Οι κριτικές του κοινού

Οθέλλος

Δράμα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ
Διαρκεια : 120 '

Σκηνοθ.:Χ. Φραγκούλης
Ερμηνεύουν: Σοφ. Κόκκαλη, Αν. Κοντόπουλος, Αν. Κωνσταντίνου, Ηλ. Νικολούζου, Άγγ. Παπαδημητρίου, Κ. Σελαμσής, Μ. Τιτόπουλος. Σκην.-κοστ.: Μ. Πανουργιά. Μουσ.: Κ. Σελαμσής. Μετάφρ.: Δ. Δημητριάδης.

Πληροφορίες Πληροφορίες για τη παράσταση

Οι κριτικές του κοινού

Προσθέστε στο blog ή στο site σας τα αστεράκια των χρηστών του αθηνόραμα για αυτή την παράσταση κάνοντας copy – paste τον παρακάτω html κώδικα

Μορφοποίηση
Επιλέξτε πλάτος



px
Επιλέξτε μέγεθος κειμένου



Εμφάνιση τίτλου

Επιλέξτε χρώμα

  • Maumin πριν από 18 ημέρες

    1,5 αστεράκΑ Αυτό που παρακολούθησα μου φάνηκε αδιανόητο. Η υστερία του πάθους είναι διάχυτη σε όλη την παράσταση και υπήρχαν ενδιαφέροντα και όμορφα σκηνικά ευρήματα όπως και εξαιρετικές ερμηνείες. Η έναρξη και το χτίσιμο της παράστασης είχαν σίγουρα κάποιο ενδιαφέρον αλλά από το γύμνωμα του Οθέλλου και μετά η παράσταση κατρακυλούσε στην γελοιοποίηση της ίδιας της της υπόστασης χωρίς φρένα. Γύμνωμα το οποίο θα είχε νόημα για μένα αν ακολουθούνταν στα άκρα του ως μοτίβο ή αν κατέληγε τελικά κάπου.Δεν κατέληξε πουθενά όμως. Τα λεμόνια πέφταν κάτω όπως κάτω έπεφταν και όλα τα σκηνικά αυτά ευρήματα γιατί δεν σήμαιναν τίποτα. Η υστερία για την υστερία, το γελοίο για το γελοίο. Ο σκηνοθέτης φέρθηκε στους ηθοποιούς του, τους εξαιρετικά αξιόλογους και αξιόλογη, όπως ένας κακός θεατής. Στα καλύτερα ερμηνευτικά τους κομμάτια τους υπονόμευε, γελοιοποιούσε τις υψηλότερες στιγμές του και δεν σεβάστηκε ούτε τις ικανότητες ούτε την υποκριτική τους υπόσταση.

    Το να βλέπεις ένα τυπικό ανέβασμα έχει ένα περιορισμένο ενδιαφέρον. Χρειάζονται νέες προσεγγίσεις, αυτή όμως η προσέγγιση τι είχε από πίσω; Έχει δηλώσει ο σκηνοθέτης πως δουλεύει 3 χρόνια αυτή την παράσταση στο μυαλό του και σκέφτομαι τελικά μήπως η πληθώρα ιδεών προκαλεί σύγχυση.

    Ίσως να χρειαζόταν αφαίρεση. Ίσως να χρειαζόταν λιγότερη σκέψη. Το συμπέρασμα είναι πως αν λείπει η ουσία, αν δεν υπάρχει ψυχή πίσω από την προσέγγιση, όσο καλές ερμηνείες και να έχεις όσο έξυπνα τρικ και να κάνεις, όλο το εγχείρημα πέφτει στο πάτωμα.

    Το αποτέλεσμα ήταν υστερικό, τραγελαφικό και μου δημιούργησε υστερικά γέλια, απογοήτευση και θυμό.


  • Angelika πριν από 25 ημέρες

    0 αστεράκΑ Αδιανόητο! Ο Οθέλλος του Σαίξπηρ κατακρεουργηθηκε από τον άνευ σκηνοθετικής παιδείας "σκηνοθέτη". Ουδεμία σχέση με το βιβλίο του αγαπημένου Σαίξπηρ πόσο μάλλον με την μεταφραση. Ξεκάθαρα ανήθικο... Ζούσαμε χωρίς τον γυμνό Οθέλλο. Κρίμα τα λεμόνια που χαραμιστηκαν. Ένδειξη υπερμοντερνου χωρίς ίχνος σεμνότητας και σεβασμού στον θεατή. Ας μην αναφερθώ στο άθλιο και ανεπικαιρο χιουκορ. Κρίμα για τους ηθοποιούς που επέλεξαν να συμμετέχουν σε μια τέτοια χαμηλής αξίας παρασταση. Απλά οχιιιι !

  • Νικολετα πριν από 26 ημέρες

    5 αστεράκΑ Εξαιρετική παράσταση!

  • Sofia πριν από 26 ημέρες

    2 αστεράκΑ Και τα δύο μου αστεράκια είναι για τους ηθοποιούς που δώσανε και την ψυχή τους. Η παράσταση ήταν επιεικώς απαράδεκτη. Σχεδόν οι μισοί θεατές υπέφεραν απο σπαστικό γέλιο που δεν μπορούσαν να συγκρατήσουν. Αρκετοί σηκώθηκαν και έφυγαν κιολας. Δεν ξέρω αν ο σκηνοθέτης θεωρεί οτι προσπάθησε να κανει κατι διαφορετικό, το αποτέλεσμα ήταν απλά αμήχανα κακό.

  • ΙΩΑΝΝΑ πριν από 26 ημέρες

    2 αστεράκΑ Τι κρίμα ένα τόσο θαυμάσιο έργο να καταστρέφεται έτσι!Υπήρχαν δυνατά σημεία και οι ηθοποιοί ήσαν άριστοι αλλά και άπειρα 'πυροτεχνήματα΄' προς εντυπωσιασμό (?) που τα κατέστρεφαν όλα. Τέτοια έργα δεν χρειάζονται τρελή κίνηση ούτε κραυγές, πόσο μάλλον 'λεμόνια' (αλήθεια ποιό ήταν το νόημα που ήθελε ο σκηνοθέτης να μεταδώσει με αυτά?). Η σκηνή με τον γυμνό Οθέλλο και οι καπνίζοντες ηθοποιοί μάλλον δεν 'χωρούσαν' πουθενά, εκτός του ότι ενοχλούσαν....

    Κρίμα. Η χειρότερη παράσταση που έχω παρακολουθήσει στο Τέχνης.

  • Alexandra πριν από 26 ημέρες

    0,5 αστεράκΑ Ενώ στην αρχή αυτό που έβλεπα μου κινούσε το ενδιαφέρον το οτι βγηκαν και γυμνοί επί σκηνής αυτό παραπάει. Δηλαδή τι άλλο θα δούμε.Πάμε ήσυχα και ωραία να δούμε μια παράσταση και αντί αυτού βλέπουμε μια υποκουλτούρα που ο Φραγκούλης θέλει να μας το πασάρει ως τέχνη.Έχουμε την όρεξη του νομίζει.Αίσχος απόλυτη αποτυχία κρίμα και για τους ηθοποιούς γιατί αυτοί δεν φταίνε σε τίποτα.Αηδία σκέτη .Άσε που ντουμανιάσαμε εκεί μέσα με τα τσιγάρα τους.Πλήρως ανήθικη ακατάλληλη για παιδιά σιγουρα.

  • Νέλλη Σ. πριν από 27 ημέρες

    5 αστεράκΑ Η παράσταση είναι αγαπημένη. Ο Μπέργκμαν όταν κάποτε ρωτήθηκε τι προσπαθεί να καταφέρει με τις ταινίες απάντησε πως δεν προσπαθεί για κάτι πραγματικό μα για κάτι ζωντανό, για κάτι που ζει. Αυτή η παράσταση του Οθέλλου είναι γεμάτη ζωή. Για κάποιες στιγμές παύει να είναι μόνο παράσταση. Όπως ένα καλό ποίημα. Για κάποιες στιγμές, εκείνες που ορμά κατά πάνω μας, ποιος θα το αποκαλούσε απλά ποίημα;

  • Μίρκα Ψ. πριν από 1 μήνες

    0 αστεράκΑ Αποδόμηση για την αποδόμηση, με γερές δόσεις μπαλαφάρας & εξυπνακίστικων τεχνασμάτων προς άγραν γέλιου. Εντυπωσιασμός αστήριχτος στην καθόλα άρτια ποιητικά μετάφραση με δραματουργικές & σκηνοθετικές επιλογές δηθενιάς μεταμοντέρνου. Αισθητικό τουρλουμπούκι σε άδειο χώρο μαύρο. Ο ομώνυμος ρόλος έβαλε τα δυνατά του να αποδείξει την υποκριτική του γύμνια & ανικανότητα. Αξιοπρόσεκτη όπως πάντα η Δυσδαιμόνα, με Ιάγο κονφερανσιέ αναψυκτήριου μεσογαίας. Ο πιανίστας θα μπορούσε να πυροβοληθεί εξ αρχής.
    Πολύ φασαρία για το τίποτα κάτω στα λεμονάδικα.

  • Γιαν. Γιαν. πριν από 10 μήνες

    0,5 αστεράκΑ Η παράσταση είναι απαράδεκτη... από όποια πλεύρα και αν την πιάσεις.
    Δεν είναι ακατανόητη ή δύσκολη...είναι απαράδεκτη.

    Πραγματικά ανεξήγητο το γεγονός ότι παίζεται στο Θέατρο Τέχνης, με αυτή την ιστορία και τη φιλοσοφία, και μάλιστα επιχορηγήθηκε και από το Υπουργείο Πολιτισμού. Ως τι; Ως πρωτοποριακή πειραματική προσέγγιση; Σε καμία περίπτωση.

    Δυστηχώς αυτό που είδαμε είναι το αποτελέσματα της αλαζονείας του κάθε ψώνιου που νομίζει ότι οι εξυπνάδες του μας αφορούν. Σημεία των καιρών!

    Όπως πολύ σωστά είπε σε μια πρόσφατη συνέντευξή του ο ίδιος ο σκηνοθέτης: "Ο ηθοποιός είναι έρμαιο του μυαλού του θεατή. Εγώ μπορεί να δώσω το διαμάντι της ψυχής μου κι εκείνος να μην καταλάβει τίποτα".
    Εγώ θα πω ότι ισχύει το ίδιο και για το σκηνοθέτη.
    Και θα προσθέσω και κάτι που διαφεύγει του κ. σκηνοθέτη, ότι το θέατρο, όπως και όλες οι τέχνες, πρώτα από όλα είναι επικοινωνία, επικοινωνία μεταξύ καλλιτέχνη και θεατή. Είναι η πρόσπαθεια του καλλιτέχνη να πει, με κάποιο τρόπο, κάτι στην άλλη πλευρά, αυτή του θεατή, καθώς και η προσπάθεια του θεατή να λάβει αυτό το μήνυμα και να το ενσωματώσει στις αισθήσεις του. Όταν η επικοινωνία αυτή είναι ανέφικτη ή αδιάφορη για ένα από τα δύο μέρη, δεν έχουμε τέχνη.

    Ο κ. σκηνοθέτης έκατσε και επεξεργάστηκε ένα σχήμα γεμάτο άσκοπα ευρήματα και υπερβολικές εκφράσεις νομίζοντας ότι έτσι θα κάνει εντύπωση και θα πει κάτι "καινούργιο". Όμως το καινούργιο και το πρωτοποριακό δεν έρχονται μέσα από την πρόκληση άνευ περιεχομένου. Ούτε επιτυγχάνεται η επικοινωνία με το θεατή, μέσα από όλα αυτές τις άσκοπες και ακατανόητες υπερβολές.

    Το αποτέλεσμα είναι μια ανερμάτιστη, χαοτική, αυτάρεσκη μεταμοντερνιά.

    Δυστηχώς η έλλειψη σεμνότητας είναι κοινή στις μέρες μας.
    Και δεν εννοώ τη σεμνότητα απέναντι στο κείμενο ή στο συγγραφέα, αλλά τη σεμνότητα απέναντι στην ιδιότητα που φέρεις, στην προσπάθεια που κάνεις, στους ανθρώπους που συνεργάζονται μαζί αου, στο χώρο που βρίσκεσαι, στη λειτουργία που επιτελείς.

    Όχι ... και πάλι όχι.



  • Κυ. πριν από 10 μήνες

    0,5 αστεράκΑ Είναι ντροπή όχι μόνο ότι αναγράφεται το όνομα του Σαιξπηρ, αλλά και το γεγονός η παράσταση αυτή παίζεται στο θέατρο Τέχνης. Ένα συνονθύλευμα-έκτρωμα. Ν Τ Ρ Ο Π Η. Χάσιμο χρόνου. Ωστόσο, αξιόλογοι ηθοποιοί οι οποίοι υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσαν να ανθίσουν. Κατά τα λοιπά, δεν έχετε ιδέα από θέατρο.

  • Matkot πριν από 10 μήνες

    0,5 αστεράκΑ Ταλαντούχοι ηθοποιοί, που έπεσαν στα νύχια λαλημενου σκηνοθέτη! Εύχομαι, να μην τους ξανατυχει,...ουτε και σε εμάς!!

  • Ντ. Κ. πριν από 10 μήνες

    1 αστεράκΑ Τόση φασαρία, τόσες φωνές για ποιό λόγο; κρίμα την κούραση των ηθοποιών. Κρίμα και στους θεατές που με τόση βαβούρα υφίστανται τα πάνδεινα. Οι ηθοποιοί μιλάνε ο ένας πάνω στον άλλο και παράλληλα παίζει και πιάνο. Η απορία που έχω είναι πού σπουδάζουν οι σκηνοθέτες; Ή απλά σκηνοθετούν άνευ παιδείας;

  • Ζωή πριν από 10 μήνες

    5 αστεράκΑ Ότι πιο δυνατό, ότι πιο αληθινό.
    Ανακούφιση!

  • Εύη πριν από 10 μήνες

    5 αστεράκΑ Ότι καλύτερο έχω δει φέτος. Ερμηνείες, σκηνοθεσία, όλα!

  • Γιαννης πριν από 10 μήνες

    Το εργο ειναι αισχρο.Αυτο δεν ειναι σαιξπηρ!!Λυπαμαι.Το προτεινω μονο σε οσους θελουν να χασουν τα λεφτα και τον χρονο τους! Μονο που δε το "κανανε" μπροστα στα ματια μας

  • Παναγιώτα πριν από 11 μήνες

    5 αστεράκΑ Οι χαρακτηρες προσιτοί και αμεσοι χωρις να υποβαθμιζουν την απέραντη, άθικτη φύση των όσων διαπραγματεύονται. Μπραβο στα παιδιά για το σεβασμό στον Σαιξπηρ σαν άνθρωπο και όχι σαν θεό.

  • Μικέλα πριν από 11 μήνες

    5 αστεράκΑ Γροθιά στο στομάχι!
    Την ένιωσα. Δεν την κατάλαβα.
    Την ένιωσα!

  • ΗΡΩ πριν από 11 μήνες

    2 αστεράκΑ Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των ηθοποιών η σκηνοθεσία ήταν απαράδεκτα υπερβολική και κουραστική. Τα αστεράκια μόνο για τις πολύ καλές ερμηνείες των ηθοποιών

  • Αννέζα Λ. πριν από 11 μήνες

    0,5 αστεράκΑ Είναι δυνατόν το Τέχνης να φιλοξενεί τέτοιες ερασιτεχνικές παραστάσεις; Μέτριοι ηθοποιοί που ακόμη δεν έχουν παίξει κάτι πραγματικά σημαντικό, χαϊδεμένοι από τους κριτικούς, κάνουν και τους σκηνοθέτες, χωρίς στοιχειώδη εφόδια και ίχνος ταλεντου. Οι εξετάσεις κάθε σοβαρής σχολής είναι καλύτερες. Λεμόνια και μαγκιά του καναπέ.

  • GiannisKost πριν από 11 μήνες

    1 αστεράκΑ Τι κρίμα ένας τόσο καλός ηθοποιός να απογοητεύει τόσο πολύ σκηνοθετικά.. Πήγα με τη καλύτερη διάθεση λόγω ενδιαφέροντος σε μια σύγχρονη ανάγνωση του έργου και ειδικά με το συγκεκριμένο υπέροχο team ηθοποιών (οι οποίοι παραμένουν εξαίρετοι και γι'αυτούς δίνω και το αστεράκι).. Αυτό όμως όχι.. Απλά όχι.