Focus

Τα δίπολα στο προσκήνιο στις πρεμιέρες της εβδομάδας

Από -

Έρωτας και πόλεμος, αγάπη και μίσος, επανάσταση και ανοχή, αντίσταση και παραίτηση, άνοδος και πτώση αντιπαρατίθενται στις πρεμιέρες της εβδομάδας, αντλώντας έμπνευση από την πολιτική σάτιρα και τον κινηματογράφο μέχρι το μυθιστόρημα και την ποίηση.

«Ιστορίες από το δάσος της Βιέννης»

Γραμμένο το 1931, το έργο αποτελεί μια ανατομία της αυστριακής κοινωνίας την περίοδο της ανόδου του φασισμού, μέσα από την οποία ο Έντεν φον Χόρβατ προέβλεψε την έλευση του Χίτλερ και του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Η Μαριάννα Κάλμπαρη σκηνοθετεί έναν εξαιρετικό θίασο. (Υπόγειο Θεάτρου Τέχνης, από 21/2)

«Ιστορία έρωτα και αναρχίας»

Ο Γιάννης Λασπιάς διασκευάζει και σκηνοθετεί την ομώνυμη ταινία της Λίνα Βερτμίλερ (1973) με έναν πολυπληθή θίασο. Λίγο πριν από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο ένας αγρότης αποφασίζει να δολοφονήσει τον Μουσολίνι με τη βοήθεια μιας αναρχικής ιερόδουλης, σε ένα έργο όπου το πολιτικό καθήκον συγκρούεται με τον κεραυνοβόλο έρωτα. («Bios», από 21/2)

«Μισά μισά»

Δύο αδέρφια φλερτάρουν με την ιδέα να σκοτώσουν την κατάκοιτη μητέρα τους για να απαλλαγούν από τη φροντίδα της, στη σύγχρονη αλληγορική προσέγγιση του κοινωνικού κανιβαλισμού που υπογράφουν οι Καταλανοί Τζόρντι Σάντσεθ και Πεπ Άντον Γκόμεθ. Πρωταγωνιστούν οι Θανάσης Δήμου και Θάνος Τοκάκης, σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα. (Μικρό Γκλόρια, από 22/2)

«Νεολιθική νυχτωδία στην Κρονστάνδη»

Οι Δ. Βλαγκοπούλου, Π. Εξαρχέας και Β. Μαγουλιώτης συμπράττουν σε μια παράσταση που μιλά για τις χαμένες επαναστάσεις, βασισμένη στο σπουδαίο ποίημα του Νίκου Καρούζου, αλλά και στο ίδιο το ιστορικό γεγονός της εξέγερσης των ναυτών της Κρονστάνδης το 1921 και της καταστολής της από τον Κόκκινο Στρατό. Σκηνοθετεί ο Άρης Μπαλής. («Bios», από 25/2)

«Dream story»

Ο Γιάννης Βούρος μεταφέρει στο θέατρο το μυθιστόρημα του Άρτουρ Σνίτσλερ που ενέπνευσε την τελευταία ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ «Μάτια ερμητικά κλειστά». Με συμπρωταγωνιστές τους Πέρη Μιχαηλίδη και Πολυξένη Μυλωνά, ο γνωστός ηθοποιός εξερευνά έναν τόπο μυστηρίου κι ερωτικής παραβατικότητας, όπου κάθε αίσθηση πραγματικότητας καταργείται. (Πόλη, από 25/2)

«Το παλτό»

Ένα αόρατο γρανάζι που προσπαθεί να επιβιώσει στην ανθρωποφαγική ψυχρότητα του κρατικού μηχανισμού είναι ο ήρωας του Γκόγκολ, στην ομώνυμη νουβέλα του την οποία μεταφέρει στη σκηνή η καλλιτεχνική εταιρεία Θέαση. Μέχρι τη στιγμή που ένα καινούργιο πανωφόρι γίνεται η αφορμή της κοινωνικής ανέλιξης αλλά και της τραγικής κατάληξής του. (Αργώ, από 23/2)

Αναλυτικές πληροφορίες από τον οδηγό θεάτρου