
Ο Ιταλός σκηνοθέτης μιλά στο «α» για την πρώτη του αγγλόφωνη ταινία, μια ιστορία καταδίωξης γυρισμένη εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα, από το Τσεπέλοβο και το φαράγγι του Βίκου μέχρι το Σύνταγμα και τα στενά των Εξαρχείων, η οποία ετοιμάζεται να κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στο Netflix στις 13/8.

Η προηγούμενή σας ταινία, «Antonia» (2015), ήταν μια βιογραφία εποχής, ενώ τώρα το «Beckett» είναι action thriller. Βρίσκετε κάποια κοινά μεταξύ τους; Ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίσατε ως σκηνοθέτης και στα δύο είδη;
Είναι ξεκάθαρα δύο πολύ διαφορετικές ταινίες μεταξύ τους, διότι το κινηματογραφικό περιεχόμενό τους είναι διαφορετικό. Η «Antonia» είναι ουσιαστικά ένα πορτρέτο, ενώ ο «Beckett» είναι άμεσα επηρεασμένος από χαρακτηριστικές ταινίες του είδους. Και οι δύο ταινίες είναι εστιασμένες σε ένα χαρακτήρα: αυτό θέλω να κάνω σε ό,τι δημιουργώ. Μου αρέσει η ιδέα να παίζω με διαφορετικά υλικά, αλλά κατά κάποιο τρόπο υπό την ίδια οπτική γωνία. Αυτό νιώθω ότι καταφέραμε να κάνουμε στο «Beckett».
Η ιστορία του «Beckett» βασίζεται σε μια δική σας ιδέα. Είχατε ήδη πλάσει το χαρακτήρα του πρώτα στο μυαλό σας ή ξεκινήσατε φτιάχνοντας μια ιστορία καταδίωξης;
Ήθελα να φτιάξω μια ιστορία ανθρωποκυνηγητού, αλλά να βρω έναν τρόπο να το κάνω όσο πιο πρωτότυπο ή έστω ιδιαίτερο και ασυνήθιστο γίνεται. Έτσι αμέσως ξεκίνησα να σκέφτομαι το χαρακτήρα του ήρωα. Τον τοποθέτησα σε μια συνθήκη και ξεκίνησα να φτιάχνω μια λίστα με όλα όσα δεν θα ήθελα να είναι. Δεν είναι μπάτσος, δεν είναι στρατιώτης, ούτε κατάσκοπος. Από όλα όσα δεν είναι ο Μπέκετ, οδηγήθηκα στο τι πραγματικά είναι ο ήρωάς μου. Είναι ένας κανονικός, συνηθισμένος άνθρωπος που περνάει μια βαθιά προσωπική κρίση.
Γιατί γυρίσατε το «Beckett» στα αγγλικά και όχι στα ιταλικά;
Σκεπτόμενος το είδος αλλά και την κινηματογραφική ματιά που ήθελα να ακολουθεί η ταινία, μου φάνηκε καταλληλότερο αλλά και πιο ενδιαφέρον για εμένα προσωπικά να μπορέσω να χρησιμοποιήσω τα αγγλικά, ακόμα και ως αναφορά στο κινηματογραφικό πλαίσιο στο οποίο ανήκει το συγκεκριμένο είδος. Όλοι γνωρίζουμε πολλά αγγλόφωνα θρίλερ και η συγκεκριμένη γλώσσα προσδίδει μια οικειότητα. Και ο συγκεκριμένος ήρωας, που είναι ένας απλός άνθρωπος, είναι ήδη κάπως ασυνήθιστο να πρωταγωνιστεί σε μια τέτοια ιστορία. Είναι Αμερικανός, δεν μιλάει κάποια άλλη γλώσσα, είναι πολύ πιο «ξένος» στην Ελλάδα απ’ ό,τι θα ήταν ένας Ιταλός. Να προσθέσω πως έτσι μου δόθηκε και μια πολύ καλή ευκαιρία να δουλέψω με αυτούς τους εκπληκτικούς ηθοποιούς που συμμετέχουν στην ταινία.

Τι θεωρείτε ότι έχετε κερδίσει από την μακρόχρονη συνεργασία σας με τον Λούκα Γκουαντανίνο που εδώ υπογράφει την παραγωγή της ταινίας;
Είναι τόσα πολλά που ειλικρινά δυσκολεύομαι να τα απαριθμήσω σε μια σύντομη απάντηση. Ο Λούκα Γκουαντανίνο ήταν ο πρώτος άνθρωπος που πίστεψε στο όνειρό μου, στο όραμά μου για αυτό που θέλω να κάνω στον κινηματογράφο, αλλά και στο ότι τα γραπτά μου άξιζαν τον κόπο. Μαζί με το συνεργάτη του, Μάρκο Μοραμπίτο, ανέλαβαν την παραγωγή της πρώτης μου μικρού μήκους ταινίας και από τότε έχουμε συνεργαστεί σε πολλά πρότζεκτ. Το δώρο αυτής της συνεργασίας είναι ότι μου δόθηκε η ευκαιρία να κάνω τις ιστορίες μου κινηματογραφικά αληθινές. Ακόμα και βλέποντάς τον να δουλεύει έμαθα τόσα πολλά, όπως το ότι είναι καλό να είσαι φιλόδοξος.
Γιατί αποφασίσατε να κυκλοφορήσετε την ταινία στο Netflix; Oι streaming πλατφόρμες αποτελούν απειλή για τη μεγάλη οθόνη;
Σήμερα υπάρχει μια ποικιλία από τρόπους με τους οποίους μπορεί κάποιος να παρακολουθήσει μια ταινία. Το «Beckett» θα προβληθεί στο Locarno Film Festival και μετά από λίγες μέρες η ταινία θα κυκλοφορήσει παγκοσμίως και ταυτόχρονα μέσω του Netflix. Φυσικά και λατρεύω τη μεγάλη οθόνη, πηγαίνω σινεμά κάθε εβδομάδα, αλλά βρίσκω εκπληκτική την πλατφόρμα του Netflix, ακριβώς επειδή δίνει την ευκαιρία σε μια ανεξάρτητη παραγωγή όπως το «Beckett» να φτάσει την ίδια στιγμή σε όλες τις γωνιές του κόσμου.