Ιώβ

3

Κόντρα επιλογή για τον γνωστό κωμικό ηθοποιό το κατανυκτικό αυτό σόλο, που δραματοποιεί τη γνωστή βιβλική παραβολή με τη μορφή πολυφωνικού μονολόγου.

Ιώβ

Κόντρα επιλογή για τον γνωστό κωμικό ηθοποιό το κατανυκτικό αυτό σόλο, που δραματοποιεί τη γνωστή βιβλική παραβολή με τη μορφή πολυφωνικού μονολόγου.

Ιώβ - εικόνα 1

Ατμόσφαιρα κατανυκτική, θεατές καθηλωμένοι. Πιο ήσυχο κοινό δεν θυμάμαι να έχω συναντήσει σε θέατρο. Γύριζα τις σελίδες του σημειωματάριού μου και ο ήχος τους ήταν το μόνο που έσκιζε τη σιωπή. Θαρρείς και το θέμα της παράστασης, η βιβλική ενσάρκωση της υπομονής, επέβαλλε αυτόματα το εθιμοτυπικό του εκκλησιάσματος. Ο «Ιωβ» δεν είναι ένα θέαμα κατήχησης. Θεωρώ όμως πως το αν θα σας προσφέρει «παρηγοριά» η παρακολούθησή του εξαρτάται από πολλούς παράγοντες – με εκείνον της χριστιανικής πίστης και της αποδοχής της ηθικοπλαστικής/διδακτικής αποστολής της να πρυτανεύουν. «Ποια δύναμη να με κρατήσει στη ζωή, μα και για ποιο σκοπό να ζω;» αναρωτιέται ο ευσεβής Ιωβ, που έχασε τα πάντα: παιδιά, υγεία, πλούτη. Ο Θεός, μετά την παραίνεση του διαβόλου, δοκίμασε τις αντοχές του πιστού του. Ο Ιωβ όμως δεν έχασε την πίστη του.

Ιώβ - εικόνα 2

Η ξεχωριστή αυτή παραβολή δραματοποιείται σαν ένας πολυφωνικός μονόλογος που προσφέρεται για ρεσιτάλ μεταμορφώσεων. Η ποιητικότητα του λόγου και η υπερβατικότητα του ύφους συνεπαίρνουν. Δεν αποφεύγονται όμως η περιγραφικότητα και η φλυαρία, ειδικά στους αγώνες λόγου. Με όρους ψυχολογικού ρεαλισμού, θεατρικού παιχνιδιού και γλαφυρής απεικόνισης ρόλων, η παράσταση εμμένει στον αυτοσχεδιασμό. Ταιριαστή είναι η αισθητική «φτωχού θεάτρου» (ένα τελάρο, μια μικρή αυλαία και ένα τσουβάλι πέτρες αρκούν) και επικολυρική η μουσική (Κώστας Ξενόπουλος).

Ο Θανάσης Τσαλταμπάσης, μειλίχιος στην αρχή, με νεύρο στο τέλος, μονολογεί για περισσότερο από μία ώρα, κάποτε ξοδεύοντας τα εργαλεία του και άλλοτε επιστρατεύοντας χαμηλούς τόνους, ερμηνεύοντας όλα τα πρόσωπα στα οποία αναφέρεται: τον Ιωβ, τους φίλους, τους συγγενείς του, τον διάβολο, ακόμη και τον Θεό. Ρίχνοντας ένα τρεχαλητό, γίνεται ο αγγελιαφόρος και κοιτώντας μας κατάματα ο ρημαγμένος Ιωβ: «Λυπηθείτε με, φίλοι μου».

ΙΛΙΣΙΑ-«ΒΟΛΑΝΑΚΗΣ» Παπαδιαμαντοπούλου 4, 2107223010. Διάρκεια: 70΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Ιώβ

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 70 '

Κόντρα ρόλος για τον γνωστό ηθοποιό, σε μια παράσταση που αντλεί έμπνευση από τη βιβλική μορφή του Ιώβ

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Αλ Τσαντίρι Νιουζ" σε μία και μοναδική παράσταση

Η καυστική, αλλά πάντα χαρούμενη και ξεκαρδιστική, σάτιρα του Λάκη Λαζόπουλου ζωντανά στο Christmas Theater!

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
23/04/2024

"Περιμένοντας τον Γκοντό": Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση με το αριστούργημα του Μπέκετ

Ο καταξιωμένος διεθνώς Έλληνας σκηνοθέτης και το έργο σταθμός του 20ού αι για πρώτη φορά στη σκηνή της Στέγης σε μια μεγάλη συμπαραγωγή του Emillia Romagna Teatro.

Η Εβδομάδα Κυπριακού Θεάτρου έρχεται ξανά στο Εθνικό Θέατρο

Τρεις παραγωγές από την Κύπρο "ταξιδεύουν" αυτόν τον Μάιο στην Αθήνα και τη σκηνή "Νίκος Κούρκουλος" του Εθνικού.

Updated | Πέντε θέατρα αποχαιρετούν έξι παραστάσεις

Έργα μερικών από τους καλύτερους Έλληνες συγγραφείς (Ρέππας-Παπαθανασίου, Άκης Δήμου, Γιάννης Τσίρος), ένα του Φλομπέρ αλλά και μία διαδραστική κωμωδία κατεβάζουν αυλαία την Κυριακή των Βαΐων.

"Ρωμαίος και Ιουλιέτα": Ελλάδα και Τουρκία ανεβάζουν από κοινού την ερωτική τραγωδία του Σαίξπηρ

Μια μεγάλη διεθνής συμπαραγωγή μεταξύ του Κρατικού Θεάτρου της Τουρκίας και του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών ετοιμάζεται αυτή την περίοδο πάνω σε ένα από τα σπουδαιότερα κλασικά κείμενα της παγκόσμιας δραματουργίας.

"Ένας εχθρός του λαού": Η Γεωργία Μαυραγάνη σκηνοθετεί Ίψεν

Το θέατρο Ρεκτιφιέ υποδέχεται τη νέα δουλειά της σκηνοθέτριας πάνω σε ένα έργο πολιτικό, όπου ένας γιατρός που αμφισβητεί την πλειοψηφία αποκηρύσσεται ως "εχθρός του λαού".

Θέατρο Σταθμός: Συνεχίζει με φόρα και το Μάιο

Συνεχίζουν την επιτυχημένη πορεία τους και μετά τις διακοπές του Πάσχα τέσσερις παραγωγές, ενώ το θέατρο φιλοξενεί επίσης μία σημαντική παράσταση της περιφέρειας.