Ιούλιος Καίσαρας

2

Ενδιαφέρουσα πρόταση ερμηνείας του σαιξπηρικού κειμένου κι αισθητικά ερεθιστική. μπορεί όμως να εκληφθεί ως work in progress που χρήζει περαιτέρω εξέλιξης για να δικαιωθεί.

Ιούλιος Καίσαρας

Ενδιαφέρουσα πρόταση ερμηνείας του σαιξπηρικού κειμένου κι αισθητικά ερεθιστική. μπορεί όμως να εκληφθεί ως work in progress που χρήζει περαιτέρω εξέλιξης για να δικαιωθεί.

Ιούλιος Καίσαρας - εικόνα 1

Η ιδέα της Νατάσας Τριανταφύλλη να προσεγγίσει το ιστορικό δράμα του ελισαβετιανού θεάτρου αναθέτοντας στον Ρένο Χαραλαμπίδη όλους τους βασικούς ρόλους (Καίσαρας, Κάσιος, Βρούτος, Μάρκος Αντώνιος) είναι ενδιαφέρουσα και προσφέρεται για σκέψη και συζήτηση. Βέβαια, όταν ένα έργο του Σαίξπηρ ανεβαίνει μόλις σε μιά­μιση ώρα, παρουσιάζεται συντομευμένα, πράγμα όχι απαραίτητα αρνητικό, καθώς ακόμη κι ένα απόσταγμά του έχει κάτι να πει. Εδώ επιχειρείται να συμπυκνωθεί η ουσία με μια δραστική δια­σκευή που κρατάει μερικούς δια­λόγους και μονολόγους, αυτούς που κατεξοχήν μαρτυρούν το πολιτικό ήθος των προσώπων και ορίζουν το δραματουργικό πλαίσιο, και με τη συγκέντρωση στο πρόσωπο ενός ηθοποιού όλων των αντρών που ερίζουν για την εξουσία στη Ρώμη του 1ου π.Χ. αιώνα. Η επιλογή αυτή φωτίζει ωραία το σχόλιο του έργου για το πάθος που γεννάει η εξουσία κι επιπλέον το εκτείνει πέρα από το χωροχρονικό του πλαίσιο.

Η δυναμική της παράστασης χαιρετίζεται ως το μεγαλύτερο αβαντάζ της. Οι βοηθητικοί ηθοποιοί δυναμιτίζουν την ατμόσφαιρα ήδη πριν από την έναρξη, ενώ ο Πέτρος Κούρτης με τα κρουστά του δεν συνοδεύει απλώς, αλλά συμπληρώνει τη δραματουργία. Δημιουργείται έτσι ένα παλλόμενο σκηνικό γεγονός που επιθυμεί –ίσως υπερβολικά– να εμπλέξει τους θεατές συναισθηματικά και σωματικά. Λείπει όμως μια ραχοκοκαλιά, ένα κέντρο βάρους, ενώ το κείμενο ξεδιπλώνεται επί τροχάδην. Λιγότερες περικοπές, περισσότερη εμβάθυνση και χώρος στα λεγόμενα και τα δρώμενα θα ολοκλήρωναν τις προθέσεις της σκηνοθεσίας, που σε αυτήν τη φάση δεν αποσαφηνίζει ακριβώς ποιος είναι ο στόχος της.

ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ «ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ» Φρυνίχου 14, Πλάκα, 2103222464. Διάρκεια: 90΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Ιούλιος Καίσαρας

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Ο Ρ. Χαραλαμπίδης, πλαισιωμένος από μαθητές του Θεάτρου Τέχνης, εξιστορεί κι ερμηνεύει την υπερβατική προσωπικότητα του Καίσαρα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Ελένη Ράντου συνεχίζει με το "Πάρτι της ζωής μου" τη σεζόν 2024-25

Η sold out παράσταση που χάρισε στην ταλαντούχα ηθοποιό το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού του "α" συνεχίζεται ακάθεκτη και για τρίτη σεζόν τον ερχόμενο χειμώνα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
29/02/2024

Διάλεξη για τα αρχαία θέατρα του Διονύσου και της Επιδαύρου στο Μέγαρο

Η γεωμετρική ανάπτυξη των δύο θεάτρων, που αποτελούν κορυφαία πρώιμα παραδείγματα ολοκληρωμένου κυκλικού σχεδιασμού, δίνουν την αφορμή για τη δεύτερη ομιλία του φετινού κύκλου διαλέξεων.

ΚΠΙΣΝ: Ο Ακύλλας Καραζήσης διαβάζει την "Αρχιτεκτονική της σκόρπιας ζωής" του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη

Φέτος, το θεατρικό αναλόγιο "Παραβάσεις/Αναγνώσεις" του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος επιστρέφει στον πυρήνα της σκηνικής ανάγνωσης και αντλεί έμπνευση από τον Καβαφικό στίχο "ιδανικές φωνές κι αγαπημένες".

Οι θεατρικές πρεμιέρες της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε για εσάς τέσσερα θεατρικά έργα που σηκώνουν αυλαία από 29 Φεβρουαρίου έως 6 Μαρτίου και ξεχωρίζουν.

Δύο ελληνικά θεατρικά έργα παρουσιάζονται στη Σόφια της Βουλγαρίας

Δύο μονόλογοι που υπογράφουν ο Άρης Ασπρούλης και η Ιόλη Ανδρεάδη, σε σκηνοθεσία της δεύτερης, παρουσιάζονται απόψε στο πλαίσιο του International Theatre Festival Monodrama 2024.

Κεφάλι; Είπες κεφάλι;: Μερικές σκέψεις για τη "Σκέψη"

Σκέψεις για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Χάρης Φραγκούλης στο θέατρο Σφενδόνη, βασισμένος σ’ ένα κείμενο του 1902.

Οι δύο χέστηδες

Ευφρόσυνη και λεπτοδουλεμένη παράσταση, που αποτελεί ένα πολύ καλό παράδειγμα του πόσο ωραία μπορεί να λειτουργήσει ένα όχι και τόσο σπουδαίο έργο, όταν ο σκηνοθέτης πιστεύει σε αυτό.