Τι συνέβη με τα δικαιώματα της Football League

Η ΕΡΤ απαντάει σε δημοσίευμα για την αγορά με αδιαφανείς διαδικασίες τηλεοπτικών δικαιωμάτων για προγράμματα που μένουν στα αζήτητα.

Τι συνέβη με τα δικαιώματα της Football League

Σε δημοσίευμα του «Βήματος» την περασμένη Κυριακή με τίτλο «Πάρτι στην ΕΡΤ… στην υγεία των φορολογουμένων», ο Άγγελος Κωβαίος ξεκινάει υποστηρίζοντας ότι «ένα πάρτι εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο όμως πληρώνουν οι Έλληνες φορολογούμενοι, βρίσκεται σε εξέλιξη στην ΕΡΤ». Στη συνέχεια αναφέρεται σε μεταδόσεις αθλητικών γεγονότων «αμφιβόλου εμπορικής αξίας και –υπό αυτή την έννοια– οικονομικής απόδοσης για την εταιρεία» φέρνοντας ως γενικό παράδειγμα το Copa del Rey (ισπανικό κύπελλο ποδοσφαίρου) και εστιάζοντας συγκεκριμένα στη «χριστουγεννιάτικη» απόφαση του ΔΣ της ΕΡΤ για την απόκτηση των δικαιωμάτων της Football League για τις σεζόν 2016-2017 και 2017-2018 από την εταιρεία SPORTSCOMM ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Α.Ε. Υπενθυμίζουμε ότι στη Fotball League συμμετέχουν ιστορικές αλλά και εμπορικές ομάδες όπως ο ΟΦΗ, ο Άρης και ο Απόλλων Αθηνών. Διαβάστε την απόφαση για την απόκτηση των δικαιωμάτων μετάδοσης της Football League εδώ, παρακολουθήστε εδώ τις δηλώσεις σχετικά με το θέμα του Λάμπη Ταγματάρχη, διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΤ, και διαβάστε την απάντηση της ΕΡΤ.

Η απάντηση της ΕΡΤ:

Πάρτι παραπληροφόρησης και συνειδητής διαστρέβλωσης της αλήθειας από το «Βήμα της Κυριακής».
Δύο μέρες μόνο μετά την παρουσία της διοίκησης της ΕΡΤ στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, στην οποία παρουσίασε αναλυτικά τα πεπραγμένα της, ο κ. Άγγελος Κωβαίος σε άρθρο του με τίτλο «Πάρτι στην ΕΡΤ στην υγεία των φορολογουμένων», χαρακτηρίζει ως σκάνδαλο την αγορά των τηλεοπτικών δικαιωμάτων των αγώνων της Football League από την ΕΡΤ, θεωρώντας το συμφωνηθέν τίμημα υψηλό και τις διαδικασίες απόκτησης αδιαφανείς, για ένα προϊόν που ο ίδιος χαρακτηρίζει «για τα αζήτητα».
Είναι προφανές ότι ο συντάκτης, χωρίς να έχει καν μπει στον κόπο να διασταυρώσει τις «πληροφορίες» του σύμφωνα με τους κανόνες της δημοσιογραφικής δεοντολογίας, προσπαθεί με κραυγαλέα ψεύδη να εκτελέσει συμβόλαιο σπίλωσης της διοίκησης της ΕΡΤ.
Η επιλογή του χρόνου για το συγκεκριμένο δημοσίευμα, βεβαίως, δεν είναι καθόλου τυχαία: αυτές τις μέρες κρίνεται το μείζον ζήτημα της αγοράς των τηλεοπτικών δικαιωμάτων κορυφαίων αθλητικών γεγονότων, όπως το Μουντιάλ 2018, οι Ολυμπιακοί Αγώνες 2020, οι Αγώνες της Εθνικής Ελλάδας στο Μπάσκετ 2017-2021, οι αγώνες Ελληνικού Πρωταθλήματος Μπάσκετ 2017-2020 κ.α., τα οποία η ΕΡΤ προτίθεται να εξασφαλίσει και να προσφέρει χωρίς αποκλεισμούς στους Έλληνες πολίτες.
Δεν θα μπούμε στην ουσία να επιχειρηματολογήσουμε σχετικά με τους λόγους που καθιστούν επιβεβλημένη σχεδόν για τη δημόσια τηλεόραση την απόκτηση του δικαιώματος μετάδοσης αγώνων με έντονο ενδιαφέρον για την ελληνική περιφέρεια. Υποχρεούμαστε, όμως, να απαντήσουμε σχετικά με την οικονομική διάσταση του ζητήματος.
Δυστυχώς για τον κ. Κωβαίο, η ίδια η πραγματικότητα διαψεύδει τις απόψεις του, αφού ο σταθμός που κατείχε τα τηλεοπτικά δικαιώματα της περσινής χρονιάς, είχε καταβάλει για την απόκτηση τους πολλαπλάσιο αντίτιμο από αυτό που έχει συμφωνήσει η ΕΡΤ να καταβάλει. Συγκεκριμένα, ο εν λόγω τηλεοπτικός σταθμός κατέβαλε για κάθε μία από τις αγωνιστικές περιόδους 2014-2015 και 2015-2016 το ποσό των 2.600.000 ευρώ σε μετρητά, αναλαμβάνοντας επιπλέον το κόστος παραγωγής των αγώνων (κατά μέσο όρο 5.000 ευρώ ανά αγώνα, ήτοι 320.000 ευρώ για 64 αγώνες) συνολικά δηλαδή σχεδόν 3.000.000 ευρώ ετησίως.
Η σύγκριση με το ποσό που συμφώνησε η ΕΡΤ είναι συντριπτική, αφού θα καταβάλει ετησίως 700.000 ευρώ σε μετρητά και 730.000 σε διαφημιστικό χρόνο, ενώ το κόστος παραγωγής του τηλεοπτικού σήματος 60 αγώνων για την πρώτη χρονιά και 68 για τη δεύτερη βαρύνει αποκλειστικά τη δικαιούχο των δικαιωμάτων. Η ΕΡΤ διαθέτει για την παραγωγή ένα σκηνοθέτη κι ένα δημοσιογράφο (χωρίς κόστος, αφού είναι υπάλληλοι της εταιρείας) προκειμένου να διασφαλίσει το άρτιο τελικό αποτέλεσμα.
Η αλήθεια που τόσο κακοποιήθηκε, είναι ότι το ποσό που πληρώνει η ΕΡΤ σε μετρητά είναι ΤΕΣΣΕΡΙΣ φορές μικρότερο από το ποσό που είχε καταβάλει ο προηγούμενος τηλεοπτικός σταθμός για την παρελθούσα αγωνιστική περίοδο.
Αξίζει, τέλος, να αναφέρουμε ότι ουδέποτε στην παγκόσμια ιστορία των τηλεοπτικών δικαιωμάτων γίνεται... διαγωνισμός για την επιλογή του πωλητή. Και τούτο, διότι ο δικαιούχος είναι πάντα ένας και αποκλειστικός, είναι αυτός που έχει το δικαίωμα να πωλεί και ο μοναδικός από τον οποίο μπορεί κάθε ενδιαφερόμενος να αγοράσει το δικαίωμα μετάδοσης του όποιου γεγονότος. Εν προκειμένω, η Football League είχε εκχωρήσει αποκλειστικά στην εταιρεία «Sportscomm – Αθλητική Επικοινωνία Ανώνυμη Εταιρεία» το δικαίωμα τηλεοπτικής μετάδοσης των αγώνων του Πρωταθλήματος, τόσο στην ελεύθερη όσο και στη συνδρομητική τηλεόραση. Συνεπώς, η μοναδική εταιρεία με την οποία μπορούσε να συμβληθεί η ΕΡΤ για την απόκτηση αυτών των δικαιωμάτων ήταν η ανωτέρω.
Εννοείται πως οι σχετικές συμβάσεις είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου.
Η κατασυκοφάντηση της διοίκησης της ΕΡΤ με αναλήθειες και ανακρίβειες, δια της επιχείρησης αποδόμησης των διαδικασιών που ακολουθεί, μόνο στόχο έχει να ωφελήσει τους ανταγωνιστές της και όλους, όσοι επιθυμούν την ΕΡΤ μικρή, φοβική, ενοχική και εκτός της διεκδίκησης προϊόντων υψηλής αξίας.
Η διοίκηση της ΕΡΤ θα προστατέψει την τιμή και την υπόληψη της εταιρίας, αλλά και την ίδια την αλήθεια με κάθε νόμιμο μέσο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τηλεόραση

ERTFLIX: 13 ταινίες που έφτασαν "Από το βιβλίο στην οθόνη"

Η ελληνική πλατφόρμα γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου (23 Απριλίου) με μια ειδική κατηγορία. Δείτε παρακάτω 5 ταινίες του "λογοτεχνικού" αφιερώματος.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/04/2024

"Am I Being Unreasonable?": Δυο ανορθόδοξες γυναίκες επαναπροσδιορίζουν την έννοια της λογικής

Ένα κράμα κωμωδίας και θρίλερ, η βραβευμένη με BAFTA σειρά του BBC είναι διαθέσιμη στο Cinobo με τα πρώτα τέσσερα επεισόδια.

Η Μαρίνα Σάττι ήθελε να πάει κόντρα στους "κανόνες" της Eurovision

Το "α" βρέθηκε στη συνέντευξη τύπου της ΕΡΤ για τη Eurovision και μίλησε με την Μαρίνα Σάττι, λίγο πριν την αναχώρηση της ελληνικής αποστολής για τη Σουηδία.

Στην Πάρο τα γυρίσματα της νέας βρετανικής σειράς "Malice"

Την παραγωγή της νέας τηλεοπτικής σειράς έξι επεισοδίων έχει αναλάβει η Faliro House Productions μέσω της θυγατρικής της εταιρίας FA.NA Productions.

Βραδιές σινεμά στην ΕΡΤ3

Τέσσερις ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου έρχονται αυτήν την εβδομάδα στη βραδινή ζώνη της ΕΡΤ3, ξεκινώντας από αύριο, Τρίτη 15 Απριλίου.

"Maestro": Πρώτη ματιά στα γυρίσματα της 2ης σεζόν

Η μεγάλη επιτυχία του Χριστόφορου Παπακαλιάτη επιστρέφει στο Mega την Πέμπτη 16 Μαΐου στις 22:40.

3 σειρές διαφορετικών ειδών αλλά εξίσου binge-worthy για να δεις στο Disney+

Επειδή οι προτιμήσεις κάθε τηλεθεατή μπορεί να διαφέρουν, όμως όλοι αγαπάμε ένα καλό binge-watching.