Η Θεσσαλονίκη αλλιώς σε μια καμπάνια για την ύπαιθρο της 08/10/2020

Την ομορφιά και την μαγεία της υπαίθρου της Θεσσαλονίκης βίωσαν για λίγο 100.000 θεατές σε περισσότερες από 20 χώρες μέσα από την οθόνη του υπολογιστή τους. Ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης(ΟΤΘ) σχεδίασε και υλοποιεί με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού στις 27 Σεπτεμβρίου μια καμπάνια για την ανάδειξη των δήμων της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, που το κοινό υποδέχθηκε με ενθουσιώδη σχόλια και δεκάδες χιλιάδες προβολών. Άλλωστε, θεματική της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού για το 2020 ήταν «Τουρισμός και ανάπτυξη της υπαίθρου», σε μια χρονιά που ο τουρισμός παγκοσμίως ήρθε αντιμέτωπος με προκλήσεις και πρωτόγνωρες συνθήκες.

Ο σημαντικός ρόλος που διαδραματίζει ο τουρισμός ως βασικός πυλώνας της οικονομικής ανάπτυξης της υπαίθρου, παρέχοντας ευκαιρίες έξω από τις μεγάλες πόλεις, αλλά και συμβάλλοντας στην διατήρηση της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς ήταν ζητήματα τα οποία θέλησε μέσα από την καμπάνια να αναδείξει ο ΟΤΘ. Μέσα από την καμπάνια Rural Stories of Thessaloniki αναγνωρίζεται πως η επόμενη μέρα του τουρισμού θα βασιστεί στον βιώσιμο τουρισμό που σέβεται το περιβάλλον και την τοπική κουλτούρα και αναδεικνύεται πως η ύπαιθρος του νομού Θεσσαλονίκης μπορεί να αποτελέσει (συμπληρωματικά της πόλης που αποτελεί αγαπημένο διεθνή τουριστικό προορισμό), έναν προορισμό με έντονες συγκινήσεις για τους λάτρεις της εξοχής και του αυθεντικού τρόπου ζωής και αναψυχής.


Ένα συνεργείο 7 διακεκριμένων κινηματογραφιστών σε συνεργασία με δεκάδες ντόπιους στους δήμους Βόλβης, Δέλτα, Θερμαϊκού και Θέρμης δούλεψαν μεθοδικά και με μεράκι για να παρουσιαστεί στο εγχώριο και διεθνές κοινό το «Rural Stories of Thessaloniki», μία καμπάνια που -κατά τον ΟΤΘ- διασχίζει τις Θάλασσες των δεδομένων και γεφυρώνει την τεχνολογική ευφυΐα με την επικοινωνιακή υπέρβαση, προσφέροντας λύσεις σε μία περίοδο που τα εμπόδια δείχνουν να είναι ανυπέρβλητα.

Η στρατηγική της ενδυνάμωσης και υπενθύμισης -στην μετά-Covid εποχή- του brand της υπαίθρου της Θεσσαλονίκης στην παγκόσμια τουριστική αγορά έγινε ανιχνεύοντας και αναλύοντας τουριστικά δεδομένα της περιοχής της Θεσσαλονίκης, της προηγούμενης και της τρέχουσας περιόδου. Ενδεικτική είναι η περίπτωση του Ισραήλ που πριν την πανδημία είχε περίπου 130.000 διανυκτερεύσεις και σήμερα λιγότερες από 7.000, που αποτελεί και έναν από τους «κύριους» στόχους υπενθύμισης του προορισμού. Στόχος και οι Γάλλοι Τουρίστες, οι οποίοι στη μετά lockdown περίοδο δείχνουν προτίμηση στη Θεσσαλονίκη, αλλά και οι Γερμανοί που αγαπούν ιδιαίτερα τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού εκτός των μεγάλων πόλεων.

Κάπως έτσι άνθρωποι σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη επισκέφτηκαν νοερά τους γαλαζοπράσινους νερόδρομους του Δέλτα Αξιού, το παραμυθένια δάση στο Καλοχώρι και τα Μακεδονικά Τέμπη, τη θέα από το κάστρο της Ρεντίνας, την οργιαστική βλάστηση του χωριού της Νυμφόπετρας, της Λίμνης Βόλβης και του Φράγματος της Θέρμης, τα παραθαλάσσια χωριά Αγγελοχώρι και Επανομή και έβαλαν στη λίστα τους ως τον επόμενο προορισμό τους την ύπαιθρο της Θεσσαλονίκης.