Ιώβ

3

Κόντρα επιλογή για τον γνωστό κωμικό ηθοποιό το κατανυκτικό αυτό σόλο, που δραματοποιεί τη γνωστή βιβλική παραβολή με τη μορφή πολυφωνικού μονολόγου.

Ιώβ

Κόντρα επιλογή για τον γνωστό κωμικό ηθοποιό το κατανυκτικό αυτό σόλο, που δραματοποιεί τη γνωστή βιβλική παραβολή με τη μορφή πολυφωνικού μονολόγου.

Ιώβ - εικόνα 1

Ατμόσφαιρα κατανυκτική, θεατές καθηλωμένοι. Πιο ήσυχο κοινό δεν θυμάμαι να έχω συναντήσει σε θέατρο. Γύριζα τις σελίδες του σημειωματάριού μου και ο ήχος τους ήταν το μόνο που έσκιζε τη σιωπή. Θαρρείς και το θέμα της παράστασης, η βιβλική ενσάρκωση της υπομονής, επέβαλλε αυτόματα το εθιμοτυπικό του εκκλησιάσματος. Ο «Ιωβ» δεν είναι ένα θέαμα κατήχησης. Θεωρώ όμως πως το αν θα σας προσφέρει «παρηγοριά» η παρακολούθησή του εξαρτάται από πολλούς παράγοντες – με εκείνον της χριστιανικής πίστης και της αποδοχής της ηθικοπλαστικής/διδακτικής αποστολής της να πρυτανεύουν. «Ποια δύναμη να με κρατήσει στη ζωή, μα και για ποιο σκοπό να ζω;» αναρωτιέται ο ευσεβής Ιωβ, που έχασε τα πάντα: παιδιά, υγεία, πλούτη. Ο Θεός, μετά την παραίνεση του διαβόλου, δοκίμασε τις αντοχές του πιστού του. Ο Ιωβ όμως δεν έχασε την πίστη του.

Ιώβ - εικόνα 2

Η ξεχωριστή αυτή παραβολή δραματοποιείται σαν ένας πολυφωνικός μονόλογος που προσφέρεται για ρεσιτάλ μεταμορφώσεων. Η ποιητικότητα του λόγου και η υπερβατικότητα του ύφους συνεπαίρνουν. Δεν αποφεύγονται όμως η περιγραφικότητα και η φλυαρία, ειδικά στους αγώνες λόγου. Με όρους ψυχολογικού ρεαλισμού, θεατρικού παιχνιδιού και γλαφυρής απεικόνισης ρόλων, η παράσταση εμμένει στον αυτοσχεδιασμό. Ταιριαστή είναι η αισθητική «φτωχού θεάτρου» (ένα τελάρο, μια μικρή αυλαία και ένα τσουβάλι πέτρες αρκούν) και επικολυρική η μουσική (Κώστας Ξενόπουλος).

Ο Θανάσης Τσαλταμπάσης, μειλίχιος στην αρχή, με νεύρο στο τέλος, μονολογεί για περισσότερο από μία ώρα, κάποτε ξοδεύοντας τα εργαλεία του και άλλοτε επιστρατεύοντας χαμηλούς τόνους, ερμηνεύοντας όλα τα πρόσωπα στα οποία αναφέρεται: τον Ιωβ, τους φίλους, τους συγγενείς του, τον διάβολο, ακόμη και τον Θεό. Ρίχνοντας ένα τρεχαλητό, γίνεται ο αγγελιαφόρος και κοιτώντας μας κατάματα ο ρημαγμένος Ιωβ: «Λυπηθείτε με, φίλοι μου».

ΙΛΙΣΙΑ-«ΒΟΛΑΝΑΚΗΣ» Παπαδιαμαντοπούλου 4, 2107223010. Διάρκεια: 70΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Ιώβ

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 70 '

Κόντρα ρόλος για τον γνωστό ηθοποιό, σε μια παράσταση που αντλεί έμπνευση από τη βιβλική μορφή του Ιώβ

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Αριστερόχειρες" των 4frontal: Κλεφτή ματιά στην παράσταση

Δείτε τις νέες φωτογραφίες και το trailer του έργου της Νεφέλης Μαϊστράλη που παίζεται στο θέατρο Μπέλλος.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
28/11/2022

Παράταση για "Αγγέλα Παπάζογλου" της Άννας Βαγενά

Η παράσταση βασίζεται στις μνήμες της σπουδαίας Μικρασιάτισσας, γυναίκας του ρεμπέτη Βαγγέλη Παπάζογλου, όπως τις διηγήθηκε στον γιο της Γιώργη Παπάζογλου, ο οποίος και τις κατέγραψε.

Ιεροκλής Μιχαηλίδης και Γεράσιμος Σκιαδαρέσης στον "Αμπιγιέρ" του Ρόναλντ Χάργουντ

Οι δύο αγαπημένοι ηθοποιοί πρωταγωνιστούν στο κλασικό έργο που φέρνει στο προσκήνιο ό, τι συμβαίνει ανάμεσα στα μέλη ενός θιάσου πίσω από την κουίντα με στόχο να μιλήσει για τις ανθρώπινες σχέσεις.

"2020: Obscene": Χορευτικό μανιφέστο στη Στέγη

Από αύριο ξεκινά η προπώληση για την περφόρμανς-μανιφέστο της Αλεξάνδρας Μπαχτσετζή που μιλά για το "άσεμνο" και τον ερωτισμό.

Η "Κοριτσιέρα των Βούρλων" στο Studio Μαυρομιχάλη

Μια μουσικοθεατρική παράσταση αφιερωμένη στα εκατοντάδες κορίτσια που για πολλές δεκαετίες άσκησαν έγκλειστες το επάγγελμα της πορνείας στα Βούρλα.

Πειραματιστές και "Προβοκάτορες" στο Εθνικό

Απόφοιτος της Σχολής Σκηνοθεσίας του Εθνικού Θεάτρου ο Ορέστης Σταυρόπουλος ετοιμάζεται να κάνει το σκηνοθετικό ντεμπούτο του με το έργο "Οι προβοκάτορες" του Γιάννη Αποσκίτη.

Τέσσερις επαναλήψεις που αξίζουν

Ο χορός των επιτυχημένων παραστάσεων συνεχίζει με τέσσερις αξιόλογες παραστάσεις.