Τι δείχνουν οι νέες τάσεις για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του yachting και ποιά είναι η θέση της Ελλάδας; 14/05/2019

Το Posidonia Sea Tourism Forum 2019 υποδέχεται ηγετικά στελέχη της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας και yachting για δύο ημέρες στις 28 και 29 Μαΐου, στο Συνεδριακό Κέντρο του ξενοδοχείου Domotel Kastri.

Στο πλαίσιο της διοργάνωσης, η Διεθνής Ένωση Εταιριών Κρουαζιέρας CLIA Europe και η Ένωση Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας MedCruise θα διοργανώσουν σημαντικές συναντήσεις με παράγοντες του κλάδου. Επιπλέον, θα παρουσιάσουν τα σχέδιά τους και θα συναντηθούν με εκπροσώπους περιφερειακών λιμανιών και προορισμών εκπρόσωποι από τις MSC Cruises, Carnival Group, Royal Caribbean Cruises, Holland America Group, Silversea Cruises, Disney Cruise Line, Fred Olsen Cruise Line και Celestyal Cruises.

 Θεόδωρος Κόντες, Πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων
Θεόδωρος Κόντες, Πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων

Σε σεμινάριο που διοργανώνουν οι Έλληνες Κατασκευαστές Ναυτιλιακού Εξοπλισμού (HEMEXPO), διευθυντές αγορών και τεχνικοί διευθυντές από τη Royal Caribbean Cruises και τη Silversea Cruises θα συζητήσουν διεξοδικά τις διαδικασίες προμηθειών του κλάδου με τους Έλληνες κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού που ενδιαφέρονται να προμηθεύσουν τη βιομηχανία κρουαζιέρας με τα προϊόντα τους.

Tη σημασία της ανάπτυξης της αγοράς κρουαζιέρας στην Ελλάδα θα αναλύσει η MSC Cruises στο πλαίσιο των σεμιναρίων για ταξιδιωτικούς πράκτορες που θα πραγματοποιηθούν υπό την αιγίδα της Ομοσπονδίας Συνδέσμων Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων (fedHATTA).

Το κύριο θέμα της συζήτησης των συνολικά 11 διασκέψεων και σεμιναρίων θα είναι το πρόσφατο κύμα εξελίξεων που ευνοεί την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο. Επιπλέον, μερικά από τα θέματα που θα συζητηθούν αφορούν τους παράγοντες ανάπτυξης και τις τάσεις που διαμορφώνουν σήμερα το μέλλον του κλάδου στις περιοχές της Ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας, η επανένταξη των τουρκικών λιμανιών στα δρομολόγια των μεγάλων εταιριών κρουαζιέρας, η αύξηση της συνολικής διαθεσιμότητας κλινών στην Ανατολική Μεσόγειο, καθώς και η επιστροφή της Disney Cruise Line.

 Χρήστος Λαμπρίδης, Γενικός Γραμματέας Λιμένων
Χρήστος Λαμπρίδης, Γενικός Γραμματέας Λιμένων

Ο κλάδος του yachting θα εκπροσωπείται, επιπλέον, στο Φόρουμ με επίκεντρο τις μαρίνες και ειδικότερα τις διαδικασίες για επιτυχημένες ιδιωτικοποιήσεις, τις απαιτήσεις σε υποδομές και ζητήματα νομοθετικού πλαισίου, αλλά και την κατάσταση της βιομηχανίας ναυπήγησης, συντήρησης και επισκευής σκαφών στην περιοχή.

Η διοργάνωση συνεισφέρει στην ανάδειξη των ευκαιριών καριέρας και των προοπτικών απασχόλησης στο συγκεκριμένο κλάδο για τη νέα γενιά, καθώς ενώνει τις δυνάμεις της με το Young Executives Shipping (YES) Forum. Επιπλέον, στην εκδήλωση Blue Growth, νέοι επιχειρηματίες θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν επιχειρηματικά πλάνα με σκοπό την προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων για τις νεοφυείς επιχειρήσεις τους.

Σύμφωνα, με την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) αναμένεται αύξηση 7,5% στα ελληνικά λιμάνια τη φετινή σεζόν και όπως αναφέρει ο κ. Θεόδωρος Βώκος, Διευθύνων Σύμβουλος της Έκθεσης Ποσειδώνια Α.Ε.: «Η ενίσχυση της θέσης της Ελλάδας ως προορισμού κρουαζιέρας παγκόσμιου κύρους είναι ένα από τα θέματα που θα συζητηθούν από τους τουλάχιστον πενήντα ειδικούς της παγκόσμιας βιομηχανίας, οι οποίοι θα ανταλλάξουν απόψεις για πληθώρα θεμάτων, όπως οι επικείμενες ιδιωτικοποιήσεις ελληνικών λιμανιών και τα στρατηγικά πλεονεκτήματα που προσφέρει η σταδιακή επιστροφή της γεωπολιτικής σταθερότητας στην περιοχή».

 Θεόδωρος Βώκος, Διευθύνων Σύμβουλος της Έκθεσης Ποσειδώνια Α.Ε.
Θεόδωρος Βώκος, Διευθύνων Σύμβουλος της Έκθεσης Ποσειδώνια Α.Ε.

O Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής & Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Λαμπρίδης, δήλωσε ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αντιμετωπίζει με θετικό τρόπο το γεγονός ότι στο φετινό Posidonia Sea Tourism Forum θα εξετασθούν -μεταξύ άλλων- τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν στην κρουαζιέρα για την προσαρμογή στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων.

Ο Γενικός Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του Υπουργείου Τουρισμού, κ. Γεώργιος Τζιάλλας, δήλωσε ότι ο θαλάσσιος τουρισμός αποτέλεσε στρατηγική επιλογή και ο αναπτυξιακός σχεδιασμός για τα επόμενα χρόνια στοχεύει στη βελτίωση και ενίσχυση των υποδομών σε μαρίνες, στην κρουαζιέρα και στο home-porting.

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, κ. Θεόδωρος Κόντες, σημείωσε: «Ο στόχος μας τώρα είναι η επέκταση της περιόδου που ήδη έχει αρχίσει με σκοπό να φτάσουμε το full year operation. Για να το καταφέρουμε όμως αυτό χρειάζεται η βοήθεια λιμένων και κράτους, ώστε όχι μόνο να βελτιωθούν οι υποδομές για ασφαλείς προσεγγίσεις, αλλά να υπάρξει και μία ανταγωνιστική πολιτική σε κόστος και υπηρεσίες. Το Cruise & Stay πρόγραμμα, αλλά και το Short Cruising σε διάφορες περιοχές με πιθανούς λιμένες εκκίνησης εκτός του Πειραιά, την Κέρκυρα, τη Ρόδο, το Ηράκλειο και ίσως την Αλεξανδρούπολη ή Καβάλα θα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση».

Σύμφωνα με την κα Μαρία Δεληγιάννη, Εκπρόσωπο Κυβερνητικών και Δημοσίων Υποθέσεων Ανατολικής Μεσογείου, CLIA, «Τα οικονομικά οφέλη της βιομηχανίας είναι τεράστια. Με βάση τα στοιχεία της CLIA, η Ελλάδα δέχτηκε το 2017 πάνω από 4 εκατομμύρια επιβατοεπισκέψεις κρουαζιέρας που απέφεραν περίπου μισό δις έσοδα στη χώρα. Οι καταναλώσεις των επιβατών κρουαζιέρας σταθερά αυξάνουν και, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδας, έχουν φτάσει τα €65 ανά επιβάτη σε κάθε τράνζιτ λιμάνι και τα διπλάσια, €139, σε κάθε λιμάνι επιβίβασης».