνατή και ικανότατη πρωταγωνιστική δυάδα (Στάνκογλου και Μπισμπίκης) και ένας δημοφιλής τίτλος να αναβιώσουν πειστικά την εποχή στην οποία διαδραματίζεται η νέα σειρά του Alpha;

Αυτή η νύχτα μένει

Ενώ τα τηλεκοντρόλ παίρνουν φωτιά προσπαθώντας να (παρ)ακολουθήσουν όλες τις prime time σειρές ταυτόχρονα, τη Δευτέρα 10/10 ξεκίνησε και η σειρά του Alpha "Αυτή η νύχτα μένει", διεκδικώντας το δικό της κοινό. Ήταν μία από τις πολυαναμενόμενες πρεμιέρες, καθώς η βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο του Θάνου Αλεξανδρή ιστορία αναβιώνει τα μπουζούκια, τις πίστες και τη νύχτα του ’80, μια εποχή την οποία το μεγαλύτερο μέρος του κοινού που παρακολουθεί ελληνικές σειρές έζησε, θυμάται, ίσως και αναπολεί. Κυρίως, όμως, το κοινό αδημονούσε για τα δύο άκρως δυνατά –ερμηνευτικά και εμπορικά– πρόσωπα στους πρωταγωνιστικούς ρόλους: Βασίλης Μπισμπίκης και Γιάννης Στάνκογλου μπλέκονται σε μια ανελέητη κόντρα, όταν ο τελευταίος στο ρόλο του Χρήστου, επιφανούς δημάρχου μιας επαρχιακής πόλης, μαθαίνει ένα χρόνο μετά το θάνατο της γυναίκας του ότι ο Στρατής, ιδιοκτήτης του σκυλάδικου "Όνειρο", ήταν ο μεγάλος της έρωτας για σχεδόν είκοσι χρόνια. Με σκοπό την εκδίκηση και την ολοκληρωτική καταστροφή του, θα βάλει το "Όνειρο" του Στρατή στο στόχαστρο με την πρόφαση "να ξεβρωμίσει ο τόπος", μιας κι εκεί συχνάζουν τραγουδιάρες και κονσοματρίς που διασκεδάζουν την (όχι και τόσο) "αφρόκρεμα" της περιοχής. Αυτός είναι και ο βασικός κορμός της ιστορίας, η πλοκή της οποίας ενισχύεται από έναν προγενέστερο φόνο, που ενώνει κάπως τους υπόλοιπους πρωταγωνιστικούς ρόλους της σειράς. Μιας ιστορίας που χτίστηκε από τους σεναριογράφους Ιωάννα Κανελλοπούλου και Γιώργο Μακρή, καθώς το δημοφιλές βιβλίο αποτελείται από μικρές, κυρίως βιωματικές, αόριστες ιστορίες, που στοχεύουν να δώσουν στον αναγνώστη την αίσθηση της εποχής. 

Διαβάστε Επίσης

Ας μιλήσουμε, όμως, με όρους "πίστας": Αν ο Μπισμπίκης και ο Στάνκογλου είναι τα μεγάλα ονόματα που λάμπουν στη μαρκίζα, τι μένει κάτω από τα αμέτρητα γαρίφαλα (βλέπε για παράδειγμα τα αποθεωτικά σχόλια στο twitter) που πέφτουν βροχή στα πόδια τους σε κάθε τους σκηνή; Στη συγκεκριμένη περίπτωση, φυσικά και δεν ισχύει το "ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός". Με μεγάλη εμπειρία σε θέατρο και κινηματογράφο, αλλά και με τηλεοπτικούς ρόλους που συγκίνησαν, και οι δύο έχουν ένα αδιαπραγμάτευτο ταλέντο, ικανό να απογειώσει κάθε ρόλο που επιλέγουν. Το πετυχαίνουν και εδώ, δίνοντας αμφότεροι αφοσιωμένες ερμηνείες. Τι γίνεται, όμως, όταν η σκηνοθεσία (Κατερίνα Φιλιώτου) αρνείται να βουτήξει στη νύχτα με την ίδια αφοσίωση; Η αισθητική της σειράς μοιάζει σαν να λογοκρίνει από μόνη της το λαϊκό, το δεύτερο, το φτηνό, που εδώ απαιτείται και επιβάλλεται, επιλέγοντας μια απλή, αποστασιοποιημένη παράθεση των βασικών χαρακτηριστικών του. Βαριά ζεϊμπέκικα, λίτρα ουίσκι, ντουμάνια τσιγάρων, βουνά από γαρίφαλα και σπασμένα πιάτα, πατσάς μετά το ξενύχτι, αλλά και μεγάλες λαϊκές επιτυχίες είναι όλα εδώ, σε ένα πλαίσιο, όμως, που προς το παρόν αδυνατεί να τα ενσωματώσει αβίαστα.

Αυτή η νύχτα μένει

Σοβαρή αδυναμία υπάρχει και στις ενδυματολογικές και στιλιστικές επιλογές, κάτι που μειώνει την ως επί το πλείστον προσεγμένη σκηνογραφία: Για παράδειγμα, το καμαρίνι του "Ονείρου" μοιάζει βγαλμένο από τη δεκαετία του ‘80, τι να το κάνεις όμως όταν καμία από τις ενοίκους του δεν έχει τουλάχιστον μια περμανάντ, σήμα κατατεθέν της εποχής; Το αστραφτερό κιτς που μεσουράνησε ακόμα και στα σαλόνια της συγκεκριμένης εποχής –πόσο μάλλον στα μπουζούκια και ιδιαίτερα στην επαρχία– εδώ απουσιάζει πλήρως, παρότι πρωταγωνιστεί στις γλαφυρές περιγραφές του ομότιτλου βιβλίου, αλλά και στις μνήμες των τηλεθεατών, με τη μόνη λάμψη που απομένει να είναι εκείνη των πρωταγωνιστών (Άννα Μάσχα και Γιάννης Τσορτέκης ξεχωρίζουν επίσης). 

Είναι τόσο μεγάλο παράπτωμα ένα ατυχές ρούχο ή χτένισμα; Εδώ ναι, καθώς χάνεται ένα βασικό ατού, αυτό της αναπαράστασης μιας εποχής και μιας συγκεκριμένης κοινωνικής πραγματικότητας (Αγρίνιο, πίστα, 80s). Κι όταν μόλις ένα "κλικ" του τηλεκοντρόλ μακριά βρίσκονται άλλες τόσες ιστορίες, άλλοι τόσοι πρωταγωνιστές κι άλλες τόσες εποχές, σε μια τόσο πληθωρική τηλεοπτική σεζόν, αυτό ίσως και να κοστίζει. 
 

Δείτε το τρέιλερ της σειράς

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τηλεόραση

"Am I Being Unreasonable?": Δυο ανορθόδοξες γυναίκες επαναπροσδιορίζουν την έννοια της λογικής

Ένα κράμα κωμωδίας και θρίλερ, η βραβευμένη με BAFTA σειρά του BBC είναι διαθέσιμη στο Cinobo με τα πρώτα τέσσερα επεισόδια.

ΓΡΑΦΕΙ: ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΚΑΛΑΦΑΤΗ
17/04/2024

Η Μαρίνα Σάττι ήθελε να πάει κόντρα στους "κανόνες" της Eurovision

Το "α" βρέθηκε στη συνέντευξη τύπου της ΕΡΤ για τη Eurovision και μίλησε με την Μαρίνα Σάττι, λίγο πριν την αναχώρηση της ελληνικής αποστολής για τη Σουηδία.

Στην Πάρο τα γυρίσματα της νέας βρετανικής σειράς "Malice"

Την παραγωγή της νέας τηλεοπτικής σειράς έξι επεισοδίων έχει αναλάβει η Faliro House Productions μέσω της θυγατρικής της εταιρίας FA.NA Productions.

Βραδιές σινεμά στην ΕΡΤ3

Τέσσερις ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου έρχονται αυτήν την εβδομάδα στη βραδινή ζώνη της ΕΡΤ3, ξεκινώντας από αύριο, Τρίτη 15 Απριλίου.

"Maestro": Πρώτη ματιά στα γυρίσματα της 2ης σεζόν

Η μεγάλη επιτυχία του Χριστόφορου Παπακαλιάτη επιστρέφει στο Mega την Πέμπτη 16 Μαΐου στις 22:40.

3 σειρές διαφορετικών ειδών αλλά εξίσου binge-worthy για να δεις στο Disney+

Επειδή οι προτιμήσεις κάθε τηλεθεατή μπορεί να διαφέρουν, όμως όλοι αγαπάμε ένα καλό binge-watching.

2 βραδιές ελληνικού σινεμά στην ΕΡΤ3

Δύο φεστιβλικά κοινωνικά δράματα από το '80 μέχρι σήμερα έρχονται στην ΕΡΤ3 την Παρασκευή 12 και το Σάββατο 13 Απριλίου.