Οι κριτικές του κοινού

Κύριε Αττίκ…τελειώσαμε

Μονόλογος του Γιώργου Α. Χριστοδούλου
Διαρκεια : 60 '

Σκηνοθ.:Φ. Νταφοπούλου
Ερμηνεύει: Π. Αποστολόπουλος. Σκην.-κοστ.: Τ. Λουκάς.

Πληροφορίες Πληροφορίες για τη παράσταση

Οι κριτικές του κοινού

Προσθέστε στο blog ή στο site σας τα αστεράκια των χρηστών του αθηνόραμα για αυτή την παράσταση κάνοντας copy – paste τον παρακάτω html κώδικα

Μορφοποίηση
Επιλέξτε πλάτος



px
Επιλέξτε μέγεθος κειμένου



Εμφάνιση τίτλου

Επιλέξτε χρώμα

banner
  • Βαγγέλης Κυργέτσος πριν από 1 χρόνια

    5 αστεράκΑ Εξαιρετική ερμηνεία.Συγχαρητήρια.

  • Smeouro πριν από 1 χρόνια

    5 αστεράκΑ Ηταν μια πολυ γλυκεια παρασταση

  • Sindy πριν από 2 χρόνια

    5 αστεράκΑ Ένα πολύ καλό βιογραφικό κείμενο το οποίο απογειώνει με την εξαιρετική του ερμηνεία ο βραβευμένος ηθοποιός κ. Πέτρος Αποστολόπουλος.Συγχαρητήρια!

  • ΕΥΘΥΜΙΑ πριν από 2 χρόνια

    5 αστεράκΑ Ένας ενδιαφέρων και εξαιρετικός μονόλογος, με μια καταπληκτική ερμηνεία από τον ηθοποιό Πέτρο Αποστολόπουλο, όπου μας καθήλωσε και καταχειροκροτήθηκε από το θεατρικό κοινό. Έδωσε όλο του τον εαυτό με την υποκριτική και το ταλέντο του. Όλα ήταν αρμονικά δεμένα με την εποχή, σκηνικό, ενδυματολογικά, φωτισμό, μουσική. Γνωρίσαμε άγνωστες πτυχές από τη ζωή του Αττίκ. Ευχαριστούμε όλους τους συντελεστές και το προτείνω ανεπιφύλακτα.

  • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΡΒΑΡΗΓΟΣ πριν από 2 χρόνια

    Εξαιρετική ερμηνεία του Πέτρου Αποστολόπουλου σε ένα άξιον συγχαρητηρίων κείμενο από τον ταλαντούχο θεατρικό συγγραφέα Γιώργο Χριστοδούλου. Μια παράσταση που δεν πρέπει να χάσετε! Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές.

  • Βαγγέλης Αθανασόπουλος πριν από 2 χρόνια

    5 αστεράκΑ ένας πολύ σεμνός ηθοποιός ερμηνεύει εκπληκτικά και σε μεταφέρει. Αξίζει πολλά συγχαρητήρια. Μια παράσταση πολύ όμορφη.

  • ΣΩΤΗΡΗΣ ΚΟΚΚΩΝΑΚΗΣ πριν από 2 χρόνια

    5 αστεράκΑ Εκπληκτικά: χρονικό-σενάριο, σκηνοθεσία, ερμηνεία!!

  • vas traif πριν από 2 χρόνια

    5 αστεράκΑ ΑΡΙΣΤΟ. ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΟΛΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΙΑ ΤΕΛΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ! ! !

  • Ευγενία Β. πριν από 2 χρόνια

    5 αστεράκΑ Εξαιρετική σκηνοθεσία. Μια δυνατή ερμηνία που αναζοπηρώνει τις μνήμες του παρελθόντος και κρατάει ζωντανές τις ελπλίδες για ένα πιο δυνατό αύριο.

  • Γιάννης - Εύα πριν από 2 χρόνια

    5 αστεράκΑ Καταπληκτική παράσταση, μπράβο σας! Δεκάδες εναλλαγές, συγκίνηση και χιούμορ. Η ζωή του Αττίκ με όλες τις διακυμάνσεις της, ο χαρακτήρας του, που αποδίδεται εξαιρετικά!

  • Κωνσταντίινος Βασιλείου πριν από 2 χρόνια

    Κύριε Αττίκ…τελειώσαμε
    Γ.Δ.Χριστοδούλου, θέατρο Αλκμήνη
    Στο κομψό θέατρο “Αλκμήνη”, όπου οι θεατές έρχονται σε απόσταση ανα-πνοής από τους ηθοποιούς, ανέβηκε ένας ενδιαφέρων μονόλογος, άκρως συγκι-νησιακός και ιδιαζόντως ατμοσφαιρικός. Επρόκειτο για ένα έργο του Γιώργου Δ. Χριστοδούλου, που έθιγε με θαλπωρή τη ζωή ενός πρωτοπόρου μουσικού του πρώτου μισού του 20ου αιώνα. Ο καρατερίστας Πέτρος Αποστολόπουλος απέδωσε κατά ιδεώδη τρόπο και με όλη του την ψυχή τον ανεπανάληπτο συνθέτη, στιχουργό και πιανίστα Αττίκ, υπηρετώντας με πειθαρχία το κείμενο, αναπλάθοντας με τον μοναδικό δικό του τρόπο ένα πρόσωπο της εγχώριας μυθοπλασίας, υπό τις οδηγίες της σκηνοθέτου Φωτεινής Νταφοπούλου, σε σκηνικά και κοστούμια εποχής του Τάσου Λουκά και με προσεκτικούς φωτισμούς του Μανώλη Μπράτση.
    Αν ισχύει το λεχθέν, ότι τα ορατά μειονεκτούν από τα αόρατα, δεδομένου ότι στην ουσία αντανακλούν εκείνα που δεν υποπίπτουν στην αντίληψή μας, τότε η σύνθεση του συγγραφέα ανασταίνει, χωρίς επιτήδευση, τον βίο ενός προ πολλού τεθνεώτος, με περισσή θεατρικότητα, ώστε να κατορθώσει εν τέλει να μεταγγίσει στους πιστούς ακόλουθους του Αττίκ, άγνωστες πτυχές του χαρακτήρα και του ήθους του αλησμόνητου δημιουργού. Η θεατρική φόρμα του μονολόγου, ενώ δεν εμπεριέχει δράση και επεισόδια, κατορθώνει αληθή εισβολή στα πεδία της ανθρώπινης ψυχής.
    Ο Αττίκ (Κλέων Τριανταφύλλου) γεννήθηκε στην Αίγυπτο, το 1882 και πέθανε στην Αθήνα το 1944. Μαθήτευσε μουσικά στο Παρίσι, δίπλα στον συνθέτη, ορ-γανίστα και δάσκαλο μουσικής Gabriele Faure (1845-1924), στον Camille Saint Saens και στον Emile Pessard, στο Conservatoire de Paris. Κατά τη διάρκεια παραμονής του στη Γαλλική πρωτεύουσα έγραψε 300 τραγούδια, που τραγου-δήθηκαν μεταξύ άλλων από τον Felix Mayol (1872-1913) και την Mistinguett (1875-1957), όπως και άλλους εκτελεστές του πενταγράμμου.
    Περιόδευσε ανά τον κόσμο, παίζοντας μουσική. Στην Ελλάδα επέστρεψε το 1928 και ήταν ο πιανίστας του βαριετέ “Όασις” του Παλαιού Φαλήρου. Το 1930, δημιούργησε δικό του κέντρο, την πασίγνωστη “Μάντρα”, στην οδό Μηθύμνης, στην πλατεία Αμερικής, η οποία μεταφέρθηκε το 1934 στο θέατρο “Δελφοί”, στην οδό Αχαρνών. Πολλές γνωστές τραγουδίστριες μαθήτευσαν δίπλα του, όπως η Κάκια Μένδρη, η Νινή Ζαχά, η Δανάη Στρατηγοπούλου, Λουίζα Ποζέλι, Ζωή Νάχη, Καλή Καλό, Ντιριντάουα, Λέλα Μιτσούκο και άλλες. Η “Μάντρα” έκλεισε το 1940.
    Ο Γιώργος Τζαβέλλας, το 1944, σκηνοθέτησε τη δραματική κινηματογραφική ταινία “Χειροκροτήματα”, με πρωταγωνιστή τον Αττίκ. Η Δανάη Στρατηγοπούλου έγραψε το βιβλίο “Αττίκ”, to 1986 (εκδόσεις Εστίας). Ο τραγουδιστής και ηθοποιός Γιώργης Χριστοδούλου (συνεπώνυμος με τον συγγραφέα) δημιούργησε ένα μουσικό σύνολο με τίτλο Attic a Paris, όπου περιέλαβε τραγούδια του Αττίκ στην Γαλλική γλώσσα. Με πρωταγωνιστή τον ηθοποιό Μίμη Χρυσομάλλη, η ΕΡΤ 2, παρουσίασε σε 16 επεισόδια τη ζωή του Αττίκ, με σενάριο του Αλέκου Σακελλάριου. Στο θέατρο Badminton, to 2012 και στο θέατρο Παλλάς, το 2018, ανέβηκε η παράσταση “Αναζητώντας τον Αττίκ”, Ο μαέστρος Δαυίδ Ναχμίας, τέλος, είχε επιμεληθεί ένα αφιέρωμα στον μεγάλο μουσικό με τίτλο “Από τον Αττίκ στον Γούναρη” (2010).
    Αναφέρονται, τιμής ένεκεν, τα πιο γνωστά τραγούδια του Αττίκ: “ας ερχό-σουν για λίγο”, “το τρεχαντήρι”, “χωρισμός”, “αν βγουν αλήθεια”, “τα καϋμένα τα νιάτα”, “το οργανάκι του Αττίκ”, “κι όμως, μου είπες φεύγω και σ’ αφήνω”, “μαραμένα τα γιούλια και οι βιόλες”, “είδα μάτια”, “ζητάτε να σας πω”.
    Ο συγγραφέας του θεατρικού έργου “κύριε Αττίκ… τελειώσαμε”, προσπά-θησε με ιδιαίτερη επιτυχία να προσεγγίσει τον χαρακτήρα ενός μουσικού ταλέντου, που κυριάρχησε στα καλλιτεχνικά δρώμενα πριν από τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο. Σε αυτό τον βοήθησε η μορφή του μονολόγου, μέσω του οποίου ένας ικανός υποκριτής, διαλεγόταν με το προσωπείο του και διοχέτευε τα πάθη του ήρωα, προκαλώντας διλήμματα και εγρήγορση. Με επιμελημένη ρητορική απεικονίζεται ένας σπουδαίος συνθέτης, έξοχος στιχουργός, ανεπανάληπτος ερμηνευτής, διακεκριμένος μελωδός και συγχρόνως ένας απόκοσμος χαρακτήρας, που παρασύρεται από τις ευαισθησίες και τον πληγωμένο εγωισμό του. Ο Γ. Δ. Χριστοδούλου απέφυγε να γράψει ένα μουσικοχορευτικό έργο, διότι είχε σκοπό να εμβαθύνει στην ψυχοσύνθεση του αλησμόνητου καλλιτέχνη· γι’ αυτό άλλωστε ακούγονταν αποσπάσματα αντιπροσωπευτικών τραγουδιών, μέσω των οποίων, όμως, ζωγραφιζόταν η ατμόσφαιρα του μεσοπολέμου και επιμέρους επεισόδια της ζωής του Αττίκ, όπως: η εναρκτήρια σκηνή της βυσσινάδας (αληθές περιστατικό), κατά την οποία προανήγγειλε την αυτοκτονία του (αν και ο ίδιος είχε απει-λήσει πολλάκις να αυτοχειριασθεί, σε σημείο που δεν γινόταν πιστευτός)· η λέξη “βιόλες”, που την εμπνεύσθηκε ένας θαμώνας, όπως συνέβη και στην πραγματικότητα· η σύνθεση του “ζητάτε να σας πω” σε απάντηση του “είδα μάτια”, που είχε γράψει για την άπιστη σύζυγό του, όταν αυτή εμφανίσθηκε στην “Μάντρα” με τον νέο σύντροφό της.
    Ο Πέτρος Αποστολόπουλος, ηθοποιός με αδιάκοπη υπερένταση, χάρισε έναν Αττίκ, γεμάτο αμφιβολίες και εντάσεις. Παράλληλα, απέδωσε έναν ιδιαίτερα σεμνό μαέστρο, παρά τις μεγάλες επιτυχίες του. Κύριο χαρακτηριστικό του ήταν οι άνετες κινήσεις και το επίμονο βλέμμα, με το οποίο κοιτούσε το κοινό, για να πείσει περί της αξίας μιας ιδιοφυίας, που άφησε ανεξίτηλα σημάδια στα μουσικά τετράδια της χώρας. Περπατούσε επί σκηνής ή καθόταν εναλλάξ στις τρείς πολυθρόνες της αίθουσας ή άλλαζε επανωφόρια, χωρίς να διασπάται η προσοχή του επάνω στον θεματικό καμβά, που έπρεπε να εκτελέσει. Πέτυχε, επίσης, στην κωμική του πλευρά, διαθέτοντας ιδιάζουσα έντονη σπιρτάδα. Κατά διαστήματα εξέπεμπε σαφή αυτοσαρκασμό και εκμεταλλευόταν έντεχνα κάποιο αδιόρατο στίγμα, που ενισχυόταν από ευελιξία και υποκριτική ευφυία, προϊόντα ωριμότητας και βεβαίως εμπειρίας.
    Το “ Κύριε Αττίκ…τελειώσαμε” συνιστά μια αλληγορία, επάνω στο ανικανο-ποίητο, στις αντιφάσεις, στην αποξένωση, στο παράδοξο, στον κατακερματισμό της προσωπικότητας, στην απογοήτευση. Εισχωρεί στα άδυτα της συνείδησης, προσπαθώντας να αποτυπώσει ρεαλιστικά τη διάσπαση του υποκειμένου. Ιχνο-γραφεί μια εγωκεντρική φιγούρα, η οποία αποδομείται βαθμιαία, μέχρι να φθά-σει στην αυτοκτονία. Οι θεατές ένοιωσαν απροσδιόριστη οικειότητα με το πυκνό κείμενο και τη θαυμάσια επί σκηνής απόδοση του, καίρια διαπίστωση για την επιβεβαίωση της δραματουργικής λειτουργικότητας ενός θεατρικού μονόλογου.
    Μάιος 2019 Κ.Γ.Βασιλείου

  • sindy πριν από 2 χρόνια

    5 αστεράκΑ ΔΕΝ ΕΧΩ ΛΟΓΙΑ! Εκπληκτική η ερμηνεία του κ. Αποστολόπουλου στο ρόλο του Αττίκ, εκπληκτική και όλη η παράσταση. Μία παράσταση που την παρακολουθείς τόσο ευχάριστα μέχρι τέλους. Μουσική, συγκίνηση, λεπτό χιούμορ, δένουν μεταξύ τους και φθάνει στο θεατή μία πολύ όμορφη αίσθηση γεμάτη αναμνήσεις, από την ευωδία που αφήνουν "της μιας δραχμής τα γιασεμιά"......

  • ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΑΤΣΗ πριν από 2 χρόνια

    5 αστεράκΑ Το Θέατρο...αχ το Θέατρο....πόσο όμορφη μπορεί να κάνει τη βραδιά σου.....και τη ζωή σου ολόκληρη....!!!!!!!!!!!
    Ειδικά όταν παρακολουθείς τον σπουδαίο και βραβευμένο ηθοποιό ΠΕΤΡΟ ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟ σε ένα θεατρικό μονόλογο απο την δυνατή πένα του μεγάλου και βραβευμένου θεατρικού συγγραφέα ΓΙΩΡΓΟΥ Α. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ, που μας έχει χαρίσει αριστουργήματα.....και την εξαιρετική σκηνοθεσία της ΦΩΤΕΙΝΗΣ ΝΤΑΦΟΠΟΥΛΟΥ......!!!!!!!!!!!
    Ζωντάνεψε επι σκηνής ένας τόσο γοητευτικός...τρυφερός κι ευαίσθητος Αττίκ......!!!!!!!
    Το ταξίδι της ζωής....οι έρωτες....η μοναξιά....η θλίψη...ο πόνος...η απελπισία....τα όνειρα...τα σχέδια....οι ελπίδες....του μεγάλου Έλληνα συνθέτη, στιχουργού, πιανίστα και ερμηνευτή των τραγουδιών του.....του Κλέων Τριανταφύλλου.....κατά κόσμο Αττίκ.....!!!!!!!!!!
    Μας συνεπήρε η ερμηνεία και η κατάθεση ψυχής του Πέτρου....ενός καλλιτέχνη που κυριολεκτικά ΠΟΙΕΙ ΗΘΟΣ...τιμώντας το Θέατρο με τη παρουσία του......και με μια σεμνότητα που μόνο οι πραγματικά μεγάλοι και σπουδαίοι άνθρωποι έχουν....!!!!!!!!!!!!
    Με πόση θεατρική μαεστρία μεταπηδούσε απο τη χαρά στην λύπη....απο την αισιοδοξία στην απελπισία......απο τον ενθουσιασμό στην απογοήτευση.....απο τον αυθορμητισμό στην λογική....πραγματικό μάθημα υποκριτικής......!!!!!!!!!!!
    Συγχαρητήρια σε όλους για το θεατρικό αυτό ΔΙΑΜΑΝΤΙ...... και είναι ειλικρινά κρίμα μια τόσο αξιόλογη δουλειά.....να κάνει ένα τόσο μικρό πέρασμα απο τη θεατρική σκηνή.....για μόλις 6 παραστάσεις....
    Σπεύσατε γιατί έχουν ήδη απομείνει μόνο τέσσερις παραστάσεις...κάθε Κυριακή και Δευτέρα στις 9.30μ.μ. έως 20/5 στο ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΜΗΝΗ.....!!!!!!!!!!!!!!