Συνέντευξη

Χάρης Ρώμας: «Παλεύω να είναι ο πολιτισμός μέσα στο ζην, όχι στο ευ ζην»

Από -

Με ποιες σκέψεις ξανασυναντάτε στη σκηνή τον Κλέαρχο, τη Μαρίνα και τον Κοντό μετά την πρεμιέρα του Οκτωβρίου;
Είμαι πολύ χαρούμενος που επιστρέφουμε στη σκηνή. Οι παραστάσεις μας στο Alhambra Art Theatre διακόπηκαν ξαφνικά λόγω της καραντίνας το περασμένο φθινόπωρο, αλλά η υποδοχή του κόσμου, προτού κλείσουμε, ήταν καταπληκτική. Κι εμείς, όμως, ήμασταν ενθουσιασμένοι, κι ας παίζαμε με μάσκες. Ξεκινώντας, φοβόμασταν, μη γνωρίζοντας πού θα οδηγήσει αυτή η νέα, άγνωστη πραγματικότητα. Το έργο έφερε σε όλους μας τέτοια χαρά, που άκουγες τα γέλια μέσα από τις μάσκες. Αυτή είναι η μεγαλύτερη τιμή για έναν καλλιτέχνη που κάνει κωμωδία: ν’ ακούει ανθρώπους φοβισμένους να γελάνε μέσα από τις μάσκες.

Τι σας έκανε να αγαπήσετε το συγκεκριμένο έργο;
Είναι μια δροσερή, διαχρονική κωμωδία, που πραγματεύεται το θέμα της απιστίας. Η απιστία είναι συνυφασμένη με την ανθρώπινη υπόσταση και οι χαρακτήρες που έπλασαν ο Τσιφόρος και ο Βασιλειάδης έχουν πολύ στέρεα στοιχεία.

Η διασκευή σας αφορά την πλοκή ή τα πρόσωπα;
Στη διασκευή μου, θέλω να φανούν οι παθογένειες των χαρακτήρων που το κοινό αγάπησε μέσα από την ταινία του ’60. Ο δικός μου Κλέαρχος δεν μοιάζει μ’ εκείνον του Αυλωνίτη. Εκτιμώ το εκτόπισμα αυτού του ηθοποιού και το αφουγκράζομαι, όμως ο δικός μου Κλέαρχος αντιδρά διαφορετικά, βλέπει τη γυναίκα του, τη Μαρίνα, και θέλει να αλλάξει δρόμο. Πιστεύω ότι τώρα είναι ακόμα πιο ιντριγκαδόρικος ο ρόλος αυτού του άντρα που φορτώνει στον δύσμοιρο Μάχο οποιαδήποτε ατασθαλία κάνει, με περίτεχνο και διασκεδαστικό τρόπο. Η διασκευή είναι γενναία και κάνει το έργο πολύ πιο αστείο. Έχω δώσει προσοχή σε όλους τους ρόλους, ακόμα και στους κομπάρσους της ταινίας: Ο σερβιτόρος, για παράδειγμα, στο Λουτράκι –εκεί μεταφέρεται η δράση–, η Αγγλίδα τουρίστρια, ο νεαρός που μένει στο πάνω διαμέρισμα και χορεύει τουίστ έχουν άλλη υπόσταση στο έργο.

«Το έργο έφερε σε όλους μας τέτοια χαρά, που άκουγες τα γέλια μέσα από τις μάσκες. Αυτή είναι η μεγαλύτερη τιμή για έναν καλλιτέχνη που κάνει κωμωδία: ν’ ακούει ανθρώπους φοβισμένους να γελάνε μέσα από τις μάσκες».

Συμφωνείτε με την πληρότητα που έχει ορίσει το υπουργείο για τα θερινά θέατρα;
Η παράσταση ξεκίνησε με πληρότητα 30% και δεν το βάλαμε κάτω. Το 50% που αρχικά είχε ανακοινωθεί δεν ήταν λογικό, από την αρχή επέμενα για το 75% κι αυτό που έλεγα πάντα είναι πως το θέατρο δεν πρέπει να τιμωρείται, δεν μπορεί να μπαίνει στην ίδια κατηγορία με άλλους τομείς. Δεν είσαι όρθιος, δεν χοροπηδάς, δεν ιδρώνεις, δεν τραγουδάς δυνατά για να εκτοξευτούν σταγονίδια. Ακολουθούμε το υγειονομικό πρωτόκολλο, την τήρηση του οποίου η περιφέρεια την έκανε σημαία ήδη από πέρυσι. Ο περιφερειάρχης Γιώργος Πατούλης, που είναι και πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών, προτάσσει τη δημόσια υγεία. Ευτυχώς, αυτήν τη στιγμή, τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα σε σχέση με την εξάπλωση της πανδημίας, χάρη και στους εμβολιασμούς.

Η περιφέρεια βρίσκεται κοντά στον πολιτισμό όσο θα θέλατε;
Πάντα θέλεις το παραπάνω, το θέμα είναι τι μπορείς. Τα τρία εκατομμύρια ευρώ που δόθηκαν φέτος είναι μια σημαντική ανάσα για τους καλλιτέχνες. Ο κ. Πατούλης αγαπάει την τέχνη και είναι πια κοινό κεκτημένο της περιφέρειας ότι ο πολιτισμός αποτελεί τη ραχοκοκαλιά μιας υγιούς κοινωνίας. Προσωπικά παλεύω να ενταχθεί ο πολιτισμός στο ζην όχι στο ευ ζην. Δεν είναι είδος πολυτελείας, είναι κομμάτι της καθημερινότητας, και χαίρομαι που ο Γιώργος Πατούλης με πίστεψε, με εμπιστεύεται και το κάνουμε μαζί πράξη.

INFO
Ο Χάρης Ρώμας, σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής της παράστασης, επέλεξε το ιδανικό για εκείνον καστ: Γιώργος Γαλίτης, Ευτυχία Φαναριώτη, Τάνια Τρύπη, Εύη Κολιούλη, Βαγγέλης Δουκουτσέλης, Αντώνης Καλομοιράκης. Είκοσι τέσσερα κοστούμια σχεδίασε η Λαμπρινή Καρδαρά και τα σκηνικά της κατασκευάστηκαν εκ νέου για την καλοκαιρινή περιοδεία που ξεκινά την 1η Ιουλίου από το Κηποθέατρο Παπάγου και θα καλύψει 37 πιάτσες. Το τραγούδι της παράστασης «Πόσες χιλιάδες ψέματα», σε μουσική Χρήστου Παπαδόπουλου και στίχους Χάρη Ρώμα, είναι εμπνευσμένο από τα ακούσματα της δεκαετίας του ’60
.

banner