EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2021: Η μεγαλειώδης επιστροφή του ράλλυ των θεών

Οι λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού δίνουν ξανά ραντεβού στις ειδικές διαδρομές της θρυλικής διοργάνωσης μετά από οκτώ χρόνια απουσίας.

EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2021: Η μεγαλειώδης επιστροφή του ράλλυ των θεών

Απόκρημνες χαράδρες, ομίχλη από σκόνη, πέτρες ανακατεμένες στο χώμα, εξατμίσεις να αντηχούν στα βουνά και γερά μπράτσα που σφίγγονται πάνω στο τιμόνι αποτελούν ένα μικρό μέρος από το κολάζ λεπτομερειών που συνθέτουν το EKO Ράλλυ Ακρόπολις. Το «Ράλλυ των Θεών», όπως είναι ευρέως γνωστό, επιστρέφει στο καλεντάρι του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) μετά από οκτώ ολόκληρα χρόνια, βάζοντας ξανά την Ελλάδα στο χάρτη του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Από τις 9 έως τις 12 Σεπτεμβρίου θα βρεθούν στη χώρα μας οι κορυφαίοι οδηγοί του κόσμου, οι οποίοι θα αναμετρηθούν με μερικές από τις δυσκολότερες ειδικές διαδρομές του παγκόσμιου πρωταθλήματος, οι οποίες έχουν διαγράψει το δικό τους μύθο στο WRC. Εξάλλου, το EKO Ράλλυ Ακρόπολις είναι περιβόητο για τη μέγιστη δυσκολία του, η οποία στο παρελθόν έχει «γονατίσει» ακόμα και τους πιο έμπειρους του αθλήματος.

Ένα χόμπι γεμάτο αδρεναλίνη

EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2021: Η μεγαλειώδης επιστροφή του ράλλυ των θεών - εικόνα 1

Όταν ξεκίνησαν όλα, όμως το 1951, το πρώτο Ράλλυ Ακρόπολης ήταν αποτέλεσμα της ιδέας μιας παρέας και της προσπάθειας που κατέβαλε η Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου και Περιηγήσεων (ΕΛΠΑ). Τότε, το σκεπτικό ήταν να συγκεντρωθούν οι φίλοι της ταχύτητας για να απολαύσουν τη μαγεία των αμαξιών να διαπερνούν την επαρχία με καταιγιστική ταχύτητα. Εκείνο τον καιρό, τουλάχιστον, ο συναγωνισμός ήταν μια σχετική έννοια, καθώς δεν ήταν λίγες οι φορές που οι οδηγοί σταματούσαν για να βοηθήσουν κάποιο προπορευόμενο ο οποίος είχε βγει εκτός δρόμου.

Σήμερα αλτρουιστικές κινήσεις σαν και αυτή μοιάζουν ρομαντικές έως και ξεπερασμένες, αφού το EKO Ράλλυ Ακρόπολις πλέον είναι ένας απολύτως επαγγελματικός και ανταγωνιστικός θεσμός, στον οποίο «παίζεται» το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Η πίεση, λοιπόν, είναι μεγάλη. Ας μην ξεχνάμε δε πως τις δεκαετίες του '50 και του '60, η εικόνα και μόνο ενός μοντέρνου αυτοκινήτου πολλών ίππων ήταν κάτι το εξωτικό. Για αυτό και είναι εντυπωσιακές οι εικόνες από τους αγώνες σε Κοζάνη, Τρίπολη, Καβάλα, Λάρισα ακόμα και τα Μετέωρα, οι οποίοι ήταν κατάμεστοι από κόσμο αγνοώντας οποιονδήποτε κίνδυνο.

Ιδρυτικό μέλος του WRC

Η γοητεία κι η απαιτητικότητα του EKO Ράλλυ Ακρόπολις ήταν τέτοια ώστε 22 χρόνια μετά την έναρξή του, εντάχθηκε μεταξύ των ιδρυτικών μελών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ που εγκαινιάστηκε το 1973 σε επίπεδο οδηγών αλλά και κατασκευαστών. Κάπως έτσι χτίστηκε μια σχέση δεκαετιών, η οποία διεκόπη άλλες τρεις φορές: το 1974 λόγω της πετρελαϊκής κρίσης, το 2014 λόγω οικονομικών προβλημάτων, ενώ το 1995 διεξήχθη στο πλαίσιο διαφορετικής διοργάνωσης. Στις ενδιάμεσες δεκαετίες βέβαια, το EKO Ράλλυ Ακρόπολις έχτισε τη φήμη του ως ένα από τα δυσκολότερα στο καλεντάρι.

EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2021: Η μεγαλειώδης επιστροφή του ράλλυ των θεών - εικόνα 2

Οι ειδικές συνθήκες που επικρατούν τις διαδρομές του, με χαρακτηριστικότερες τις υψηλές θερμοκρασίες, τους χωμάτινους δρόμους και τις απότομες στροφές, φτάνουν στα όριά τους τα αυτοκίνητα τα οποία απαιτούν επιδέξιους οδηγούς για να τα κουμαντάρουν. Δεν είναι τυχαίο πως κλειδί για την ολοκλήρωση του EKO Ράλλυ Ακρόπολις δεν αποτελεί η ταχύτητα, αλλά ο σταθερός ρυθμός. Όποιος βρίσκεται πίσω από το τιμόνι οφείλει να έχει απόλυτη αυτοσυγκέντρωση ώστε να διατηρεί το ίδιο τέμπο σε βάθος χρόνου, τη στιγμή που πρέπει να διαχειρίζεται επιμέρους προκλήσεις οι οποίες εμφανίζονται κατά τη διάρκεια του αγώνα. Εν ολίγοις, ο οδηγός δεν έχει αντίπαλο ένα άλλο αυτοκίνητο, αλλά τη φύση, τον εαυτό του και το χρονόμετρο.

Η μυθική διαδρομή «Ταρζάν»

Στην ιστορία του EKO Ράλλυ Ακρόπολις μπορεί οι διασημότερες ειδικές διαδρομές να αφορούν την τριάδα Βωξίτες – Καρούτες – Προσήλιο, ωστόσο εκείνης στον Τυμφρηστό, κοντά στα Φουρνά Ευρυτανίας, έχει το «παράσημο» της πιο επίφοβης και καταστροφικής. Παλιά ξεπερνούσε τα 30 χιλιόμετρα και τερμάτιζε στην ιλιγγιώδη κατηφόρα στην Τσούκα, ωστόσο, μετά από απαίτηση της Διεθνούς Ομοσπονδίας, η απόσταση μειώθηκε και τερματισμός γίνεται στο Ροβολιάρι. Όπως έχουν περιγράψει στο παρελθόν αρκετοί οδηγοί, η συγκεκριμένη διαδρομή γίνεται «με μια ανάσα» ως τον τερματισμό, όπου και μόνο η άφιξη θεωρείται επιτυχία. Ένα από τα δεκάδες χαρακτηριστικά περιστατικά που σχετίζονται με τον «Ταρζάν», αφορά το Γάλλο Ντιντιέ Οριόλ (παγκόσμιος πρωταθλητής το 1994) ο οποίος το 1991 είδε τον ένα τροχό του αυτοκινήτου του να διαλύεται ολοσχερώς, σε ένα ατύχημα που του στέρησε τη νίκη. Τώρα, όσοι δε γνωρίζετε περισσότερα για την εν λόγω ειδική διαδρομή, εύλογα μπορεί να αναρωτηθείτε γιατί αποκαλείται έτσι.

EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2021: Η μεγαλειώδης επιστροφή του ράλλυ των θεών - εικόνα 3

Η ονομασία οφείλεται στο Γιώργο Μπούργο, ένα μοναχικό άντρα ο οποίος ζούσε σε ένα μικροσκοπικό απομονωμένο σπίτι στην τοποθεσία Ζαχαράκη, από όπου έμελλε να περάσει το ράλι για πρώτη φορά το 1975. Ο Μπούργος ζούσε πολύ φτωχικά -εξ ου και το προσωνύμιο «Ταρζάν»- ενώ το σπίτι του, το οποίο πολλοί περιγράφουν ως καλύβα, βρισκόταν στην αφετηρία της διαδρομής. Ήταν, επίσης, σημείο αναφοράς τόσο για τους Έλληνες όσο και για τους ξένους οδηγούς, οι οποίοι πάντα έκαναν μια στάση εκεί κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Μάλιστα, φρόντιζαν να κάνουν παρέα στον Μπούργο και να τον βοηθούν, προσφέροντάς του καφέ, τσιγάρα, τρόφιμα και ό,τι άλλο μπορεί να χρειαζόταν. Όχι, φυσικά, πως εκείνος δεν τους το ανταπέδιδε, αφού μοίραζε αβγά από τις κότες και ντομάτες από τον κήπο του. Έζησε μέχρι το 1992, αφήνοντας ένα διακριτό στίγμα στη μυθολογία του EKO Ράλλυ Ακρόπολις.

Το ράλλυ που φτιάχνει πρωταθλητές

Εκτός από τους Έλληνες οι οποίοι έχουν διακριθεί στο «Ράλλυ των Θεών», όπως ο θρύλος Τζόνι Πεσματζόγλου (1952 - Chevrolet Deluxe V8, 1955 - Opel Kapitän), ο Νίκος Παπαμιχαήλ (1953 - Jaguar XK120) και ο τελευταίος Έλληνας οδηγός που ανέβηκε ως πρώτος στο πόντιουμ Άρης Βωβός (1995 - Jaguar XK120), ιστορία έχουν γράψει διαδοχικοί οδηγοί οι οποίοι σήμερα βρίσκονται μεταξύ των κορυφαίων όλων των εποχών. Πολυνίκης της διοργάνωσης είναι ο γνωστός και μη εξαιρετέος Κόλιν ΜακΡέι, με πέντε νίκες συνολικά, εκ των οποίων οι τρείς έγιναν σερί (2000-2002, Ford Focus RS WRC). Ιδιαίτερη σχέση με το EKO Ράλλυ Ακρόπολις έχει επίσης ο σπουδαίος Ισπανός Κάρλος Σάινθ, ο οποίος εδώ απέσπασε την πρώτη νίκη του στο WRC το 1990 (Toyota Celica GT Four), σε μια σεζόν που ολοκληρώθηκε με το παρθενικό του παγκόσμιο πρωτάθλημα. Ακολούθησαν δύο ακόμα νίκες στο θεσμό (1994, 1997), προτού ολοκληρώσει την καριέρα του τιμώντας την Ελλάδα όπου ξεκίνησαν όλα, το 2005. Τρεις πρώτες θέσεις έχει επίσης ο Ιταλός σπεσιαλίστας και παγκόσμιος πρωταθλητής Μίκι Μπιαζιόν (1988, 1989, 1993). Σημειώστε ακόμα πως το προσεχές EKO Ράλλυ Ακρόπολις διεξάγεται σε μια κομβική για το πρωτάθλημα χρονική στιγμή, διότι είναι ένα από τα τέσσερα τελευταία events που απομένουν, στα οποία διεκδικούνται συνολικά 120 πόντοι, προτού πέσει η καρό σημαία του WRC το Νοέμβρη.

Τι περιμένουμε φέτος

EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2021: Η μεγαλειώδης επιστροφή του ράλλυ των θεών - εικόνα 4

Η έναρξη του EKO Ράλλυ Ακρόπολις θα γίνει, όπως προστάζει η παράδοση, κάτω από τον Ιερό Βράχο και ενώπιον του Ηρωδείου, με μια επιπλέον υπερειδική διαδρομή 1 χιλμ. να διασχίζει το κέντρο της Αθήνας. Το θέαμα αναμένεται άκρως εντυπωσιακό, με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα να περνούν μπροστά από το Σύνταγμα, προτού συνεχίσουν το δρόμο τους προς την Πελοπόννησο και τη Στερεά Ελλάδα. Συγκεκριμένα, οι οδηγοί θα περάσουν από τους Αγίους Θεοδώρους, το Λουτράκι (τοποθεσία ορόσημο του θεσμού), τη Θήβα και την Ελάτεια. Σειρά έχει η έδρα των αγώνων Λαμία με τις διαχρονικά αγαπημένες ειδικές διαδρομές σε Παύλιανη, Βωξίτες, Ελευθεροχώρι και Ταρζάν. Μεταξύ των πληρωμάτων που δίνουν το «παρών» στο EKO Ράλλυ Ακρόπολις βρίσκονται, φυσικά, οι διεκδικητές του τίτλου: ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπαστιάν Οζιέ (Toyota), ο Βρετανός Έλφιν Έβανς (Toyota) και ο Τερί Νεβίλ (Hyundai). Προβλέπονται δυνατά καρδιοχτύπια στο EKO Ράλλυ Ακρόπολις, για αυτό επισκεφθείτε άμεσα την επίσημη ιστοσελίδα της διοργάνωσης για περισσότερες πληροφορίες αλλά και να μάθετε πώς μπορείτε να παρακολουθήσετε τους αγώνες: www.acropolisrally.gr

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τηλεόραση

Η δημοφιλής σειρά "Αυτή η Νύχτα Μένει" τώρα και σε podcast

Ο Θάνος Αλεξανδρής, συγγραφέας του βιβλίου, υποδέχεται στο pod.gr τους πρωταγωνιστές της σειράς με εξομολογητική διάθεση.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/11/2022

Love Actually: Το επετειακό reunion της αγαπημένης Χριστουγεννιάτικης ταινίας

Το καστ της ταινίας γιορτάζει την 20η επέτειό της με μια εκπομπή- reunion.

Οι ταινίες με τις περισσότερες προβολές στην ιστορία του Netflix

Ποιες είναι οι 10 πιο δημοφιλείς ταινίες στην ιστορία του Netflix;

Οι "Μικρές Ιστορίες" του Ertflix εμπλουτίζονται με οχτώ νέες ταινίες

Φουτουριστικές ιστορίες αγάπης και έρωτες σε ρόδες, εφηβικοί προβληματισμοί, φιλίες που διαλύονται, αλλά και ιδιαίτερα μαθήματα οδήγησης.

Όλοι οι αγώνες του Μουντιάλ και σε ελεύθερη μετάδοση από τον ΑΝΤ1 TV

Διαβάστε την επίσημη ανακοίνωση του ομίλου ΑΝΤΕΝΝΑ για την παράλληλη μετάδοση του FIFA World Cup 2022 σε ΑΝΤ1+ και ΑΝΤ1 TV.

"The Crown": Η κορόνα του Netflix έχει χάσει τη λάμψη της

Η εκθρόνιση είναι απειλητικά κοντά για την πολυβραβευμένη σειρά του Netflix, καθώς στην οριακά απογοητευτική πέμπτη σεζόν της ο δημιουργός Πίτερ Μόργκαν αποδεικνύεται κατώτερος των περιστάσεων και των απαιτήσεων.

Αυστηρά μέτρα ασφαλείας, μια "τρελή" φαν και ο Γιάννης Κότσιρας στα επόμενα "Νούμερα"

Ο Φοίβος καλεί στη "Μάντρα" τον Γιάννη Κότσιρα, με πολλά όμως "παρατράγουδα".