Μονοήμερη σε Κωπαΐδα, Ορχομενό, Λιβαδειά

Οργανώσαμε μια “hop on, hop off” εκδρομή, συνδυάζοντας τρεις κοντινές στην Αθήνα περιοχές, τις οποίες συνήθως δεν ανακαλεί ο εγκέφαλός μας όταν έρχεται η στιγμή να αποφασίσουμε «που να πάμε μονοήμερη;». Να που όμως κρύβουν εκπλήξεις!

Από τη Θεώνη Δρακοπούλου

Πρώτη Στάση: Κωπαΐδα.

Μονοήμερη σε Κωπαΐδα, Ορχομενό, Λιβαδειά - εικόνα 1

Πώς να ικανοποιήσεις την ανάγκη για μια διαφορετική εμπειρία που να περιλαμβάνει αδρεναλίνη, όχι πολύ αλλά τόσο όσο; Με αυτό το ζητούμενο στο μυαλό, ξεκινήσαμε νωρίς με προορισμό την πεδιάδα της Κωπαΐδας. Μιάμιση ώρα από την Αθήνα, ανάμεσα στις βαμβακοκαλλιέργειες του εύφορου κάμπου, που αν τις προλάβετε πριν ή κατά τη διάρκεια της συγκομιδής κάνουν τον επαρχιακό δρόμο να μοιάζει χιονισμένος, βρίσκεται το Αεραθλητικό Κέντρο Κωπαΐδας και το Greek FreeFall Club.

Μονοήμερη σε Κωπαΐδα, Ορχομενό, Λιβαδειά - εικόνα 2
Μοναδική εμπειρία αδρεναλίνης το skydiving στο Αεραθλητικό Κέντρο Κωπαΐδας.

Εκεί, μαζί με έμπειρους αλλά και επίδοξους skydivers, ένα μέλος της παρέας μας αποφάσισε να έρθει όσο πιο κοντά μπορούσε στην εμπειρία της ελεύθερης πτώσης. Ανέβηκε ως συνεπιβάτης στο αεροπλάνο Pilatus και έγινε αυτόπτης μάρτυρας της αδρεναλίνης των άλλων! Ακόμα κι αν δεν είσαι εσύ που θα πέσεις στο κενό, μια αγωνία τη βιώνεις όταν έρχεται η ώρα να φορέσεις το ειδικό αλεξίπτωτο και σου εξηγούν τι πρέπει να κάνεις σε περίπτωση ανάγκης: «Κοιτάς πάνω, μετράς μέχρι το 3 και τραβάς τη λαβή», μας εξηγούν από το προσωπικό καθώς όλοι έχουμε στήσει αυτί, ενώ ο φίλος μας αναρωτιέται πώς θα οδηγήσει το αλεξίπτωτο αν χρειαστεί. Ευτυχώς, δεν θα χρειαστεί!
Στην προσγείωση αναμέναμε με αγωνία τις εντυπώσεις. «Αρχίζω να μαζεύω για Tandem*» ήταν από τα πρώτα πράγματα που δήλωσε με το που κατέβηκε. Και κάπως έτσι, έχοντας δει δεκάδες προσγειώσεις και τα μυαλά μας να έχουν πάρει αέρα, συνεχίσαμε την εκδρομή μας.
Το κόστος για να επιβιβαστείτε ως συνεπιβάτες στο αεροπλάνο είναι 35€. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο site του GFFC: www.gffc.gr>>> .

*άλμα μαζί με τον εκπαιδευτή.

Δεύτερη Στάση: Ορχομενός.

Μονοήμερη σε Κωπαΐδα, Ορχομενό, Λιβαδειά - εικόνα 3
Δοκιμάστε τοπική πέστροφα στο πολύχρωμο εστιατόριο «Πλατεία».

Βγαίνοντας πάλι στον κεντρικό δρόμο, στρίψαμε αριστερά προς Ορχομενό. Μέσα σε 15 λεπτά βρισκόμασταν στην κεντρική πλατεία. Είχαμε βάλει στο πρόγραμμα να κάνουμε το κλασικό τουριστικό πέρασμα από τα αξιοθέατα της περιοχής, πρώτα όμως αποφασίσαμε να κάνουμε μια στάση για να δοκιμάσουμε την περιβόητη πέστροφα Ορχομενού. Ψάχνοντας κάποιο γραφικό σημείο να κάτσουμε και σαν τη μύγα μες το γάλα, η αλήθεια είναι σε όρους διακόσμησης και καλαισθησίας, ανακαλύψαμε το πολύχρωμο εστιατόριο «Πλατεία». Δοκιμάσαμε τρυφερή και φρεσκοκαπνισμένη την ντόπια πέστροφα, με ψιλοκομμένο κρεμμυδάκι, πιπερίτσα και λεμονάτη σάλτσα, αλλά και νόστιμους, σχεδόν «μαμαδίσιους» λαχανοντολμάδες. Θελήσαμε να επισκεφτούμε το πεστροφείο. «Μπορεί να σας δείξει ο Παναγιώτης πού είναι», προσφέρθηκε η κυρία Γιούλη να μας εξυπηρετήσει. Κι έτσι, με τον Παναγιώτη μπροστά με το μηχανάκι κι εμάς να ακολουθούμε με το αυτοκίνητο μπήκαμε σε ένα κομμάτι του Ορχομενού, τόσο όμορφο που αναπλήρωσε για την τσιμεντένια εικόνα του κέντρου.

Μονοήμερη σε Κωπαΐδα, Ορχομενό, Λιβαδειά - εικόνα 4
Κάντε τις προμήθειες σας στο πεστροφείο του κυρίου Πέτρου Δήμου.

Εκεί, στις πηγές των Τριών Χαρίτων, με τα τρεχούμενα νερά και μέσα σε ένα καταπράσινο τοπίο ιδανικά διαμορφωμένο για την εκτροφή της πέστροφας αλλά τελικά και για την αναψυχή του επισκέπτη, βρίσκονται οι ιχθυοκαλλιέργειες του κυρίου Πέτρου Δήμου. Ο ίδιος έχει φυτέψει 2.500 δάφνες κατά μήκος του ποταμού για να δημιουργήσει τις συνθήκες που αγαπούν οι πέστροφες και οι οποίες σχηματίζουν φυσική σκίαση στα ψάρια αλλά επίσης ομορφαίνουν το τοπίο και κάνουν την περιήγηση στο χώρο απολαυστική. «Επιδιώκω να έχω τις πέστροφες ευτυχισμένες! Με τη σωστή σκίαση, με το να μην υπάρχει συνωστισμός, με τα φρέσκα νερά, με την εξαιρετική τροφή…» μας εξηγεί ο χαμογελαστός και ευγενικός κύριος Δήμου. Όσο βρισκόμαστε εκεί βλέπουμε κόσμο να επισκέπτεται το πεστροφείο και να κάνει τις αγορές του. Ο κύριος Δήμου υποδέχεται εγκάρδια κάθε έναν από τους επισκέπτες. Ζητάμε κι εμείς να κάνουμε τις προμήθειές μας σε καπνιστά φιλέτα και ευτυχώς προλαβαίνουμε και το τελευταίο πακετάκι λουκάνικο πέστροφας, την καινούργια του γευστική δημιουργία. «Όταν ξεκίνησα δεν διέθετα πολλά χρήματα. Έπρεπε να κάνω κάτι καινοτομικό για να είμαι σίγουρος ότι θα πάει καλά», μοιράζεται μαζί μας. Φύγαμε νιώθοντας αναζωογονημένοι και με μια αίσθηση σα να είχαμε επισκεφθεί κάποιο οικείο μας πρόσωπο.

Μονοήμερη σε Κωπαΐδα, Ορχομενό, Λιβαδειά - εικόνα 5
Το πιο παλιό βυζαντινό μνημείο της Βοιωτίας, η Παναγία της Σκριπούς.

Σε απόσταση μόλις 5 λεπτών με το αυτοκίνητο βρίσκεται η εκκλησία της Παναγιάς της Σκριπούς και απέναντι ακριβώς ο αρχαιολογικός χώρος που περιλαμβάνει το αρχαίο θέατρο του Ορχομενού και τον περίφημο Θολωτό Τάφου του Μινύα. Δυστυχώς, οι αρχαιολογικοί χώροι ήταν κλειστοί όταν φτάσαμε, γι’ αυτό φροντίστε να βρίσκεστε εκεί πριν τις τρείς το μεσημέρι, αν θέλετε να περιηγηθείτε ανάμεσα στα ευρήματα, τα οποία, όσο μπορέσαμε να διακρίνουμε μέσα από τα κάγκελα, έχουν ενδιαφέρον και ιδιαίτερα ο Θολωτός Τάφος.
Διασχίσαμε το δρόμο και επισκεφθήκαμε την Παναγιά της Σκριπούς. Ήμασταν διαβασμένοι από πριν, ότι πρόκειται για το πιο παλιό βυζαντινό μνημείο της Βοιωτίας και ότι για το χτίσιμό της χρησιμοποιήθηκε δομικό υλικό από τον γειτονικό αρχαιολογικό χώρο. Κομμάτια από κίονες, τοποθετημένα με διακοσμητικό τρόπο, είναι εμφανή πάνω στην τοιχοποιία της, ενώ το όνομά της εικάζεται ότι προκύπτει από τις διάσπαρτες εντοιχισμένες επιγραφές εξωτερικά. Μας έκαναν εντύπωση τόσο η αρχιτεκτονική της εκκλησίας όσο και οι τοιχογραφίες της, με τις ζωγραφισμένες νεκροκεφαλές σε ευδιάκριτα σημεία, όπου οι πιο παλιές χρονολογούνται από το 12ο αιώνα. Αφήσαμε πίσω μας τη λειτουργία που ακουγόταν από τα μεγάφωνα της εκκλησίας σε όλο τον προαύλιο χώρο, με πορεία προς τη Λιβαδειά.
Εστιατόριο «Πλατεία»: Κεντρική πλατεία Ορχομενού, 22610 34004.
Πεστροφοκαλλιέργειες Πέτρου Δήμου: Πηγές Τριών Χαρίτων, 6972610011

Τρίτη Στάση: Λιβαδειά.

Μονοήμερη σε Κωπαΐδα, Ορχομενό, Λιβαδειά - εικόνα 6
Γραφικό το τοπίο κατα μήκος του ποταμού Έρκυνα.

Αποφασίσαμε να κάνουμε πρώτα μια βόλτα στην πόλη, κατά μήκος του ποταμού Έρκυνα και στους τριγύρω δρόμους, προτού αρχίσουμε να σκεφτόμαστε με τα στομάχια μας! Κρυμμένα πέρα από την αντικειμενικά όμορφη αλλά τουριστική περατζάδα των πηγών της Κρύας, ανακαλύψαμε συμπαθητικά café όπως το Μέθεξις (με το ωραίο και χαλαρό μπαλκόνι του στην πίσω πλευρά για άραγμα με θέα στο ποτάμι), γραφικούς φούρνους όπως το παραδοσιακό αρτοποιείο του κυρίου Γουργίωτη Σπύρου, αλλά και τον αυτοδιαχειριζόμενο κοινωνικό χώρο Terra Libera . Μπήκαμε στο λίγων μηνών κατάστημα παραδοσιακών προϊόντων «Τροφώνιος» της Χρυσάνθης και του Βαγγέλη, όπου μας κέρασαν από το Αγιωργίτικο βιολογικής καλλιέργειας του αγροκτήματός τους και μας έδειξε η Χρυσάνθη πώς φτιάχνει τα εξαιρετικά μοντέρνα υφαντά της στον παραδοσιακό κρητικό αργαλειό που έχουν εγκαταστήσει στον πάνω όροφο του καταστήματος. Οι καρέκλες δε, που έχει ντύσει με τα υφαντά θα μπορούσε άνετα να τις συναντήσει κανείς στα πιο hype εστιατόρια της Αθήνας. Καταλήξαμε, μετά από τις κατάλληλες συστάσεις, στην πλατεία Ταμπαχνάς, για κοψίδια στην ομώνυμη ψησταριά, όπου τιμήσαμε το γουρουνόπουλο που έλιωνε με την κρατσανιστή πετσούλα.

Μονοήμερη σε Κωπαΐδα, Ορχομενό, Λιβαδειά - εικόνα 7
Φρέσκο ψωμί από το παραδοσιακό αρτοποιείο του κυρίου Γουργίωτη Σπύρου.

Στο δρόμο της επιστροφής συμφωνήσαμε ότι η Λιβαδειά είναι κάπως υποτιμημένη. Περιορίζεται κυρίως στη στάση για ένα γρήγορο καφέ ή για φαγητό στις δεκάδες ψησταριές της. Εξού και ο λόγος που η ξενοδοχειακή υποδομή είναι περιορισμένη. Ελάχιστοι είναι αυτοί που διανυκτερεύουν. Όμως η Λιβαδειά θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελέσει εφαλτήριο για να διερευνήσετε περαιτέρω την περιοχή την επόμενη μέρα και να κατευθυνθείτε, για παράδειγμα, προς τα χωριά του Ελικώνα κατά την επιστροφή σας στην Αθήνα, αλλά και να εκμεταλλευτείτε το χρόνο σας εκεί, ανακαλύπτοντας ιδίοις όμμασι τα διάφορα αξιοθέατα> που διαθέτει. Αρκεί βέβαια να είναι και ανοιχτά και να μην βρίσκουμε κλειστές τις πόρτες του Μεσαιωνικού Κάστρου για παράδειγμα, Κυριακή πρωί εν μέσω τριημέρου!

Tip για βόλτα πέρα από την Κρύα

Μονοήμερη σε Κωπαΐδα, Ορχομενό, Λιβαδειά - εικόνα 8
Ένας περίπατος στις πηγές της Κρύας προτείνεται ανεπιφύλακτα!

Μια ιδέα για μίνι πεζοπορία είναι να περπατήσετε πέρα από τις πηγές της Κρύας, μετά το καφέ Ξενία (το οποίο ήταν κλειστό την περίοδο που επισκεφθήκαμε την πόλη, λόγω μεγάλης καθυστέρησης στα έργα ανακαίνισής του) και να ανηφορίσετε προς το εκκλησάκι της Ζωοδόχου Πηγής. Κάμποση η ανάβαση και τα σκαλοπάτια, αλλά η θέα αξίζει.

Φαγητό – Καφές - Ποτό

Ψησταριά «Τα Κοψίδια»: Στρατηγού Ιωάννου 97, Πλατεία Ταμπάχνας, 22610 88100.
Μεζεδοπωλείο «Το Καλλίγευστον»: Ελ. Βενιζέλου 19, 22610 26844.
Μέθεξις Καφέ: Στρατηγού Ιωάννη 76, 22610 20468.
Terra Libera: Πλατεία Ταμπάχνας

Καταστήματα

Παραδοσιακά Προϊόντα «Τροφώνιος»: Κατσιώτου 39, 2261 081781
Φούρνος Γουργιώτη: Στρατηγού Ιωάννου 40, 22610 28218.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Travel

Η Αθήνα στις καλύτερες ευρωπαϊκές πόλεις για εκπαιδευτικά οικογενειακά ταξίδια

Η Αθήνα βρίσκεται ανάμεσα στις 20 κορυφαίες πόλεις της Ευρώπης για εκπαιδευτικά οικογενειακά ταξίδια και συγκεκριμένα στην 11η θέση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΛΕΝΑ ΓΚΟΒΑΡΗ
18/04/2024

Ρουμελιώτικο Πάσχα στη Λιβαδειά με έθιμα και παραδόσεις

Δείτε τι ετοιμάζει ο Δήμος Λεβαδέων για το φετινό Πάσχα.

To "Kallichoron Art Boutique Hotel" γίνεται 10 χρονών και το γιορτάζει

Η εορταστική διάθεση του "Kallichoron" θα συνεχίσει με εκδηλώσεις και ειδικές προσφορές που θα διαρκέσουν καθ' όλη τη διάρκεια της επετειακής της χρονιάς.

Η Πιερία των τεσσάρων εποχών και των ανεξάντλητων επιλογών

Ταλαιπωρημένη μεν, αλλά ακμαία, χάρη σε μια σημαντική φυσική και πολιτιστική κληρονομιά, η Πιερία επανέρχεται με σταθερούς ρυθμούς.

Ξεχωριστά ξενοδοχεία και εστιατόρια για Πάσχα στην Πελοπόννησο

Μια μικρογραφία της Ελλάδας με τις δικές της παραδόσεις.

Η Ολυμπιακή Φλόγα ξεκινάει το ταξίδι της για το Παρίσι | Όλα όσα έγιναν στην τελετή αφής στην Αρχαία Ολυμπία

Πραγματοποιήθηκε η Τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας, με την παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

To "Kivotos Santorini" ανοίγει τις πόρτες του

Το ξενοδοχείο επιστρέφει για πέμπτη χρονιά έχοντας κατακτήσει τον τίτλο "Ξενοδοχείο – Προορισμός" σε ένα νησί που αποτελεί και αυτό επιθυμία ζωής.