Κριτική

Το τέλειο έγκλημα

Από -

Η Λίνα Σακκά λικνίζεται αισθησιακά και αφήνεται στην αγκαλιά του εραστή της (Νίκος Ιωαννίδης) με την αγωνία της παρανομίας ζωγραφισμένη στο πρόσωπό της. Είναι η όμορφη, πλούσια Μάργκο, η σύζυγος ενός διάσημου φωτορεπόρτερ (Διαμαντής Καραναστάσης), η οποία κατηγορείται για τη δολοφονία ενός άντρα (Δημήτρης Δεγαΐτης) στο σαλόνι του σπιτιού τους. Την υπόθεση ερευνά ο αστυνομικός επιθεωρητής (Δημήτρης Γεωργαλάς) και, καθώς η έρευνα ξεσκεπάζει τα κρυμμένα μυστικά, αποκαλύπτεται η μεγαλειώδης χιτσκοκική σκέψη, που επιβεβαιώνει πως τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται.

Ο πενταμελής θίασος ενσαρκώνει τους ήρωες του κλασικού αστυνομικού έργου άλλοτε με ένταση και άλλοτε πιο ράθυμα, κάτι που κοστίζει, δυστυχώς, σε ρυθμό. Ένα αχνό φως τυλίγει τη σκηνή (ατμοσφαιρικοί οι φωτισμοί του Σάκης Μπιρμπίλη), τονίζοντας τις λεπτομέρειες του υπέροχου σκηνικού του Μανόλη Παντελιδάκη (εντυπωσιακή η σκάλα-γλυπτό του Στέλιου Γαβαλά) και των κοστου­μιών, που ακολουθούν τη δραματική αντίθεση του λευκού με το μαύρο (έξοχη η δουλειά του Νίκου Χαρλαύτη).

Οι υφολογικά σωστά τοποθετημένες ερμηνείες της Λίνας Σακκά και του Νίκου Ιωαννίδη, ο διάχυτος ερωτισμός ανάμεσά τους και κάποιες καλές στιγμές των υπόλοιπων ηθοποιών μάς διακτινίζουν στην Αγγλία του ’50. Μολονότι πιστεύω πως η παράσταση χρειαζόταν πιο πειστικές ερμηνείες και άντεχε ακόμη μεγαλύτερη πύκνωση, ώστε να ενταθεί το σασπένς, η εικαστική ματιά και η έξυπνη σκηνοθεσία της Φρόσως Λύτρα μαγνητίζουν τον θεατή και αποθεώνουν τη νουάρ αίσθηση και το ανεκτίμητο χιτσκοκικό μυστήριο.

ΚΙΒΩΤΟΣ Πειραιώς 115, Γκάζι, 2103427426. Διάρκεια: 80΄.

Αναλυτικές πληροφορίες από τον οδηγό θεάτρου