Θα κάνουν οι νέοι δρόμοι την Ελλάδα παράδεισο του road trip; 03/10/2018

Οι περισσότεροι από εμάς είχαμε την ευκαιρία να το επιβεβαιώσουμε ήδη από το φετινό καλοκαίρι: όσοι επέλεξαν να μείνουν μακριά από τις σειρήνες του Αιγαίου, χάρηκαν την ευκαιρία να ξεμπουκώσουν τα οχήματά τους σε δρόμους απολαυστικούς, που τους οδήγησαν σε μαγευτικούς προορισμούς όπως η υποβλητική μεσσηνιακή Μάνη, οι ανεξερεύνητες ακτές του Αμβρακικού ή ακόμη και η βασίλισσα του στεριανού party mood Χαλκιδική.

Έπειτα από διαδοχικές εγκαινιάσεις αυτοκινητόδρομων και οδικών τμημάτων πολλών χιλιομέτρων σε Ολυμπία Οδό, Ιόνια Οδό, Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου κι Εγνατία Οδό, η πρώτη γενιά του νέου δικτύου της χώρας είναι πλέον γεγονός. Και, παρότι το μέλλον θα φέρει ακόμη περισσότερα οδικά έργα, που θα συμπληρώσουν και θα επεκτείνουν τους υπάρχοντες άξονες, τα τέσσερα άκρα της ηπειρωτικής Ελλάδας έχουν έρθει ήδη πιο κοντά, απλώνοντας ευρωπαϊκό αέρα στην κάλυψη της χώρας από κλειστούς αυτοκινητόδρομους.

Είναι, άλλωστε, χάρη σε αυτήν την ανάπτυξη των οδικών δικτύων που πόλεις όπως η Καλαμάτα και η Σπάρτη εξελίσσονται σε δελεαστικότατους προορισμούς για ολιγοήμερα city breaks, η πανέμορφη Πλατεία Συντάγματος του Ναυπλίου απέχει μόλις μερικές γκαζιές από την αντίστοιχη της Αθήνας, η Θεσσαλονίκη είναι μια βιώσιμη επιλογή σαββατοκύριακου, ενώ οι βόρειοι γείτονές μας και τα δημοφιλέστατα χιονοδρομικά κέντρα τους είναι πιο κοντά μας από ποτέ.

Σύντομα δε ­δικοί μας bestseller χειμερινοί­ προορισμοί όπως το Καρπενήσι­ και η Καλαμπάκα θα βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής χάρη στην (πολύπαθη) Κεντρική Οδό, που θα ενώσει τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου με την Εγνατία, ενώ η επέκταση της Ολυμπίας Οδού προς την Ηλεία θα συστήσει τις ομορφιές­ της Δυτικής Πελοποννήσου σε ακόμη περισσότερους επισκέπτες, οδηγώντας αναπόφευκτα και στην περαιτέρω ανάπτυξη των νότιων Επτανήσων, χάρη στην αναζωογόνηση του λιμανιού της Κυλλήνης.

Οι Περιφέρειες ως μικρές «κυβερνήσεις», από τη στιγμή που επωφελούνται από τους κεντρικούς οδικούς άξονες που σχεδιάζει και υλοποιεί η κεντρική κυβέρνηση, έχουν επιδοθεί σε νέες χαράξεις αλλά και βελτιωτικά έργα σε πολλές περιοχές, που αναδεικνύουν και φέρνουν πιο κοντά μικρούς παραδείσους σε όλη τη χώρα και τους οποίους θα σας αποκαλύψουμε και θα αναδείξουμε μέσα από τα ρεπορτάζ μας.

Με τα έργα να συνεχίζονται, το νέο εθνικό οδικό δίκτυο θα είναι ένας από τους πρωταγωνιστές των αποδράσεων της σεζόν που έρχεται. Αναδεικνύοντας ειδυλλιακά σημεία της χώρας, όπως η λίμνη των Ιωαννίνων ή τα διονυσιακά τσιπουράδικα του Βόλου, σε ιδανικά pit stops που οδηγούν όχι μόνο σε… πολυεθνικές λίμνες όπως οι Πρέσπες και η Οχρίδα αλλά και σε ολοκληρωμένες ταξιδιωτικές εμπειρίες, μας δίνουν μια νέα οπτική: αυτήν της κινηματογραφικής οθόνης του παρμπρίζ. Δέστε λοιπόν τις ζώνες σας και φύγαμε!

Το «Ασημένιο Βέλος» και ο δρόμος από... σίδερο

Με την ανάπτυξη των μεταφορών να αγγίζει το 18% για το 2017, οι οδικές αρτηρίες δεν είναι οι μόνοι δρόμοι που ανοίγονται στην Ελλάδα: η εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την ιταλική εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italliane SpA χαιρετίστηκε ως η αυγή μιας νέας ημέρας και για το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, με τους Ιταλούς να έχουν ήδη δρομολογήσει την αναβάθμιση της διασύνδεσης της πρωτεύουσας με τη Θεσσαλονίκη. Για του λόγου το αληθές, το νέο υπερταχύ τρένο της εταιρείας με το παρατσούκλι «Ασημένιο Βέλος» χάραξε ήδη τις πρώτες διαδρομές του στη χώρα, καλύπτοντας τη διαδρομή έως την Κατερίνη με ταχύτητες που άγγιξαν τα 200 χλμ./ώρα. Όταν μεταφερθεί στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη (μετά την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής), στόχος είναι να καλύπτει την απόσταση ανάμεσα στις δύο πόλεις σε μόλις 3 ώρες και 20 λεπτά!

Ιωσήφ Πρωϊμάκης