Ρεπορτάζ

Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2020 από το αθηνόραμα: Οι νικητές και όλα όσα έγιναν στην ανατρεπτική τελετή απονομής

H απαραίτητη selfie των μεγάλων νικητών που παρέλαβαν τα βραβεία για τις καλύτερες παραστάσεις μαζί με την Κάτια Δανδουλάκη και τον Γιώργο Παπαγεωργίου. Γιώργος Χατζηνικολάου (1ο βραβείο για τη «Βασίλισσα της ομορφιάς»), Γιώργος Λυκιαρδόπουλος (3o βραβείο για τον «Άμλετ»), και Δημήτρης Κατσαρός (2ο βραβείο για τον «Πατέρα»).
H απαραίτητη selfie των μεγάλων νικητών που παρέλαβαν τα βραβεία για τις καλύτερες παραστάσεις μαζί με την Κάτια Δανδουλάκη και τον Γιώργο Παπαγεωργίου. Γιώργος Χατζηνικολάου (1ο βραβείο για τη «Βασίλισσα της ομορφιάς»), Γιώργος Λυκιαρδόπουλος (3o βραβείο για τον «Άμλετ»), και Δημήτρης Κατσαρός (2ο βραβείο για τον «Πατέρα»).

Ήταν ανακουφιστικό και συγκινητικό να ξαναβρεθούμε έστω και μπροστά στον υπολογιστή μας στην πάντα ξεχωριστή συνθήκη της παρακολούθησης της τελετής απονομής των Θεατρικών Βραβείων Κοινού που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 29 Νοεμβρίου, online για πρώτη φορά στα 22 χρόνια του θεσμού. Ακόμη κι αν αυτή τη φορά δεν συναντήσαμε ζωντανά τους χιλιάδες καλλιτέχνες και ανθρώπους του θεάτρου, που τιμούν κάθε χρόνο τον θεσμό των δικών σας βραβείων για να χειροκροτήσουν όσους αναδεικνύετε με την ψήφο σας εσείς οι θεατρόφιλοι αναγνώστες του Αθηνοράματος, και δεν είχαμε την ευκαιρία να συγχαρούμε τους νικητές δια χειραψίας. Η φετινή τελετή απονομής, την οποία παρακολούθησε μαζικά το θεατρόφιλο κοινό της πόλης και ο καλλιτεχνικός κόσμος και μπορείτε να την ξαναδείτε εδώ, ήταν μεν διαφορετική, λόγω των συνθηκων, είχε, όμως, όλα τα βασικά στοιχεία της, εκπλήξεις, συγκινήσεις και εκλεκτούς καλεσμένους.

Ο Περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης, με φόντο τον Παρθενώνα, έστειλε χαιρετισμό, επισημαίνοντας την ικανοποίηση του που «η Περιφέρεια Αττικής συνδράμει στην υλοποίηση των Θεατρικών Βραβείων Κοινού 2020 αυτές τις τόσο δύσκολες ώρες που η κοινωνία μας και το υγειονομικό σύστημα της χώρας δοκιμάζονται σκληρά», ενώ δεν παρέλειψε να ενθαρρύνει τη συνέχιση του θεσμού που επιβραβεύει και εμψυχώνει τους καλλιτέχνες, τους δημιουργούς αλλά και το θεατρόφιλο κοινό. Ανακοίνωσε, παράλληλα, την επιχορήγηση των θεατρικών επιχειρήσεων που αυτή την περίοδο πλήττονται ανεπανόρθωτα, όπως και τα σχέδια της Περιφέρειας για τη θεατρική ανάπτυξη της Αττικής, ένα από τα οποία είναι και η δημιουργία φεστιβάλ στο Αττικό Άλσος με στόχο την ανάδειξη του νεοελληνικού έργου, προδιαγράφοντας έτσι ένα μέλλον για την πρωτεύουσα «αντάξιο του πλούτου του αττικού παρελθόντος».

Ο σκηνοθέτης και παρουσιαστής της βραδιάς, Γιώργος Παπαγεωργίου, μας υποδέχτηκε στη σκηνή του θεάτρου Άλφα, έχοντας κοντά του την Κάτια Δανδουλάκη, τον Γιώργο Καραμίχο και τον Γιάννη Στάνκογλου, σε εξαιρετικά κέφια, για να ανακοινώσουν από κοινού τους νικητές αλλά και να σχολιάσουν τη θεατρική πραγματικότητα, σε μια ανατρεπτική διαδικτυακή τελετή που μας έκανε να χειροκροτήσουμε ασταμάτητα, να συγκινηθούμε, να αναπολήσουμε αξέχαστες παραστάσεις και ερμηνείες της σεζόν που μας πέρασε και να ευχηθούμε να επιστρέψουμε γρήγορα στα θέατρα. Γιατί όπως είπε η Κάτια Δανδουλάκη μιλώντας για τη σημασία του θεάτρου για την ίδια αλλά και για όλο τον κόσμο: «Το θέατρο αυτές τις μέρες είναι πιο σημαντικό παρά ποτέ, γιατί είναι μαξιλάρι για την ψυχή μας και για μένα προσωπικά είναι το μαξιλάρι της ζωής μου. Νομίζω ότι αυτές τις μαύρες στιγμές, όταν αισθανθούμε μέσα από το θέατρο ότι περπατάμε χέρι-χέρι, περνάμε τα ίδια βάσανα, τις ίδιες λύπες, τις ίδιες χαρές, τότε αυτό είναι μεγάλη αναψυχή και μεγάλη εξύψωση για την ψυχή μας».

Συναντώντας την Αγορίτσα Οικονόμου στην Τεχνόπολη ο Γιώργος παίρνει μία κιθάρα και τραγουδάει το «Όταν κοιτάς από ψηλά» προτρέποντάς την να κοιτάξει στον ουρανό…
Συναντώντας την Αγορίτσα Οικονόμου στην Τεχνόπολη ο Γιώργος παίρνει μία κιθάρα και τραγουδάει το «Όταν κοιτάς από ψηλά» προτρέποντάς την να κοιτάξει στον ουρανό…

Φέτος και παρά την απροσδόκητη διακοπή της σεζόν τον Μάρτιο, περισσότεροι από 7.500 αναγνώστες του περιοδικού Αθηνόραμα και του athinorama.gr παρακολούθησαν και αξιολόγησαν εκατοντάδες παραστάσεις, απονέμοντας 26 βραβεία σε οκτώ παραστάσεις. Το βραβείο της καλύτερης παράστασης της χρονιάς απέσπασε η «Βασίλισσα της ομορφιάς», για την οποία η Ελένη Σκότη διακρίθηκε και με το πρώτο βραβείο σκηνοθεσίας, όπως και η πρωταγωνίστρια της παράστασης Αγορίτσα Οικονόμου, η οποία παρέλαβε το πρώτο βραβείο γυναικείας ερμηνείας.

Το βραβείο καλύτερου ανδρικού ρόλου κέρδισε ο Τάσος Ιορδανίδης για την ερμηνεία του στον «Πατέρα», που διακρίθηκε επίσης με το βραβείο δεύτερης καλύτερης παράστασης, το τρίτο βραβείο σκηνοθεσίας για τον Βασίλη Μπισμπίκη (όπου ισοψήφισε με τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο για τον «Γιο») και το τρίτο βραβείο γυναικείας ερμηνείας για την Μαρίνα Ασλάνογλου. Με έξι συνολικά βραβεία σάρωσε ο «Άμλετ» ως η τρίτη καλύτερη παράσταση, ξεχωρίζοντας για τη σκηνοθετική ματιά της Κατερίνας Ευαγγελάτου στη δεύτερη θέση, αντίστοιχα την ερμηνεία του ομώνυμου ρόλου από τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου, αλλά και τον σχεδιασμό ήχου, τους φωτισμούς και τη μουσική της σύνθεση. Ψηλά στην προτίμηση των θεατών βρέθηκαν με τρία και πλέον βραβεία η παράσταση της Μιμής Ντενίση «Κι από Σμύρνη… Σαλονίκη» και το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Σμαράγδας Καρύδη «Του Κουτρούλη ο γάμος».

Ακόμη και χωρίς το ζωντανό κοινό, η ξεχωριστή φετινή online τελετή απονομής πέτυχε να φέρει τα Θεατρικά Βραβεία Κοινού «κοντά σας, εξ αποστάσεως αλλά όχι ανέπαφα», όπως υπογράμμισε ο Γιώργος Παπαγεωργίου, θυμίζοντάς μας ότι τα φετινά βραβεία ειδικά στην παρούσα συνθήκη «αποκτούν μια άλλη βαρύτητα πέρα από την πρωτιά και την αναγνώριση. Την υπενθύμιση πως οι άνθρωποι της σκηνής και οι άνθρωποι της πλατείας είναι ένα σύνολο ενωμένο και απαραίτητο για να γεννηθεί η μαγεία που λέγεται θέατρο». Ειδοποιός διαφορά με τις προηγούμενες διοργανώσεις, όπως δήλωσε ο παρουσιαστής είναι ότι για πρώτη φορά η απονομή δεν απευθυνόταν μόνο στους ανθρώπους του θεάτρου και στο θεατρόφιλο κοινό αλλά σε όλο τον κόσμο μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας, με στόχο να μεταδώσει προς το κοινωνικό σύνολο όσα συμβαίνουν αυτή τη στιγμή στο θέατρο από τους ίδιους τους εκπροσώπους του.

Ο Γιάννης Στάνκογλου και ο Γιώργος Παπαγεωργίου δεν μπόρεσαν να αρκεστούν στην παραδοσιακή αγκωνιά
Ο Γιάννης Στάνκογλου και ο Γιώργος Παπαγεωργίου δεν μπόρεσαν να αρκεστούν στην παραδοσιακή αγκωνιά

Ο Γιώργος Παπαγεωργίου υποδέχτηκε πρώτο στη σκηνή του θεάτρου Άλφα τον Γιάννη Στάνκογλου, τον «κατά κόσμον “Γιούγκερμαν”», που την προηγούμενη χρονιά βραβεύτηκε για τον ομώνυμο ρόλο, ενώ συμμετείχε πριν λίγο καιρό στην διαδικτυακή προβολή της παράστασης σε απευθείας μετάδοση. Ο διακεκριμένος ηθοποιός πριν ανακοινώσει τα δύο πρώτα βραβεία της βραδιάς απάντησε κατά πόσο το live streaming μπορεί να αποτελέσει ένα εργαλείο για το θέατρο του μέλλοντος, υπογραμμίζοντας ότι τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη ζωντανή και παλλόμενη σχέση ηθοποιών και κοινού «εκεί γίνονται όλες οι ζυμώσεις, εκεί γίνεται η αλλαγή ενέργειας και είναι κάτι το οποίο πιστεύω ότι δεν θα αλλάξει ποτέ».

Πριν αποχωρήσει από το διαδικτυακό πλατό που στήθηκε στη σκηνή του θεάτρου Άλφα ο Γιάννης Στάνκογλου ανακοίνωσε τους φετινούς νικητές για τα βραβεία ενδυματολογίας και σκηνογραφίας που μεταφράζουν σε αισθητική, ύλη και χρώμα όσα έχει φανταστεί ο συγγραφέας και ο σκηνοθέτης. Τρεις συνολικά παραστάσεις κατέκτησαν τις δύο σημαντικές κατηγορίες. Το πρώτο βραβείο ενδυματολογίας αλλά και το δεύτερο βραβείο σκηνογραφίας κατέκτησε ο Κωνσταντίνος Σκουρλέτης για «Το καινούργιο σπίτι». Η παράσταση «Κι από Σμύρνη… Σαλονίκη» διακρίθηκε με το δεύτερο βραβείο ενδυματολογίας που ήρθε στα χέρια της Ηλένιας Δουλαδίρη αλλά και με το πρώτο βραβείο σκηνογραφίας που παρέλαβε για άλλη μια χρονιά ο Μανόλης Παντελιδάκης. Καθοριστική ως προς το τελευταίο και την ιδιαίτερη χρήση των βίντεο και νέων μέσων στο σκηνικό ήταν η συμβολή του Κωνσταντίνου Τηλιγάδη, Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Διεθνούς Φεστιβάλ animation "ICONA" και Αναπληρωτή Καθηγητή του τμήματος Τεχνών Ήχου και Εικόνας Ιονίου Πανεπιστημίου, και του Δημήτρη Αγαθόπουλου, Διδάσκοντα Καθηγητή στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών Ψηφιακές μορφές Τέχνης της ΑΣΚΤ. Στην πρώτη θέση για την παράσταση «Του Κουτρούλη ο γάμος» βρέθηκε ο ενδυματολόγος Νίκος Χαρλαύτης, ενώ με το τρίτο βραβείο τιμήθηκε και ο σκηνογράφος της παράστασης Γιώργος Γαβαλάς.

 Οι πιο ξεχωριστές στιγμές της βραδιάς ήταν φυσικά οι απονομές των βραβείων στους καλύτερους ηθοποιούς και σκηνοθέτες της χρονιάς, οι οποίες έγιναν για πρώτη φορά on the road, μέσα από 10 ιντριγκαδόρικα short movies, βασισμένα σε σενάρια ειδικά γραμμένα για τον κάθε βραβευμένο. Έτσι, ο Γιώργος Παπαγεωργίου διακτινίστηκε σε διαφορετικά σημεία της Αθήνας και παρέδωσε σε κάθε νικητή το βραβείο του με ιδιαίτερα ευφάνταστους τρόπους και το χαρακτηριστικό σπιρτόζικο ύφος του. Έτσι, για τα βραβεία καλύτερης γυναικείας ερμηνείας,ο παρουσιαστής έδωσε ραντεβού με την Μαρίνα Ασλάνογλου στην Πλατεία Βαρνάβα με την ηθοποιό να ανακαλύπτει έκπληκτη («Μου κάνεις πλάκα τώρα!») το τρίτο βραβείο για την ερμηνεία της στην παράσταση «Ο πατέρας» μέσα στο ψυγείο ενός περιπτέρου. Η ηθοποιός αφιέρωσε το βραβείο στο γιο της και από καρδιάς δήλωσε ότι «είναι πολύ σημαντικό να βραβεύεσαι για κάτι που αγαπάς τόσο πολύ», αναφέροντας ότι το θέατρο είναι μια δουλειά συνόλου όπου είναι απαραίτητη «η ομαδικότητα και η ίδια φλόγα και το πάθος για την τέχνη».

Τα βραβεία καλύτερης παράστασης περιμένουν τους νικητές στη σκηνή του Θεάτρου Άλφα ενώ μπαίνουν οι τελευταίες λεπτομέρειες για την έναρξη της τελετής απονομής.
Τα βραβεία καλύτερης παράστασης περιμένουν τους νικητές στη σκηνή του Θεάτρου Άλφα ενώ μπαίνουν οι τελευταίες λεπτομέρειες για την έναρξη της τελετής απονομής.

«Όλη της την ψυχή, την αγάπη και το πάθος για την παράσταση “Το υπέροχό μου διαζύγιο”» έδωσε και η Φαίδρα Δρούκα με το θεατρόφιλο κοινό να της δίνει το δεύτερο βραβείο γυναικείας ερμηνείας, το οποίο παρέλαβε με ιδιαίτερη συγκίνηση από έναν πλανόδιο μουσικό σε έναν σημαδιακό για εκείνη σημείο του κέντρου, έξω από το παλιό της σπίτι στους Αέρηδες στην Πλάκα, στο οποίο κατά τύχη έμενε και ο Γιώργος Παπαγεωργίου αλλά και ο αλησμόνητος Βλάσης Μπονάτσος. Η Φαίδρα Δρούκα αφιέρωσε το πρώτο βραβείο που έχει λάβει μέχρι σήμερα στο κοινό του Αθηνοράματος, τονίζοντας τον αγώνα που απαιτεί ένας μονόλογος στο θέατρο, ενώ αποκάλυψε ότι για εκείνη ήταν μια προσωπική ανάγκη που εκπληρώθηκε με αυτό το έργο που της πρότεινε ο σκηνοθέτης της παράστασης, Κοραής Δαμάτης, στον οποίο όπως δήλωσε «χρωστάω μια διαδρομή που άλλαξε την οπτική μου για το θέατρο».

Το πρώτο βραβείο γυναικείας ερμηνείας για τη «Βασίλισσα της ομορφιάς» τραγούδησε ο Γιώργος Παπαγεωργίου στην Αγορίτσα Οικονόμου στο χώρο της Τεχνόπολης σε «μια καντάδα μόνο για σένα», με την έκπληξη να διαγράφεται στο πρόσωπο της καθώς δεν γνώριζε ότι επρόκειτο για την πρώτη θέση. Η έκπληξη και η χαρά της έγιναν ακόμα μεγαλύτερες όταν είδε το βραβείο της να φτάνει κυριολεκτικά ουρανοκατέβατο στην αγκαλιά της με ένα drone. Η καλύτερη ερμηνεύτρια της χρονιάς ευχαρίστησε τους συντελεστές της παράστασης, τους θεατρόφιλους που την επέλεξαν και το αφιέρωσε όπως είπε χαρακτηριστικά «στις κόρες που δεν αγαπήθηκαν».

Ο Γιώργος Καραμίχος εξηγεί στον Γιώργο Παπαγεωργίου γιατί απάτησε το θέατρο για τη Μέκκα του κινηματογράφου!
Ο Γιώργος Καραμίχος εξηγεί στον Γιώργο Παπαγεωργίου γιατί απάτησε το θέατρο για τη Μέκκα του κινηματογράφου!

Με μια χιουμοριστική επίδειξη του πόσο μπορείς να ενθουσιαστείς όταν δεις κάποιον εν μέσω πανδημίας βρέθηκε στο πλευρό του Γιώργου Παπαγεωργίου μετά τον Γιάννη Στάνκογλου ο Γιώργος Καραμίχος, που επέτρεψε πριν μερικούς μήνες από το Λος Άντζελες. Τι έλειψε στον ηθοποιό και σκηνοθέτη κατά την απουσία του; Όπως δήλωσε: «Μου έχει λείψει αυτό που κάνουμε τώρα εδώ, μου έχουν λείψει τα Βραβεία του Αθηνοράματος, αυτή η γιορτή του θεάτρου και αυτή η αίσθηση της κοινότητας που δεν υπάρχει στο εξωτερικό». Έτσι, ανακοίνωσε τους νικητές για τα βραβεία φωτισμού, ηχητικού σχεδιασμού και πρωτότυπης μουσικής σύνθεσης.

Ανάμεσα στους «καλλιτέχνες εκείνους που χαρίζουν πλαστικότητα σε σώματα και αντικείμενα και φτιάχνουν δραματικές ατμόσφαιρες» ξεχώρισαν με το πρώτο βραβείο φωτισμού οι Bijoux de Kant για την παράσταση «Το καινούργιο σπίτι», με τον Σίμο Σαρκετζή να λαμβάνει το δεύτερο και το τρίτο βραβείο για τις παραστάσεις «Άμλετ» και «Του Κουτρούλη ο γάμος» αντίστοιχα. Το βραβείο ηχητικού σχεδιασμού αλλά και το δεύτερο βραβείο πρωτότυπης μουσικής σύνθεσης κέρδισε ο Σταύρος Γασπαράτος για τον «Άμλετ» , ενώ για τις μελωδίες που έντυσαν τις παραστάσεις «Του Κουτρούλη ο γάμος» και «Κι από Σμύρνη… Σαλονίκη» διακρίθηκαν οι Μίνως Μάτσας και Ανδρέας Κατσιγιάννης, με το πρώτο και το τρίτο αντίστοιχα βραβείο.

Για να φτάσουν τα βραβεία στα χέρια των ηθοποιών και των σκηνοθετών, ο Γιώργος Παπαγεωργίου «διακτινίστηκε» σε όλη την πόλη, μέσα από 10 διαφορετικά short movies.
Για να φτάσουν τα βραβεία στα χέρια των ηθοποιών και των σκηνοθετών, ο Γιώργος Παπαγεωργίου «διακτινίστηκε» σε όλη την πόλη, μέσα από 10 διαφορετικά short movies.

Ξεκαρδιστικές στιγμές προσέφερε στους νικητές των βραβείων ανδρικής ερμηνείας αλλά και στους θεατές των διαδικτυακών Βραβείων Κοινού ο Γιώργος Παπαγεωργίου όταν παρέδωσε στον καθένα ξεχωριστά το βραβείο του. Ο Νίκος Κουρής παρέλαβε το τρίτο βραβείο για την ερμηνεία του στην παράσταση «Του Κουτρούλη ο γάμος» κυριολεκτικά «on the road» από έναν ταχυμεταφορέα, κι ενώ ήταν σταματημένοι στο φανάρι με το αυτοκίνητο και οδηγό τον Γιώργο Παπαγεωργίου. Ο ηθοποιός όχι μόνο ευχαρίστησε το κοινό και την σκηνοθέτιδα Σμαράγδα Καρύδη αλλά σιγόνταρε μαζί με τον παρουσιαστή στο τραγούδι των Polkar «Η αγάπη χρόνια δεν κοιτά» σε ένα πατροπαράδοτο carpool karaoke. Την «επικίνδυνη ζωή» έζησε ο παρουσιαστής όταν βρέθηκε με τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο για να του παραδώσει το δεύτερο βραβείο ανδρικής ερμηνείας για τον «Άμλετ» με μια χειραψία που έγινε καταλάθος και διορθώθηκε γρήγορα με αντισηπτικό, χαρίζοντας μας μια κωμική στιγμή της covid εποχής. Ο ηθοποιός πήρε το βραβείο του με έναν αναπάντεχο τρόπο, από το φάντασμα του πατέρα του «Άμλετ» με την ελπίδα «να βρεθούν άνθρωποι που και φέτος θα επισκεφθούν το θέατρο και θα δουν παραστάσεις για να μπουν στη διαδικασία να ψηφίσουν και να βραβεύσουν του χρόνου».

Ο θίασος του «Πατέρα» επιφύλαξε ένα surprise party στον Τάσο Ιορδανίδη (1ο βραβείο ανδρικού ρόλου για την παράσταση «Ο πατέρας») για την απονομή του βραβείου του
Ο θίασος του «Πατέρα» επιφύλαξε ένα surprise party στον Τάσο Ιορδανίδη (1ο βραβείο ανδρικού ρόλου για την παράσταση «Ο πατέρας») για την απονομή του βραβείου του

Σε πάρτι έκπληξη, πάντα με τους κανόνες ασφαλείας της εποχής, μετατράπηκε η βράβευση του Τάσου Ιορδανίδη στο γραφείο του στο θέατρο Άλφα, ενώ απολάμβανε ένα Cardhu Single Malt Whisky 12 ετών (χορηγό της τελετής) όσα και τα χρόνια της γνωριμίας του με τον Γιώργο Παπαγεωργίου από τη Σχολή του Εθνικού Θεάτρου Με μπαλόνια και sparklers έδωσαν το πρώτο βραβείο ανδρικής ερμηνείας για τον «Πατέρα» στον Τάσο Ιορδανίδη η γυναίκα του Θάλεια Ματίκα και οι συνεργάτες του Γιώργος Τριανταφυλλίδης και Κατερίνα Μαούτσου, που με αυτήν την αφορμή υπογράμμισε ότι «Οι παραστατικές τέχνες θα είναι καλό να εξοικονομήσουν την δημιουργικότητα που φέρνει αυτή η αντίξοη κατάσταση», ενώ ευχαρίστησε τους συνεργάτες του εντός και εκτός σκηνής αφιερώνοντας παράλληλα το βραβείο του στην οικογένεια του και «στη μνήμη του πατέρα μου που μου έμαθε τι σημαίνει να είσαι πατέρας».

Σε τρεις θεατρικούς χώρους της πόλης διακτινήστηκε ο Γιώργος Παπαγεωργίου, αφού υποδέχθηκε στη σκηνή την Κάτια Δανδουλάκη, για να παραδώσει διά ζώσης τα βραβεία σκηνοθεσίας. Πολύ αργοπορημένος ο παρουσιαστής πρόλαβε τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο έξω από το Θέατρο του Νέου Κόσμου τη στιγμή που έφευγε για να προλάβει το πλοίο για Άνδρο, για να του δώσει το τρίτο βραβείο σκηνοθεσίας για την παράσταση «Ο γιος». Ο σκηνοθέτης ευχαρίστησε τους αναγνώστες του Αθηνοράματος που για άλλη μια φορά τον επέλεξαν και ευχήθηκε: «Να κρατήσουμε την αισιοδοξία μας σε αυτή την πάρα πολύ δύσκολη εποχή. Το θέατρο είναι ένας χώρος που λειτουργεί ψυχοθεραπευτικά για τον κόσμο και αυτό το ξέρουν οι θεατές πολύ καλύτερα από εμάς».

Ο Βασίλης Μπισμπίκης (3ο βραβείο σκηνοθεσίας για την παράσταση «Ο πατέρας») παρέλαβε το βραβείο του την ώρα που οξυγονοκολλούσε κάτι σίδερα στο καινούργιο του θέατρο
Ο Βασίλης Μπισμπίκης (3ο βραβείο σκηνοθεσίας για την παράσταση «Ο πατέρας») παρέλαβε το βραβείο του την ώρα που οξυγονοκολλούσε κάτι σίδερα στο καινούργιο του θέατρο

Σειρά έχει ο Βασίλης Μπισμπίκης. Την ώρα που έκανε οξυγονοκόλληση στον καινούργιο θεατρικό χώρο του Cartel στο Ρέντη τον πέτυχε ο Γιώργος Παπαγεωργίου. Ο Μπισμπίκης τον καλωσόρισε με ένα ποτήρι τσικουδιά πριν πάρει το τρίτο βραβείο σκηνοθεσίας για τον «Πατέρα». Με πολύ ζεστά λόγια ο ηθοποιός και σκηνοθέτης το αφιέρωσε στο γιο του, «γιατί ήταν η αφορμή με έναν τρόπο για να φτιάξω αυτό το έργο», και «σε όλα τα τζάνκια που αποτοξινώθηκαν και μπήκαν σε μια άλλη φάση».

Στη σκηνή του ιστορικού Αμφι-Θεάτρου του Σπύρου Ευαγγελάτου υποδέχθηκε η Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Κατερίνα Ευαγγελάτου τον Γιώργο Παπαγεωργίου για να της παραδώσει το δεύτερο βραβείο σκηνοθεσίας για τον «Άμλετ», το οποίο ανακάλυψε έκπληκτη μέσα σε μια κρύπτη του σκηνικού του θεάτρου. Η σκηνοθέτιδα μοιράστηκε με πολύ γλυκιά διάθεση την ιδιαίτερη σημασία που έχει αυτή η παράσταση για την ίδια κι αφού ευχαρίστησε όλους τους ανθρώπους που είναι πίσω από αυτό το βραβείο και τους θεατές τόνισε ότι «αυτό το βραβείο αποδεικνύει την μεγάλη σημασία που έχει η ιστορία και πως ένα νήμα, μια σκυτάλη που ξεκίνησε πολλά χρόνια πριν στο χώρο αυτό συνεχίζει να εμπνέει και να συγκινεί».

Σε ένα καλάθι-μέρος του σκηνικού που ήρθε από ψηλά «ως από μηχανής θεός» παρέλαβε η Ελένη Σκότη το βραβείο της καλύτερης σκηνοθεσίας της χρονιάς για την «Βασίλισσα της ομορφιάς» στη σκηνή του Σύγχρονου Θεάτρου. Η δημιουργός της ομάδας Νάμα, από κοινού με τον Γιώργο Χατζηνικολάου, ευχαρίστησε τους πρωταγωνιστές της παράστασης αλλά και την ομάδα της, για αυτό το βραβείο καταθέτοντας, με αφορμή το έργο, ένα μήνυμα ενάντια στον ναρκισσισμό που έχει φέρει την άνθρωπότητα σε τέτοια χάλια, και εκφράζοντας ταυτόχρονα την αισιοδοξία της ότι μπορούμε να αντισταθούμε σε αυτόν και να μην τον αφήσουμε να μας καταβάλει.

...Το 1ο βραβείο γυναικείου ρόλου για την παράσταση «Η βασίλισσα της ομορφιάς»!
...Το 1ο βραβείο γυναικείου ρόλου για την παράσταση «Η βασίλισσα της ομορφιάς»!

Και με αυτό το ρεαλιστικό και ηχηρό μήνυμα αισιοδοξίας και αυτογνωσίας φτάσαμε στην κορύφωση των 22ων Θεατρικών Βραβείων Κοινού που είναι, όπως πάντα, η βράβευση των καλύτερων παραστάσεων της προηγούμενης χρονιάς. Τη μοναδική απονομή που πραγματοποιήθηκε στη σκηνή του διαδικτυακού πλατό της τελετής έκανε η Κάτια Δανδουλάκη, ανοίγοντας το φάκελο «αργά και βασανιστικά». Στην τρίτη θέση βρέθηκε ο «Άμλετ» με τον Γιώργο Λυκιαρδόπουλο της εταιρείας Λυκόφως να παραλαμβάνει το βραβείο δίνοντας έμφαση στη σημασία του «εν μέσω κλειστών θεατρων» και ακόμη περισσότερο γιατί αφορά μια «παράσταση-παράτολμο εγχείρημα στο Αμφι-Θέατρο», που άνοιξε μόνο για αυτήν την παράσταση. Το δεύτερο βραβείο καλύτερης παράστασης έλαβε για την παράσταση «Ο πατέρας» ο Δημήτρης Κατσαρός από τα Αθηναϊκά Θέατρα, εκ μέρους της Ελένης Κούρκουλα, μεταφέροντας τις ευχαριστίες της σε όλους τους συντελεστές και συνεργάτες της παράστασης αλλά και τον κόσμο που αγαπάει το θέατρο. Ο Γιώργος Χατζηνικολάου της ομάδας Νάμα παρέλαβε το πρώτο βραβείο παράστασης για τη «Βασίλισσα της ομορφιάς» δηλώνοντας χαρακτηριστικά με χαμόγελο και λίγο τρακ ότι δεν περίμενε να είναι το πρώτο. Δεν παρέλειψε φυσικά να συγχαρεί το Αθηνόραμα που κατάφερε φέτος και σε ιδιαίτερες συνθήκες να συνεχίσει το θεσμό με αυτήν την πρωτότυπη διαδικτυακή απονομή αλλά και να ευχαριστήσει τόσο το κοινό του Αθηνοράματος όσο και τους φίλους της ομάδας Νάμα που 20 χρόνια τώρα στηρίζουν με αγάπη το θέατρο.

Κλείνοντας με αισιόδοξο τόνο την απονομή των Θεατρικών Βραβείων Κοινού 2020, ο Γιώργος Παπαγεωργίου παρότρυνε τους θεατές να δουν όσο περισσότερες παραστάσεις γίνεται τη νέα σεζόν, να στηρίξουν το θέατρο και τους ανθρώπους τους όσο μπορούν και παράλληλα, αξιολογώντας και βαθμολογώντας έργα και συντελεστές, να γίνουν κομμάτι του μοναδικού ελληνικού θεσμού που ενώνει τη σκηνή με την πλατεία. Το ευχόμαστε κι εμείς με τη σειρά και, όπως είπε και ο σκηνοθέτης της βραδιάς: «Καλή σεζόν.. γιατί που θα πάει… θα αρχίσει!».

Τα βραβεία

Γιώργος Λυκιαρδόπουλος (3o βραβείο για τον «Άμλετ»), Γιώργος Χατζηνικολάου (1ο βραβείο για τη «Βασίλισσα της ομορφιάς»), και Δημήτρης Κατσαρός (2ο βραβείο για τον «Πατέρα»)
Γιώργος Λυκιαρδόπουλος (3o βραβείο για τον «Άμλετ»), Γιώργος Χατζηνικολάου (1ο βραβείο για τη «Βασίλισσα της ομορφιάς»), και Δημήτρης Κατσαρός (2ο βραβείο για τον «Πατέρα»)

Καλύτερη παράσταση
1ο Βραβείο: Η βασίλισσα της ομορφιάς 
2ο Βραβείο: Ο πατέρας 
3ο Βραβείο: Άμλετ 
  
Σκηνοθεσία

1ο Βραβείο: Ελένη Σκότη («Η βασίλισσα της ομορφιάς»)
2ο Βραβείο: Κατερίνα Ευαγγελάτου («Άμλετ»)
3ο Βραβείο: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος  («Ο γιος»)
3ο Βραβείο: Βασίλης Μπισμπίκης  («Ο πατέρας»)
  
Ανδρικός ρόλος
1ο Βραβείο: Τάσος Ιορδανίδης  («Ο πατέρας»)
2ο Βραβείο: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος («Άμλετ»)
3ο Βραβείο: Νίκος Κουρής («Του Κουτρούλη ο γάμος»)
  
Γυναικείος ρόλος
1ο Βραβείο: Αγορίτσα Οικονόμου  («Η βασίλισσα της ομορφιάς»)
2ο Βραβείο: Φαίδρα Δρούκα («Το υπέροχό μου διαζύγιο»)
3ο  Βραβείο: Μαρίνα Ασλάνογλου («Ο πατέρας»)

Σκηνογραφία
1ο Βραβείο: Μανόλης Παντελιδάκης («Κι από Σμύρνη... Σαλονίκη»)
2ο Βραβείο: Κωνσταντίνος Σκουρλέτης  («Το καινούργιο σπίτι»)
3ο Βραβείο: Γιώργος Γαβαλάς («Του Κουτρούλη ο γάμος»)
 
Ενδυματολογία 
1ο Βραβείο: Νίκος Χαρλαύτης («Του Κουτρούλη ο γάμος»)
2ο Βραβείο: Ηλένια Δουλαδίρη («Κι από Σμύρνη... Σαλονίκη»)
3ο Βραβείο: Κωνσταντίνος Σκουρλέτης («Το καινούργιο σπίτι»)
  
Μουσική σύνθεση
1ο Βραβείο: Μίνως Μάτσας («Του Κουτρούλη ο γάμος»)
2ο Βραβείο: Σταύρος Γασπαράτος («Άμλετ»)
3ο Βραβείο: Ανδρέας Κατσιγιάννης  («Κι από Σμύρνη… Σαλονίκη»)
  
Σχεδιασμός φωτισμού 
1ο Βραβείο: Bijoux de Kant («Το καινούργιο σπίτι»)
2ο Βραβείο: Σίμος Σαρκετζής («Άμλετ»)
3ο Βραβείο: Σίμος Σαρκετζής («Του Κουτρούλη ο γάμος»)

Σχεδιασμός ήχου
1ο Βραβείο: Σταύρος Γασπαράτος («Άμλετ»)

Η τελετή απονομής των 21ων Θεατρικών Βραβείων διεξάγεται με την υποστήριξη της Περιφέρειας Αττικής και του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης Αττικής.

Χορηγός Θεατρικών Βραβείων: Cardhu Single Malt Whisky
Χορηγός Θεατρικών Βραβείων: Tonotil