News

Το Εθνικό θέατρο κατεβάζει την παράσταση «H ισορροπία του Nash»

 photo credits Karol Jarek
photo credits Karol Jarek

Με την ακόλουθη ανακοίνωση, το Εθνικό θέατρο κοινοποιεί τους λόγους για τους οποίους προβαίνει στην παύση της παράστασής του:


"Η παράσταση Ισορροπία του Nash που παίζεται στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου ξέφυγε από τον καλλιτεχνικό της στόχο και μοιάζει, χωρίς να το επιδιώκει, να εξαντλεί τις αντοχές μιας κοινωνίας. Έγινε αντικείμενο πολιτικής εκμετάλλευσης σε μια δύσκολη συγκυρία και παρερμηνεύτηκε η ιδεολογική της πρόθεση. Δέχτηκε τη σκληρή και απολύτως δογματική κριτική ανθρώπων που, ως επί το πλείστον, δεν την έχουν παρακολουθήσει. Ενώ το βασικό της μήνυμα είναι πως καμία ιδέα δεν δικαιούται να αφαιρέσει ανθρώπινη ζωή, η παράσταση οδήγησε, ερήμην της, στο αντίθετο από το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, προξενώντας περισσότερο πόνο παρά προβληματισμό. Τέλος, ενεργοποίησε αντιδράσεις ακραίων κύκλων, που έφτασαν στο σημείο να εκφράζουν απειλές για τη σωματική ακεραιότητα του κοινού, των καλλιτεχνών και των εργαζομένων του Εθνικού Θεάτρου.


Κάτω από αυτές τις συνθήκες θεωρούμε ότι η συνέχιση της παράστασης θα καλλιεργήσει τη στρεβλή εντύπωση ότι το Εθνικό Θέατρο, αντί να προβάλει τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία και το γόνιμο προβληματισμό, στηρίζει εγκληματίες για πάντα καταδικασμένους στη συνείδηση του ελληνικού λαού. Για τους παραπάνω λόγους επιλέγουμε να σταματήσουμε τις παραστάσεις του έργου Ισορροπία του Nash, χωρίς επ’ ουδενί να παραιτούμαστε από το δικαίωμα, τώρα και στο μέλλον, της ελεύθερης καλλιτεχνικής έκφρασης, όπως οφείλουμε να κάνουμε ως Εθνικό Θέατρο".


Από την Καλλιτεχνική Διεύθυνση του Εθνικού Θεάτρου

Σχετικά Θέματα

Παίχτηκε τελικά χθες η «Ισορροπία του Nash»

01/02/2016

Παίχτηκε τελικά χθες η «Ισορροπία του Nash»

Η περιβόητη παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού θεάτρου παίχτηκε χθες 31/1, με ελεύθερη είσοδο, και συνοδεύτηκε από ανοιχτή συζήτηση γύρω από την ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης.

Νέα ανακοίνωση από το Εθνικό θέατρο

29/01/2016

Νέα ανακοίνωση από το Εθνικό θέατρο

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Εθνικού θεάτρου παίρνει κι εκείνο θέση στην υπόθεση της παράστασης "Ισορροπία του Nash": διαφωνεί με το κατέβασμά της αλλά ακόμη περισσότερο με τον περιρρέοντα συντηρητισμό.

Δήλωση της Πηγής Δημητρακοπούλου για την «Ισορροπία του Nash»

28/01/2016

Δήλωση της Πηγής Δημητρακοπούλου για την «Ισορροπία του Nash»

Η σκηνοθέτις της παράστασης του Εθνικού θεάτρου που προκαλεί θύελλα συζητήσεων επειδή χρησιμοποιεί αποσπάσματα από το βιβλίο του Σάββα Ξηρού μόλις κοινοποίησε την παρακάτω δήλωση.

Τι λέει το Εθνικό θέατρο για το βιβλίο του Σάββα Ξηρού

26/01/2016

Τι λέει το Εθνικό θέατρο για το βιβλίο του Σάββα Ξηρού

Ύστερα από κάποια απαξιωτικά άρθρα και υβριστικά σχόλια που δέχτηκε, το Εθνικό θέατρο προέβη στην παρακάτω ανακοίνωση σχετικά με τη χρήση αποσπασμάτων από το βιβλίο «Η μέρα εκείνη…» του Σάββα Ξηρού στην παράσταση «Η Ισορροπία του Nash» της Πειραματικής Σκηνής.

Δώσε το σχόλιο σου

* Όνομα   * e-mail    
Σχόλιο

Έχω διαβάσει και αποδέχομαι τις οδηγίες και τους όρους χρήσης  
Επιθυμώ να λάβω ενημέρωση με email σε περίπτωση απάντησης

  • Βελιγκέκα πριν από 3 χρόνια

    Η κατασκευή μπαρούτης από μπαρουτόμυλους συνέχισε σύμφωνα με μαρτυρίες και κατά την Ενετική περίοδο (τέλη 17ου - αρχές 18ου αι.) μέχρι και τα επαναστατικά χρόνια . Σύμφωνα με εξακριβωμένες τοπικές μαρτυρίες, φαίνεται ότι τα πρώτα χρόνια η επαγγελματική παραγωγή μπαρούτης γινόταν σε μικρές ποσότητες από μερικές οικογένειες (με απασχόληση μελών τους) για εξασφάλιση πρόσθετου εισοδήματος και βασιζόταν σε πρωτόγονες τεχνικές επεξεργασίας.
    Η Δημητσάνα κατόρθωσε να διατηρήσει σχολεία και να αναπτύξει τη βιοτεχνία της μπαρούτης, χάρη σε κάποια προνόμια, που είχε πάρει από τους Τούρκους. Τα προνόμια αυτά τα εξασφάλισαν το 1744 οι Δημητσανίτες έμποροι της Κωνσταντινουπόλεως, οι οποίοι πλήρωναν 1.000 γρόσια το χρόνο φόρο, για να απαλλάξουν τους συμπατριώτες τους από κάθε άλλη φορολογία. Οι έμποροι αυτοί ανέθεσαν την προστασία της Δημητσάνας στη Βαλιδέ Σουλτάνα, δηλαδή τη μητέρα του Σουλτάνου Μαχμούτ.