Ο Παντελής Φλατσούσης μεταφέρει την "Άκρα ταπείνωση" της Ρέας Γαλανάκη στη σκηνή

Στο Θησείον, ένα θέατρο για τις τέχνες ο ταλαντούχος σκηνοθέτης που έχει ξεχωρίσει για τον τρόπο που διαχειρίζεται θέματα εθνικής ταυτότητας και συλλογικής μνήμης μέσα από τις παραστάσεις που δημιουργεί, φέρνει για πρώτη φορά στη σκηνή το μυθιστόρημα που γράφτηκε με αφορμή τα γεγονότα της νύχτας της 12ης Φεβρουαρίου 2012, όταν η Αθήνα μετατράπηκε σε πεδίο μάχης.

Άκρα ταπείνωση © Karol Jarek

Η εθνική ταυτότητα, η ατομική και η συλλογική μνήμη είναι το βασικό πεδίο ενδιαφέροντος του Παντελή Φλατσούση και η θεατρική μεταφορά του μυθιστορήματος της Ρέας Γαλανάκη "Η άκρα ταπείνωση" για πρώτη φορά στη σκηνή κινείται ακριβώς γύρω από αυτά τα θέματα. Η παράσταση που μόλις έκανε πρεμιέρα στο "Θησείον, ένα θέατρο για τις τέχνες" αντλεί από τα γεγονότα της νύχτας της 12ης Φεβρουαρίου 2012, που μετέτρεψαν την Αθήνα σε πεδίο μάχης. 

Ο ταλαντούχος εκπρόσωπος της νέας σκηνοθετικής γενιάς, που το 2022 διακρίθηκε με Βραβείο σε Νέο Καλλιτέχνη του Θεάτρου από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών, συμπράττει με μια ιδιαίτερη υποκριτική ομάδα: την κάτοχο του βραβείου "Μελίνα Μερκούρη" για το 2020, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, και τους Βαγγέλη Αμπατζή, Λάμπρο Γραμματικό και Μαριάμ Ρουχάτζε, στην παράσταση που κινείται στο μεταίχμιο μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικότητας. 

Άκρα ταπείνωση
© Karol Jarek

Όπως αναφέρει ο Παντελής Φλατσούσης στην συνέντευξη που έδωσε στο "α": "Το τελικό κείμενο διαμορφώθηκε μέσα από την διαδικασία των προβών, αλλά όχι με κείμενα ακριβώς βιωματικά. Βέβαια, είναι μία παράσταση που το βίωμα παίζει ρόλο. Μιλάμε για καταστάσεις που βιώσαμε αλλά και για ερωτήματα, που έχουν να κάνουν με το πώς υπάρχουμε, ποια η σχέση μας με τον κόσμο που ζούμε, ποια είναι η γενιά μας, ποια η ταυτότητά της και πώς σχετίζεται με τις προηγούμενες γενιές, οπότε αν και δεν υπάρχει κάποιο άμεσα βιωματικό κείμενο στην παράσταση κάθε άτομο που συμμετέχει φέρει μια βιωμένη εμπειρία που κατατίθεται είτε στα κείμενα που διαμορφώθηκαν στις πρόβες και σχετίζονται με τα ερωτήματα μας και τους θεματικούς άξονες του κειμένου, είτε με τον τρόπο που διαχειριζόμαστε το ίδιο το κείμενο του μυθιστορήματος".

Άκρα ταπείνωση
© Karol Jarek

Το μυθιστόρημα εστιάζει στα γεγονότα της νύχτας της 12ης Φεβρουαρίου 2012, που μετέτρεψαν την Αθήνα σε πεδίο μάχης. Παρακολουθώντας την καθημερινότητα ανώνυμων ηρώων και ηρωίδων, διαφορετικών ηλικιών, καταβολών και ιδεολογιών, η Ρέα Γαλανάκη εξετάζει την ιδιαίτερα κρίσιμη αυτή στιγμή του ελληνικού γίγνεσθαι στην ιστορική της διάσταση, σε διάλογο με γεγονότα προηγούμενων ιστορικών περιόδων αλλά και με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. "Είναι το φόντο ή καλύτερα το σημείο εκκίνησης της ιστορίας μας ως μια νοηματική συμπύκνωση. Είναι μια φορτισμένη ημερομηνία. Δεύτερο μνημόνιο, μια τεράστια διαδήλωση, οι συγκρούσεις, οι οδομαχίες και βέβαια τα ακόμα ορατά τραύματα στην πόλη: τα καμένα Αττικόν και Απόλλων, που στέκονται εκεί στην πολύπαθη γωνία της Σταδίου ακριβώς απέναντι από το σημείο που είχε σκοτωθεί ο Σωτήρης Πέτρουλας το 1965. Το μυθιστόρημα αλλά κι εμείς στην παράσταση επιχειρούμε να φωτίσουμε τις επάλληλες ιστορικές διαστρωματώσεις που διαμορφώνουν την εμπειρία μας, την εμπειρία της ζωής στην πόλη, σε αυτή την πόλη την Αθήνα, που είναι και η μεγάλη πρωταγωνίστρια του κειμένου". 

Τη δραματουργία υπογράφει η Παναγιώτα Κωνσταντινάκου, τα σκηνικά και τα κοστούμια ο Κωνσταντίνος Ζαμάνης, το video design & editing ο Κωνσταντίνος Νησίδης, τον ηχητικό σχεδιασμό ο Παναγιώτης Μανουηλίδης και το σχεδιασμό φωτισμών η Χριστίνα Θανάσουλα.

Περισσότερες πληροφορίες και εισιτήρια: https://www.facebook.com/spectrumamke/

Περισσότερες πληροφορίες

Η άκρα ταπείνωση

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 120 '

Το μυθιστόρημα εστιάζει στα γεγονότα της νύχτας της 12ης Φεβρουαρίου 2012, που μετέτρεψαν την Αθήνα σε πεδίο μάχης και άφησαν ανεξίτηλα τα ίχνη τους στην εικόνα της πόλης μέχρι σήμερα, ακριβώς δέκα χρόνια μετά.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι θεατρικές πρεμιέρες της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε πέντε παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία την εβδομάδα 18 έως 24/4 και ξεχωρίζουν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟς ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟς
18/04/2024

Updated | Ίσα που προλαβαίνεις αυτές τις 24 θεατρικές παραστάσεις

Συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε έργα για κάθε γούστο που κατεβάζουν αυλαία την εβδομάδα 18 έως 24 Απριλίου.

Το πολυταξιδεμένο "Lemon" γιορτάζει 6 χρόνια στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Στην Κεντρική Σκηνή του ΔΘΠ παρουσιάζεται η πρωτότυπη, χειροποίητη παράσταση για την απίστευτη ιστορία του πιανίστα 1900 που έχουν παρακολουθήσει μέχρι σήμερα περισσότεροι από 16.000 θεατές, σε μια ξεχωριστή βραδιά που θα ολοκληρωθεί με ένα ατμοσφαιρικό live από τον καταξιωμένο Σταύρο Λάντσια.

"The doctor": 11 ακόμη παραστάσεις στο Αμφι-θέατρο

Το συνταρακτικό mind game για τα όρια της πολιτικής ορθότητας και την παντοδυναμία της cancel culture σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου κατεβάζει αυλαία μέσα στον Απρίλιο.

"Ο κύκλος των χαμένων ποιητών" ανεβαίνει Θεσσαλονίκη

Μετά την επιτυχία στην Αθήνα και το θέατρο Βρετάνια, η παράσταση σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ασπιώτη με τον Άκη Σακελλαρίου στον ρόλο του αντισυμβατικού Τζον Κίτινγκ "μετακομίζει" στη συμπρωτεύουσα.

Updated | "Κήτος": Ο ανέκδοτος μονόλογος του Βαγγέλη Ρωμνιού στο Θέατρο Τέχνης

Ο Ευάγγελος Βογιατζής φέρνει στη σκηνή και ερμηνεύει τον μονόλογο του συγγραφέα του "Χαρτοπόλεμου", που έφυγε πρόωρα από τη ζωή, σε μουσική Σταμάτη Κραουνάκη και κίνηση Φωκά Ευαγγελινού.

Στο "Underground" ο Γιάννης Τσορτέκης υποδύεται έναν μαυραγορίτη που είναι "πρωτεργάτης, επαναστάτης, σύμβολο"

Με αφορμή τις τελευταίες παραστάσεις του θεατρικού όπου πρωταγωνιστεί με τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο και την Αλεξάνδρα Αϊδίνη, ο ταλαντούχος ηθοποιός που... "μισήσαμε" πέρσι στο Maestro μιλά στο "α" για τα Βαλκάνια, τον Κουστουρίτσα και την Ελλάδα του σήμερα.