Τα νέα της Λένας Κιτσοπούλου είναι σαρωτικά

Η αιρετική δημιουργός επιστρέφει με νέο έργο στο θεάτρο Σφενδόνη.

Τα νέα μου είναι σαρωτικά ©Karol Jarek

Η πολυσχιδής και αιρετική Λένα Κιτσοπούλου βρίσκεται πίσω από το έργο "Τα νέα μου είναι σαρωτικά", που θα σκηνοθετήσει η ίδια στο θεάτρο Σφενδόνη. Καλλιτέχνιδα με μοναδική, δική της σφραγίδα, έχει υπογράψει τις πλέον προβοκατόρικες δημιουργίες στο ελληνικό θέατρο, βγάζοντας τη γλώσσα στην πολιτική ορθότητα και τον κομφορμισμό και γκρεμίζοντας κάθε στερεότυπο για την οικογένεια, την κοινωνία, την πατρίδα ή τα εθνικά σύμβολα. Στο νέο της κείμενο δείχνει να εμπνέεται και πάλι από τη γύρω "σουρεαλιστική" πραγματικότητα, την οποία σαρκάζει με άγριο χιούμορ, από την τηλεοπτική και θεατρική "άνοιξη" μέχρι τα χάρτινα καλαμάκια…

Τα νέα μου είναι σαρωτικά
©Karol Jarek

Στο χαρακτηριστικό απόσπασμα, διαβάζουμε: "Τα νέα είναι πραγματικά σαρωτικά αυτή την εποχή, παιδιά, θα καταργηθεί η μεσαία τάξη, ακούτε, θα καταργηθεί η μεσαία τάξη, παιδιά, θα κόβεται το ρεύμα, θα ακριβαίνουν τα πάντα, θα έρθει φτώχεια, θα γίνονται πολλά σίριαλ μυθοπλασίας, θα ανέβει η μυθοπλασία, παιδιά, θα γίνονται καλά πράγματα στην τηλεόραση, η Αθήνα, παιδιά, θα είναι ούρμπαν, θα είναι φιούζιον, έχει έρθει η εποχή της αποδόμησης του μαμαδίστικου φαγητού, έρχονται θεατρικές παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσετε με τίποτα, ακούτε τι γίνεται; […] Δεν υπάρχει γήρας, η νεότητα είναι εσωτερική, το μάθατε αυτό; Θα κόψουμε το κρέας, θα δώσουμε μεγάλη βάση στην πρώτη ύλη, η νέα γενιά δεν θα καπνίζει πια, καταλαβαίνετε τι γίνεται; Δεν θα είναι πια πλαστικά τα καλαμάκια του καφέ, παιδιά, θα ρουφάς, θα ρουφάς και δεν θα ρουφιέται τίποτα, είναι σαρωτικά τα νέα, είναι τόσο σαρωτικά που δεν υπάρχουν λόγια".

Τα νέα μου είναι σαρωτικά
©Karol Jarek

Τη σκηνοθεσία της παράστασης υπογράφει η ίδια, τα σκηνικά και κοστούμια είναι της Μαγδαληνής Αυγερινού και οι φωτισμοί της Στέβης Κουτσοθανάση. Ερμηνεύουν μαζί με τη Λένα Κιτσοπούλου, μερικοί από τους σταθερούς συνεργάτες της: Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα και Πάνος Παπαδόπουλος. Η πρεμιέρα προγραμματίζεται για τις 3 Νοεμβρίου, στο θέατρο Σφενδόνη. 

Τα νέα μου είναι σαρωτικά
​​©Karol Jarek

Τα έργα της Λένας Κιτσοπούλου είναι γραμμένα σε καθημερινή γλώσσα, συνήθως "του πεζοδρομίου", είναι βλάσφημα, πληθωρικά και αναρχικά, ενώ συχνά κατακλύζονται από splatter ή/και trash στοιχεία. Οι ήρωες είναι συνήθως καθημερινοί άνθρωποι, της διπλανής πόρτας, που φτάνουν σε ακραίες καταστάσεις και ενώ αναλώνονται σε ανούσιες καθημερινές κουβέντες καταλήγουν να αιματοκυλίζονται σε κατάσταση αμόκ: "Μια μέρα όπως κάθε μέρα, σε ένα διαμέρισμα από τα χιλιάδες διαμερίσματα της Αθήνας, ή η Ανουσιότητα του να ζεις", "Αθανάσιος Διάκος: Η επιστροφή", "Ματωμένος γάμος", "Κοκκινοσκουφίτσα: Το πρώτο αίμα", "Αντιγόνη: Lonely planet", "Ερωτικές καρτ ποστάλ από την Ελλάδα", "Φράνκεσταϊν - Ο χαμένος παράδεισος", κ.ά.

Δύσκολα αφήνουν κάποιον αδιάφορο: η απόρριψη, η ενόχληση, ο θυμός, ο ενθουσιασμός, συχνά όλα μαζί και ταυτόχρονα, είναι μερικά από τα αισθήματα που δημιουργούν, αν και πίσω από τον "φωνακλάδικο" χαρακτήρα τους διαφαίνεται μια βαθιά ανησυχία: για την υπαρξιακή απελπισία, την ευνουχιστική ελληνική οικογένεια και κοινωνία, τον καταναγκασμό της ευτυχίας, για τον κρυμμένο φασισμό του νεοέλληνα,  την παρακμή της σύγχρονης (καταναλωτικής) κοινωνίας, την αγωνία του σύγχρονου καλλιτέχνη.

Περισσότερες πληροφορίες

Σφενδόνη

Μακρή 4

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ο "Οίκος των Χοίρων" του Αριστείδη Αντονά στο Θέατρο Φωλιά

Ένα αλληγορικό έργο για όσα συμβαίνουν δίπλα μας κι κάνουμε πως δε βλέπουμε.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/11/2022

Η "Φράνσις" στο Θέατρο Παραμυθίας

Η παράσταση που δημιουργήθηκε με έμπνευση από τη ζωή της Αμερικανίδας ηθοποιού Φράνσις Φάρμερ, η οποία αποτελεί μια καταγγελία για το σύστημα και τις σχέσεις που χειραγωγούν τον άνθρωπο, έρχεται στο θέατρο Παραμυθίας.

"Μάγισσες | Μέρος 3ο: Επιδόρπιο": Μια λυρική παράσταση για την έμφυλη βία

Η παράσταση του Θανάση Δόβρη ερευνά τη θέση της γυναίκας όπως αυτή εκφράζεται διαχρονικά μέσα από κείμενα ιστορικά ή μέσα από την ελληνική παράδοση.

Μπορούν να εκφραστούν χορευτικά τα πολυπλανητικά όντα και η νοηματική γλώσσα;

Πρεμιέρα για τις χορευτικές ομάδες Synthesis 748 Dance Co και Surface Area Dance. Αυτές είναι οι παραστάσεις που παρουσιάζουν.

Η "Τρελή του Σαγιό" από τη Θεατρική Ομάδα Κωφών "Τρελά Χρώματα"

Η παράσταση πραγματοποιείται με τη ταυτόχρονη συμμετοχή κωφών και ομιλούντων ηθοποιών, με τη χρήση του σωματικού θεάτρου, της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και της φωνητικής ερμηνείας, αναδεικνύοντας την ομορφιά της γαλλικής κουλτούρας.

Η "Καφρόκρεμα" του Δημήτρη Δημόπουλου για μια τελευταία παράσταση

Ο γνωστός κωμικός στα Κινηματοθέατρα "Λάμπρος Κωνσταντάρας-Ρένα Βλαχοπούλου" για τη βιντεοσκόπηση του τελευταίου του σόλο, πριν περάσει σε νέο υλικό.

Η τραγικωμωδία "Κάθε πέρσι και του χρόνου" παίρνει σάρκα και οστά στο Θέατρο Αλάμπρα

Μια παράσταση σχόλιο στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον μας – πλημμυρισμένη από έξυπνο χιούμορ, φαρσικά στοιχεία και άφθονη μουσική.