Νέα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας κλείνει τα 25 και έρχεται σε αναμέτρηση με τον Χρόνο

Από , -

Ο Bela Tarr
Ο Bela Tarr

Με τη Λίντα Καπετανέα στο τιμόνι της καλλιτεχνικής διεύθυνσης, το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, ενισχύει τον διεθνή του χαρακτήρα και μας δίνει λόγους και αφορμές να κάνουμε διακοπές στη μεσσηνιακή πρωτεύουσα και, αυτό το καλοκαίρι (19-28 Ιουλίου)! Το 25ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχοντας εδραιωθεί ως ένα από τα αναγνωρισμένα για την αξία του διεθνή φεστιβάλ όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στον κόσμο, αποτελεί πολύ σημαντικό εφόδιο κι έδαφος πρόσφορο για την ανάπτυξη του πολιτισμού στη χώρα και ειδικότερα στην περιφέρεια. Αυτό υπογράμμισαν τόσο η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κυρία Μυρσίνη Ζορμπά όσο και ο υπουργός Εσωτερικών, Αλέξης Χαρίτσης στην παρουσίαση του προγράμματος. Μάλιστα, και οι δυο τόνισαν με έμφαση τη σημασία ενίσχυσης και υποστήριξης του πολιτισμού στην περιφέρεια με κάθε μέσο, αλλά κυρίως με τις χρηματοδοτήσεις που έχουν ανακοινωθεί. Όπως ανέφερε ο κ. Χαρίτσης: «Η 25η επέτειος του Φεστιβάλ, σηματοδοτεί ένα πέρασμα από την εφηβεία στην περίοδο ωριμότητας, κατά την οποία πρέπει να σταθεί στα πόδια του, έχοντας τη δυνατότητα μακρόπνοου σχεδιασμού και σταθερότητας, που γίνονται δυνατά με την εξασφάλιση χρηματοδότησης ύψους 1.2 εκ. € που έχει εγκριθεί για την τριετία 2018-2020».

Αυτή η χρηματοδοτική προσπάθεια, εκτός από την σταθεροποίηση του ίδιου του Φεστιβάλ, συμβάλλει και υπέρ του κοινού, το οποίο έχει την ευκαιρία να προγραμματίζει μακροπρόθεσμα την παρακολούθηση των εκδηλώσεων και των δράσεων του διεθνούς στερεώματος στο χορό. Αξίζει να σημειωθεί ότι παράλληλα με την στήριξη του Φεστιβάλ Χορού, υποστηρίζονται κι άλλοι θεσμοί και φεστιβάλ στην ευρύτερη περιοχή της Μεσσηνίας: το Ανοιχτό Θέατρο Καλαμάτας (χωρητικότητας 2000 ατόμων που θα είναι έτοιμο να ανοίξει τις πύλες του φέτος), Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου, Μουσική Σύναξη Ταϋγέτου, Αρχαιολογικός χώρος Μεσσήνης, Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος.

Η φιλοσοφία της Λίντας Καπετανέα για το πρόγραμμα

Η Λίντα Καπετανέα
Η Λίντα Καπετανέα

Η καλλιτεχνική διευθύντρια του 25ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, η χορεύτρια και χορογράφος, συνιδρύτρια της ομάδας RootlessRoot, Λίντα Καπετανέα όρισε το στίγμα της αναγνωρίζοντας, αρχικά, την πολύ σημαντική παρακαταθήκη που έλαβε η Βίκυ Μαραγκοπούλου, του ανθρώπου που αδιαμφισβήτητα έθεσε γερές βάσεις και εδραίωσε το φεστιβάλ. Πατώντας πάνω σε γνώριμα μονοπάτια και έχοντας ένα σπουδαίο σχέδιο εξέλιξης, η Λίντα Καπετανέα έδωσε από πέρυσι νέα πνοή και όραμα, υλοποιώντας σημαντικές συνεργασίες με σπουδαίους ανθρώπους του χορού στην Ευρώπη και στην Αμερική. Κεντρικός άξονας του φετινού προγράμματος είναι ο Χρόνος και η επίδρασή του στο καλλιτεχνικό έργο και στο ανθρώπινο σώμα. Συγκεκριμένα, με έρεισμα το Χρόνο, θα τεθούν στο επίκεντρο θέματα όπως η σχέση του με το σώμα του χορευτή, με τη διάρκεια του καλλιτεχνικού έργου, με το ζήτημα της ταυτότητας, της μνήμης και της ιστορίας.

Οι καινοτομίες του φεστιβάλ

Ο Jozef Nadj
Ο Jozef Nadj

Χορός, μουσική, κινηματογράφος και εκπαίδευση συναντιούνται φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας. Πέρα από τις χορευτικές παραγωγές που θα δούμε στο Μέγαρο Χορού θα γίνουν πολλές υπαίθριες παραστάσεις χορού στην κεντρική πλατεία της πόλης από σύγχρονους καλλιτέχνες που κάποιοι έρχονται για πρώτη φορά όπως οι TrashDollys (20/7), Lali Ayguade (24/7), Francisco Cordova (25/7) κ.ά. Οι παραστάσεις αυτές θα βιντεοσκοπούνται και θα προβάλλονται την επόμενη μέρα στο Costa Navarino. Το συνολικό πρόγραμμα περιλαμβάνει μουσική βραδιά, έκθεση φωτογραφίας, προβολές ταινιών και συζήτηση, αλλά και σημαντικές εκπαιδευτικές δράσεις. Το σημαντικό δε, είναι ότι το εκπαιδευτικό πρόγραμμα δεν αφορά μόνο επαγγελματίες του χορού και του θεάτρου αλλά και, παιδιά, ΑμεΑ και άτομα ηλικίας άνω των 50 ετών. Το φεστιβάλ απλώνεται στην πόλη και το κοινό με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους.

Τι δεν θα χάσουμε

Η Κατερίνα Ανδρέου
Η Κατερίνα Ανδρέου

Σημαντικές διεθνείς κι εγχώριες ομάδες, χορευτές και χορογράφοι, δημιουργούν ένα φεστιβάλ-πόλο έλξης για τους λάτρεις του χορού κι όχι μόνο. Ξεχωρίζει ο Άκραμ Καν με την παράσταση «Until the Lions», εμπνευσμένη από το έπος της Μαχαμπχαράτας που εξετάζει τη σχέση της κοινωνικής επιταγής με το φύλο και παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε συμπαραγωγή με το Βρετανικό Συμβούλιο(27&28/7) . Το δεύτερο σπουδαίο όνομα είναι ο διάσημος, βραβευμένος Ούγγρος σκηνοθέτης Μπέλα Ταρ, ένας από τους λίγους καλλιτέχνες στον κόσμο που έχει μιλήσει για τη σχέση του καλλιτέχνη με τον χρόνο. Θα δούμε σε προβολή τις ταινίες του «Αρμονίες του Werkmeister»(25/7) και «Το Άλογο του Τορίνο»(26/7), ενώ ο ίδιος θα πρωταγωνιστήσει σε ανοιχτή συζήτηση με το κοινό στο Μέγαρο Χορού(26/7 πριν την προβολή της ταινίας) . Άλλη μια προβολή που έλκει το ενδιαφέρον μας είναι το ντοκιμαντέρ «In Motion» αφιερωμένο στην Louise Lecavalier, διάσημη χορεύτρια της ομάδας χορού La La La Human Steps(22/7). Ο Γιόζεφ Νατζ μας συγκινεί πάντα και φέτος θα δούμε για δεύτερη συνεχή τον Σέρβο χορευτή, χορογράφο, φωτογράφο και εικαστικό με το έργο «Mnemosyne», ένα μοναδικό συνδυασμό εγκατάστασης, δρωμένου κι έκθεσης μαζί (Παράσταση: 20,21&22/7, Έκθεση Φωτογραφίας: 19-23/7).

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα εμφανίζεται η Τζόι Αλπουέρτο Ρίτερ με το έργο της «Babae» που σημαίνει «γυναίκα» στη γλώσσα των Φιλιππίνων (19&20/7) και ο μέτρ διαφορετικών ειδών χορού Καντέρ Αττού με το «The Roots» (19&20/7). Οι kabinet k με το «Invisible» αναρωτιούνται τι συμβαίνει όταν οι άνθρωποι χάσουν τα σημεία αναφοράς τους, ενώ οι Λε Γκαλακτίκ Ανσάμπλ με το «Optraken» φέρνουν στη σκηνή τα «ακροβατικά κατάστασης». Σημαντική είναι και η ελληνική καλλιτεχνική παρουσία: η ομάδα κι όμΩς κινείται με το έργο «Μάστερ και Μαργαρίτα», βασισμένο στο ομώνυμο έργο του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ(23/7), ο Άρης Παπαδόπουλος και η Μάρθα Πασακοπούλου με το «Lucy.Tutorial for a Ritual» σε συμπαραγωγή με το Φεστιβάλ Αθηνών (21/7), η Κατερίνα Ανδρέου με το «BSTRD» σε συμπαραγωγή με την Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση(27/7).

Σχετικά Θέματα