Focus

Τι κοινό έχουν ο Νιζίνσκι και ο Μποστ, η Μπλανς Ντιμπουά και καθημερινοί άνθρωποι της κατεχόμενης Αθήνας του ’40;

Από -

Έρχονται να μας κάνουν συντροφιά μέσα από τέσσερις πρεμιέρες που ξεχωρίζουν αυτήν την εβδομάδα.

«Νιζίνσκι - Η προφητεία της φωτιάς»

Με αφορμή το νέο έργο του Χριστόφορου Χριστοφή, βραβευμένου κινηματογραφιστή, σκηνοθέτη και συγγραφέα, που εξιστορεί τις ημέρες ενός από τους σημαντικότερους χορευτές όλων των εποχών, του Βάτσλαβ Νιζίνσκι, στο ψυχιατρείο, o Δημήτρης Λάλος σκηνοθετεί μια μη συμβατική παράσταση, την οποία αντιλαμβάνεται ως τόπο κοινού αισθητικού βιώματος, όπου αποπειράται να επαναπροσδιορίσει τη σχέση θεατή και ηθοποιού. Παίζουν: Κρίστελ Καπερώνη, Γιώργος Τριανταφυλλίδης, Ουσίκ Χανικιάν κ.ά. Στο διάλειμμα της παράστασης προσφέρεται φαγητό. (Tempus Verum, από 10/2)

«Το επάγγελμα της μητρός μου»

Πρόκειται για το όγδοο έργο του Μποστ, που παρουσιάζεται στη σκηνή του Θεάτρου Στοά (από 7/2), σε διασκευή και σκηνοθεσία του Θανάση Παπαγεωργίου, ο οποίος συμπρωταγωνιστεί με τους Εύα Καμινάρη, Δημήτρη Θεοδώρου κ.ά. Το έργο ανήκει στη συλλογή των μικρών ευθυμογραφημάτων «Πεζά κείμενα 1960-1965» και ακολουθεί την απόφαση μιας μητέρας να γίνει επαγγελματίας πόρνη με τη στήριξη του συζύγου της, γεγονός που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις το 1961, οπότε και γράφτηκε το έργο, με τον συγγραφέα να κατηγορείται ότι είχε «ξεφύγει από τα όρια της ευπρέπειας».

«Λεωφορείο ο πόθος»

Η Μαίρη Βιδάλη συναντά τον Τενεσί Ουίλιαμς για δεύτερη φορά στην καριέρα της. Μετά την Κάθριν από το «Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι» υποδύεται τον εμβληματικό χαρακτήρα της Μπλανς Ντιμπουά στο «Λεωφορείο ο πόθος», με τον Γιώργο Παράσχο στον ρόλο του Στάνλεϊ Κοβάλσκι. Το βραβευμένο με Πούλιτζερ έργο διερευνά την ολέθρια σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ της ονειροπόλας και υπερβολικής Μπλανς και του άξεστου άντρα της αδερφής της, όταν εκείνη πηγαίνει να ζήσει μαζί τους. Σκηνοθετεί ο Ζαχαρίας Ρόχας. (Διάχρονο, από 8/2)

«Οι μάρτυρες των Αθηνών»

Στο Θέατρο Σταθμός ο Μάνος Καρατζογιάννης φέρνει στο προσκήνιο γεγονότα που συνέβησαν στην κατεχόμενη Αθήνα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και καθοδηγεί σκηνοθετικά μια ομάδα ηθοποιών από διαφορετικές γενιές (Ρ. Βασιλακοπούλου, Εβ. Ζημάλη, Θ. Μαστρομηνά, Μ. Μπούγιας, Γ. Παπαπαύλου, Μ. Σγουρδαίου, Αθ. Τσιλύρα, Κ. Φωτιάδη), σε μια παράσταση που έρχεται να απαντήσει στο κατά πόσον το θέατρο μπορεί να συμβάλει στη διάσωση της ιστορικής μνήμης. Ο σκηνοθέτης υπογράφει και το κείμενο, το οποίο προέκυψε από ιστορική έρευνα. (Από 6/2)

Αναλυτικές πληροφορίες από τον οδηγό θεάτρου