Ο Θανάσης Ακοκκαλίδης εμπνέεται από τον Φερνάντο Πεσσόα και χορο-γραφεί ένα διάλογο όπου ο λόγος, η σιωπή και το σώμα γίνονται το κέντρο της θεατρικής πράξης, σ’ ένα εναλλασσόμενο μοτίβο.
Ο Πορτογάλος σπουδαίος συγγραφέας Φερνάντο Πεσόα και η ρήση του «Α, να μην είμαι εγώ όλοι οι άνθρωποι και όλοι οι τόποι» έδωσαν την έμπνευση στον Θανάση Ακοκκαλίδη για τη δημιουργία μιας παράστασης-χορογραφία, στην οποία «πρωταγωνιστούν» ο λόγος, η σιωπή και το σώμα. Η ιδέα του λειτούργησε πολύ καλά στο εικαστικό πεδίο (ιδιαίτερα επιτυχημένο το σκηνικό του Νίκου Παπαδόπουλου, όπου κυριαρχούν τα φύλλα χαρτιού), ενώ έπασχε δραματουργικά. Η σκηνή, ας πούμε, του τελετουργικού ανεβοκατεβάσματος της Παυλίνας Ζάχρα από τη σκάλα είναι ένας έντεχνος τρόπος για να αποτυπωθούν επί σκηνής η προσωπικότητα και η πορεία ζωής του Πεσσόα. Από την άλλη, το κείμενο δεν επιτρέπει την αξιοποίηση δύο ικανών περφόρμερ όπως ο Κωνσταντίνος Καρβουνιάρης και ο Αλέξανδρος Χωματιανός. Στα ιδιαίτερα στοιχεία της παράστασης είναι η ατμόσφαιρα, στην οποία, εκτός από το εικαστικό σκηνικό που προανέφερα, βοηθάει πολύ το τραγούδι του Λάμπρου Παπαγεωργίου, που σε ταξιδεύει στις πορτογαλικές ακτές.
ΙΔΡΥΜΑ «ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ» Πειραιώς 206, Ταύρος, 2103418550. Διάρκεια: 60΄.
Περισσότερες πληροφορίες
Pessoa
Η παράσταση σκιαγραφεί τον κόσμο και τα πολλαπλά προσωπεία του σπουδαίου Πορτογάλου συγγραφέα Φερνάντο Πεσόα.