Οι κριτικές του κοινού

Μεταμόρφωση

Δραματοποιημένο Διήγημα του Φραντς Κάφκα
Διαρκεια : 65 '

Σκηνοθ.:Τ. Σαγρής
Ερμηνεύουν: Σ. Δουτσίου, Στ. Φόρτωμα, Μ. Τσίζεκ, Λ. Ανάγνου, Θ. Χαβιανίδης. Μουσ. / ηχητικά περιβ.: Whodoes. Φωτ.: Γ. Παπανδρικόπουλος.

Πληροφορίες Πληροφορίες για τη παράσταση

Οι κριτικές του κοινού

Προσθέστε στο blog ή στο site σας τα αστεράκια των χρηστών του αθηνόραμα για αυτή την παράσταση κάνοντας copy – paste τον παρακάτω html κώδικα

Μορφοποίηση
Επιλέξτε πλάτος



px
Επιλέξτε μέγεθος κειμένου



Εμφάνιση τίτλου

Επιλέξτε χρώμα

Δώσε την Κριτική σου

Για να δώσετε την κριτική σας πρέπει να κάνετε login με τα στοιχεία που έχετε δηλώσει στο MyAthinorama.

Όνομα Χρήστη:


Έχω διαβάσει και αποδέχομαι τις οδηγίες και τους όρους χρήσης  
Επιθυμώ να λάβω ενημέρωση με email σε περίπτωση απάντησης

  • Στέργιος Πάππας πριν από 7 μήνες

    5 αστεράκΑ Όταν έμαθα πως ο Tάσος Σαγρής έχει ανεβάσει τη Μεταμόρφωση του Φραντς Κάφκα, η αλήθεια είναι πως είχα μεγάλη περιέργεια να δω το αποτέλεσμα. Η ιδέα να υπάρξουν επί σκηνής η σκέψη του Τάσου Σαγρή και ο λόγος του Φραντς Κάφκα φάνταζε από μόνο του πρόκληση. Το να θεατροποιήσεις τη Μεταμόρφωση του Φραντς Κάφκα δεν είναι κάτι εύκολο. Κι όμως, αυτό που συμβαίνει στο Από Μηχανής Θέατρο είναι κάτι το ασύλληπτο.

    Μία ώρα υπέροχο θέατρο δοσμένο σκηνοθετικά με τρόπο τέτοιο που χωρίς να χάσει στιγμή από την αυθεντικότητα του κειμένου και της ιστορίας γίνεται τόσο σύγχρονο που προσωπικά θεωρώ αποτελεί πρόταση για όποιον θέλει να αισθανθεί και να καταλάβει το έργο του Κάφκα. Η έμπειρη και εκλεπτυσμένη σκηνοθετική ματιά του Τάσου Σαγρή και μια από τις σημαντικότερες νέες ελληνίδες ηθοποιούς η Σίσσυ Δουτσίου επιλέγουν να δημιουργήσουν μια καφκική ατμόσφαιρα, στήνοντας μια διονυσιακή προσέγγιση που πραγματικά όμοια της δεν νομίζω πως έχει ξαναγίνει.


    Οι μεταμορφώσεις διαρκείς. Η πρωταγωνίστρια Σίσσυ Δουτσίου εντυπωσιάζει από την πρώτη στιγμή. Δημιουργεί με το σώμα της μια εικαστική γέφυρα όπου το άλογο και ο λόγος έδεναν τόσο αρμονικά δίνοντας οξυγόνο στο συναίσθημα της παράστασης. Με τα μάτια της και τη φωνή της υφαίνει τις λέξεις αγκαλιάζοντας το σκηνικό της παράστασης και με αυτό τον τρόπο να δίνει μια ωραία ρευστότητα που ταίριαζε με τον χρόνο και την απουσία σταθερότητας του. Το σταθερό ερχόταν ο λόγος να το ισχυροποιήσει. Σε αυτό βοήθησαν τα μέγιστα και οι φωτισμοί του Γιώργου Παπανδρικόπουλου. Ένα παιχνίδι με το σκοτάδι και το ημίφως, με το φως και με τις γραμμές του.


    Ο Τάσος Σαγρής δεν φοβήθηκε τη δύναμη των συμβολισμών, αντιθέτως την ανέδειξε. Ο τρόπος του άμεσος. Κατάφερε να ενώσει σκηνή και πλατεία, χωρίς όμως να γειώσει την θεατρική πράξη. Η Μεταμόρφωση δεν θα μπορούσε, σαφώς, να σταθεί χωρίς τους εξαιρετικούς ηθοποιούς της. Οι χαρακτήρες του έργου - Μητέρα (Στέβη Φόρτωμα), ο Πατέρας ( Μάνος Τσίζεκ), ο Προιστάμενος (Θωμάς Χαβιανίδης) και η Γκρέτα (Λουκία Ανάγνου) εκπέμπουν την πίστη τους στο σκηνοθετικό όραμα. Ως ένα σώμα, σαν άλλος τραγικός χορός μεταφέρουν τους θεατές στο καφκικό σύμπαν του Τάσου Σαγρή, στον κόσμο του Κάφκα. Τόση ομορφιά και ταλέντο πάνω σε μια σκηνή. Η χημεία των ηθοποιών μαρτυρούσε πολλές ώρες προβών. Αυτή η παράσταση είναι σαν δώρο, ένα αφιέρωμα στο Φραντς Κάφκα.

    Η παράσταση Μεταμόρφωση είναι μια σπουδή. Μια πρόταση που συγκεντρώνει εμπνευσμένους δημιουργούς και το αποτέλεσμα δεν θα μπορούσε παρά να είναι εξαιρετικό!

  • Νίκος Τερζης πριν από 7 μήνες

    Χωρίς πολλά λόγια και αναλύσεις.... μια αριστοτεχνικη παράσταση,μια παράσταση προσφορά στην υψηλή τέχνη.

  • ΦΩΤΕΙΝΗ πριν από 7 μήνες

    5 αστεράκΑ Συγκλονιστικη και άκρως καθηλωτικη παράσταση. Η Σισσυ Δουτσίου εξαιρετική ως Γκρέγκορι Σαμσα.

  • Ιώ Αρματά πριν από 7 μήνες

    5 αστεράκΑ Η Σίσσυ Δουτσίου καθηλωτική στον ρόλο της Γκρέγκορι Σάμσα. Από τις ωραιότερες παραστάσεις που έχω δει στην ζωή μου και σίγουρα η πιο ενδιαφέρουσα προσέγγιση στην Μεταμόρφωση του Κάφκα. Εσωτερική και απόλυτα εικαστική η ματιά του σκηνοθέτη Τάσου Σαγρή, κατάφερε να συντονίσει μια πολύ καλά δομημένη ομάδα, που ήξερε που πατούσε και που προσέγγισε τους χαρακτήρες με βάθος και αισθαντικότητα. Σκληρή, τρυφερή και αδιάσπευστα επίκαιρη αυτή η Μεταμόρφωση, με ψυχικές παλινδρομήσεις σε ηχοτοπία Whodoes, τείνει να μας στοιχειώσει.
    * Αν και μεταμεσονύχτια, μην παραλείψετε να κρατήσετε θέση.

  • Αντώνης Μακράκης πριν από 7 μήνες

    5 αστεράκΑ Αυτό που παρακολουθήσαμε ήταν μια δραματουργική επεξεργασία εκπληκτική που διαθέτει πειστικό κεντρικό επιχείρημα, ευμέθοδη σοβαρότητα και τεκμηριωμένη τόλμη, δικαιώνοντας και εντέλει αξιοποιώντας όσες περικοπές και τροποποιήσεις εφαρμόστηκαν στο σώμα του αρχικού κειμένου. Ενταγμένα σε ένα καλοκουρδισμένο και αυστηρά ιεραρχημένο σύμπαν της τάξης και της κανονικότητας, με τους χαρακτήρες του έργου να ζωντανεύουν και να θέτουν στο επίκεντρο της σκηνής την τραγωδία τους.
    Η δύναμη της παράστασης υπάρχει λόγω της ταχύτητας της, υψηλή συνοχή, μέτρο στους νεωτερισμούς και έναν έξοχα μελετημένο συνδυασμό εκφοράς και κινησιολογίας, που διασφάλισε τον εκσυγχρονισμό του γλωσσικού υλικού, του θέματος και της σκηνικής όψης. Προσεγμένη ως την ελάχιστη λεπτομέρεια. Τίποτε από το μεγαλείο του τραγικού δεν χάθηκε, αντίθετα αποδείχθηκε τρανταχτά η διαχρονικότητα και οι πυρηνικές αρετές του.

    Στο πεδίο των ερμηνειών, άψογες παρουσίες από όλα τα μέλη του θιάσου και εντυπωσιακή συλλογική εμπέδωση της σκηνοθετικής οπτικής. Στη μνήμη μας προκρίνονται μια εντυπωσιακή Γκρέγκορυ Σάμσα (Σίσσυ Δουτσίου), που βιώνει επί σκηνής τη Μεταμόρφωση, χωρίς ούτε μια στιγμή να απολέσει την υποκριτική της νηφαλιότητα, μια μεγαλοπρεπής ηθοποιός. Συμμέτοχοι, όλοι οι ηθοποιοί γυναίκες και άντρες, σε μια σημαντική παράσταση με τη δομημένη άποψη και την ποιότητά της.

  • Αντρέας Περάκης πριν από 7 μήνες

    5 αστεράκΑ H σκηνοθεσία του Τάσου Σαγρή αποδυκνύει στο θεατρικό στερέωμα πως η λογοτεχνία είναι ευεργετική για τη σκηνή, τουλάχιστον στο μέτρο που της εγγυάται υψηλή κειμενική αισθητική. Η Μεταμόρφωση του Φραντς Κάφκα ένα από τα πιο γνωστά λογοτεχνικά έργα μεταφέρθηκε στη σκηνή χρίζοντας τους ηθοποιούς με σώμα και χώρο καφκικό.
    Με άξονα αυτόν ακριβώς τον όρο, ο στοχασμός του Σαγρή πάνω στο έργο που θεατροποίησε, συναντά την πρακτική του: μια θεατρική εμπειρία με την πρωταγωνίστρια του να βυθίζεται στην απόλυτη έκσταση που της χαρίζει ο ρόλος. Ο κύριος Σαγρής αποκωδικοποιεί, υπομνηματίζει και τελικά ανασυνθέτει ένσαρκους τον Γκρέγκορυ Σάμσα, τον Πατέρα, την Μητέρα, την Αδερφή και τον Προιστάμενο της Μεταμόρφωσης.
    Η Δουτσίου μας αφήνει άφωνους με την απαράμιλλη εκφραστικότητα της φωνής, του προσώπου και των χεριών της, πλάθοντας ένα συναρπαστικό πλάσμα σχεδόν δίχως φύλο, αιώνιο και σκοτεινό. Ο λόγος, έρρυθμος και υποβλητικός από τον Πατέρα και την Μητέρα (Μάνος Τσίζεκ και Στέβη Φόρτωμα) και τον έξοχο Θωμά Χαβιανίδη ως προιστάμενο. Η Λουκία ανάγνου εμφανίζεται ως η αδερφή του Γκέγκορυ Σάμσα σαν ένας ζωγραφικός πίνακας.
    Μια παράσταση επιπέδου, που δεν δραματοποιεί απλώς τον λόγο, αλλά, στην ουσία, τον ενθρονίζει.

  • Θεατρόφιλος πριν από 7 μήνες

    5 αστεράκΑ Διαβάζοντας το έγκυρο προσωπικό ΓΡΑΦΕΙΝ του Κωνσταντίνου Μπούρα, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας αυτό το διθύραμβο: Μεταμόρφωση κυριολεκτική, διονυσιακή, μαιναδική, βακχική και μάλιστα επί σκηνής δεν είχα παρακολουθήσει ποτέ μέχρι το περασμένο Σάββατο που επί-σκέπτηκα το θέατρο “Από Μηχανής” κι έμεινα άναυδος μπροστά στην ολόγυμνη ποιήτρια Σίσσυ Δουτσίου που έπαιζε το μυθικό σκαθάρι σα να είναι ντυμένη και προφυλαγμένη κάτω από δέκα πανοπλίες, ενώ εκείνη αφαιρούσε ένα-ένα τα επτά πέπλα της Ίσιδας-Σαλώμης και χόρευε ανενδοίαστα τον τρελό χορό όλων των αλλοτριωμένων γραφιάδων κι αρτηριοσκληρωτικών υπαλλήλων που δεν αντέχουν πια να υποκρίνονται μήτε καν μέχρι να φτάσουν στην πολυπόθητη σύνταξη κι αυτοκτονούν… όχι σαν τον Καρυωτάκη (με μια σφαίρα και πάρ’ τον κάτω – μια και έξω) αλλά αργά και βασανιστικά (για τους άλλους αλλά – κυρίως – για τον ίδιο τον εαυτό τους. Μάλιστα. Τόσο καλά! Ενώ η ζωή έξω είναι τόσο ωραία κι ο ήλιος λάμπει. Ακόμα και στο πιο βαθύ σκοτάδι της ψυχής. Ο Ήλιος του Μεσονυκτίου. Κατευθείαν από τα Ελευσίνια Μυστήρια. Ο ύμνος των μυημένων στα μυστήρια του Έρωτα και το Θανάτου… Αντίπαλον δέος και δίδυμος αδελφός…

    Σπανίως βλέπω στο θέατρο αναστενάρηδες. Σπανιότερα εκστασιάζομαι. Συνήθως απλώς ανατριχιάζω όταν έρχομαι σε επαφή κι επικοινωνία με κάτι το εξαιρετικό, που φαντάζει αλλόκοτο, αλλόκοσμο όμως δεν είναι.

    Η Σίσσυ Δουτσίου είναι ένα φαινόμενο, αυτοκαταστροφικό και μετέωρο, ακραίο και μεταβατικό. Μεταιχμιακό όμως όχι. Την γνώρισα σαν ποιήτρια. Παθιασμένη κι ανυποχώρητη. Υπερβολική και βωμολόχα. Ασυμβίβαστη αλλά κι ερωτική λέαινα.

    Τώρα, εδώ είδα ένα φωτεινό ιπτάμενο ερπετό να ξεφεύγει από τη βάση της σπονδυλικής της στήλης και να στεφανώνει την κεφαλή της με επτά κεφάλια κόμπρας (όσα και τα κεφάλια των ενσώματων τσάκρα της αφυπνισμένης και ξετρελαμένης kundalini). Είναι ένθεη αυτή η γυναίκα. Δεν είναι καν γυναίκα. Είναι δημιουργός. Ξαναδίνει πνοή στο άκρως συμβολικό και υποτονικό έργο του καταθλιπτικού Κάφκα που ακόμα δεν τον έχουμε καταλάβει όσο κι αν νομίζουμε πως τον κατανοούμε. Ο Κάφκα είναι ποιητής, αλλιώς δεν θα μπορούσε να πυροδοτήσει με τον μεταφρασμένο λόγο του μια τέτοια παράσταση. ΈΞΟΧΗ. ΑΝΥΠΕΡΒΛΗΤΗ. ΜΟΝΑΔΙΚΗ. Θα πρέπει να βιντεοσκοπηθεί με τρεις κάμερες, κομμάτι-κομμάτι, άπειρες φορές, έτσι ώστε να διασωθεί αυτό το μεγαλείο, ετούτη η σκηνική λάμψη που όλα τα αναιρεί και τα πάντα καθαίρει.

    “Έλεον και φόβον” εμπνέει η παράστασις αυτή σε κάθε ισορροπημένο, βολεμένο άνθρωπο που τα έχει τακτοποιήσει όλα στο μυαλό του, ή νομίζει πως τα έχει… θέλει να πιστεύει πως όλα είναι εν τάξει κι ουδείς κίνδυνος επικρέμαται πάνω από το κεφάλι του. Μέσα του κι έξω του γαλήνη κι ησυχία σε ένα σύμπαν ρευστό που εκρήγνυται και χύνει λάβα κάθε ένα κοσμικό δευτερόλεπτο. Κι ακόμα συχνότερα…

    Θεατρικός οργασμός ήταν ετούτο το σκηνικό μεταμόρφωμα. Με τη συμμετοχή και τη “συνενοχή” των θεατών. Τώρα, εάν αυτό το κατάφεραν με τον Κάφκα με τον Καρυωτάκη και την Πολυδούρη τι θα κάνανε; Ακόμα και με μελοποιημένη και δραματοποιημένη σύγχρονη ποίηση… Της Σίσσυ Δουτσίου, ας πούμε ή κάποιου αγνώστου ποιητή, λογοτέχνη και δραματουργού – πως τον λένε, πώς τον λένε… ξέρω μόνο πως έχει ξαναγράψει τις “Βάκχες” σε εκατό και πλέον σύγχρονες παραλλαγές. Μήπως ήρθε η ώρα να τις ανεβάσουμε αγαπητή μου Σεμέλη; Σε είδα κι εκστασιάστηκα!!! Και το εννοώ αυτό. Δεν είμαι εύκολος άνθρωπος και παραδίδομαι δύσκολα. Ακόμα και στα καλά θεάματα. Όμως αυτό ήταν κάτι παραπάνω. Εξαιρετικό!!!

    Δρ. Κωνσταντίνος Μπούρας

  • Στ. Καββαδία πριν από 7 μήνες

    5 αστεράκΑ Πολύ όμορφο και επιβλητικό θέατρο με πολύ όμορφα σκηνικά και κουστούμια. Αυτό που εντυπωσιάζει ακόμα πιο πολύ είναι το πόσο άρτια και εντυπωσιακά έχει στηθεί η παράσταση και οι εξαιρετικές μαγευτικές φωνές όλων ανεξαιρέτως των ηθοποιών. Αξίζει πραγματικά!

  • Μαρίζα Θεοφυλακτοπούλου πριν από 7 μήνες

    5 αστεράκΑ Πολύ δυνατή παράσταση, σπαρακτικο κειμενο, τολμηρη, μοντερνα σκηνοθεσία! την παρακολουθησα με κομμενη την ανασα..η Σισσυ Δουτσιου ειναι φαινομενο ηθοποιου! Την ευχαριστουμε για την γεναιοδωρια της !

  • Ελλη Παπακωνσταντίνου πριν από 8 μήνες

    5 αστεράκΑ Αυτή η θεατρική παράσταση εμπεριέχει εξ ορισμού το μεγαλειώδες. Μας τραβάει την προσοχή για την ανθρώπινη κατάσταση. Ο σκηνοθέτης μας παραδίδει το έργο του Κάφκα με μια τίμια αφηγήση που σκοπό έχει να κατασιγάσει τους αρχετυπικούς φόβους και να λυτρώσει τον θεατή και συν-λειτουργό από τον ενστικτώδικο τρόμο που δημιουργεί το υγιές ένστικτο της αυτοσυντήρησης όταν έρθει αντιμέτωπο με ένα ανεξέλεγκτο περιβάλλον. Συγχαρητήρια.

  • ευη πριν από 8 μήνες

    5 αστεράκΑ αγαπη και σεβασμος στο σπουδαιο κειμενο απο ολους,σκηνοθετη και ηθοποιους.Πολυ παρηγορο που φτιαχνονται αληθινες παραστασεις ακομα, μπραβο σας

  • Β.Πρατάρης πριν από 8 μήνες

    5 αστεράκΑ Είναι τόσο φυσική, τόσο έντονη, τόσο πραγματική η σχέση μεταξύ των ηθοποιών που σε ενθουσιάζει ο τρόπος με τον οποίον επιδρούν στη σκηνή. Συγχαρητήρια!

  • Λαέρτης Φ. πριν από 8 μήνες

    5 αστεράκΑ Η θεατρική σκηνή μετατρέπεται σε ένα καφκικό πεδίο που οι ηθοποιοί μεταφέρουν το έργο με μια καταλυτική τελετουργεία που σε συγκλονίζει. Η Δουτσίου είναι μια από τις πιο ταλαντούχες ηθοποιούς του σύγχρονου θεάτρου. Συγχαρητήρια, συγχαρητήρια σε όλο το θιάσο!

  • Φάνης Καλ. πριν από 8 μήνες

    5 αστεράκΑ Υπέροχη παράσταση..... μην την χάσετε....όσοι δεν καταφέρατε μέχρι σήμερα να την δείτε. Είναι τόσο ελπιδοφόρο ότι μέσα σε αυτή τη δύσκολη περίοδο που περνάμε η Τέχνη δεν εγκαταλείπει τις επάλξεις και εξαιρετικές παραστάσεις.....δίνουν φως στο σκοτάδι..... της Χώρας.....Μπράβο στους καλλιτέχνες που κρατούν την δάδα .......

  • Ιωάννα Λ. πριν από 8 μήνες

    5 αστεράκΑ Μια υψηλής αισθητικής παράσταση που δημιουργεί μια μυστηριακή ατμόσφαιρα μέσω ενός λογοτεχνικού έργου προσφέροντας στ θεατρικό κοινό μια εμπειρία. Ο κύριος Σαγρής αποτυπώνει στα σώματα των ηθοποιών αλλά και στο σώμα του κοινού τα μυστικά του Κάφκα! Συγχαρητήρια! Θέλω να τη ξαναδώ σίγουρα!

  • Β. Γεωργίου πριν από 8 μήνες

    5 αστεράκΑ Δίκαια θα θεωρηθεί μια κορυφαία παράσταση όλων των εποχών.Αυτό πού εντυπωσιάζει είναι πόσο άρτια έχει στηθεί η παράσταση με την κάθε λεπτομέρεια να ανήκει σε ένα καφκικό σύμπαν. Όμορφο, επιβλητικό θέατρο, εντυπωσιακότατη ερμηνεία από την πρωταγωνίστρια και στιβαρές ερμηνείες από όλους τους ηθοποιούς που δημιουργούν την ατμόσφαιρα του έργου. Τα σκηνικά σα να μεταμορφώνονται με εναλλασσόμενη ταχύτατα και να αποδίδουν τον χώρο που διαδραματίζεται η υπόθεση.Κουστούμια υπέροχα, απίστευτες ερμηνείες. Έχω μαγευτεί κυριολεκτικά από την τραγική ιστορία που λίγο πολύ όλοι γνωρίζουμε. Το θέατρο υπερπλήρες . Πρώτη φορά απόλαυσα μια αξέχαστη εμπειρία

  • Μυρτώ πριν από 8 μήνες

    5 αστεράκΑ Μια παράσταση που αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο το βιβλίο του Κάφκα. Η ερμηνεία της Δουτσίου με άγγιξε βαθιά. Πραγματικά ο,τι καλύτερο έχω δει εδώ και πολύ καιρό στο θέατρο. Μην το χασετε!

  • Παντελής πριν από 8 μήνες

    4 αστεράκΑ Μια πραγματικά καλή παράσταση. Αρκετά καλή η Γρεγκορυ, αλλά μου έλειψε η «μεταμόρφωση» της. Εξαιρετική η μικρή αδερφή, την οποία πραγματικά βλέπεις να αλλάζει, παρά το γεγονός ότι έχει ελάχιστο χρόνο και μέσα για να το κάνει. Καταπληκτική και η μάνα. Κάπως πιο αδύναμες οι λοιπές ερμηνείες. Σκηνοθετικά, μου άρεσαν αρκετά τα βίντεο που χρησιμοποίησε ο σκηνοθέτης, με τα οποία μεταφέρει το έργο στη σύγχρονη εποχή.

  • Lucie K. πριν από 8 μήνες

    Συγκλονιστική παράσταση που δεν ξεχνάς εύκολα. 96 χρόνια μετά το θάνατο του Φ. Κάφκα το έργο του ζωντανεύει στην σκηνή και εμείς βλέπουμε την εντυπωσιακή μεταμόρφωση της Σίσσυ Δουτσίου σε ένα πλάσμα με πολλά πόδια… Η παράσταση σε καθηλώνει, σε κάνει να θέλεις να ψάξεις περισσότερα για τον συγγραφέα και να ανακαλύψεις και άλλα έργα που δεν ήξερες… να θες να τη δεις άλλη μία φορά… και να συγχαρείς τον σκηνοθέτη Τάσο Σαγρή.

  • Χρήστος πριν από 8 μήνες

    5 αστεράκΑ Μία καταπληκτική παράσταση και μία συγκλονιστική Σίσσυ Δουτσιου. Όποιος την χάσει έχασε!