Σοφία Χιλλ

Μια σταρ εκτός star system

Από -

Εκπάγλου καλλονής και μεγάλης δύναμης ηθοποιός, απέχει συνειδητά από τα φώτα της δημοσιότητας. Κι όμως, η Σοφία Χιλλ, η μούσα του Θόδωρου Τερζόπουλου και σταθερή πρωταγωνίστρια του Θεάτρου Άττις, έλαβε τα σημαντικότερα θεατρικά βραβεία της τελευταίας σεζόν και τώρα θα ερμηνεύσει μια αλλιώτικη Ιοκάστη…

Δεν έχει εμφανιστεί ποτέ στην τηλεόραση ή στον κινηματογράφο. Δεν έχει καν συνεργαστεί με κάποιον άλλο θίασο εκτός του Άττις. Κι ούτε θα τη συναντήσετε στα γνωστά μπαρ-στέκια των καλλιτεχνών. Η Σοφία Χιλλ μοιράζει τη ζωή της ανάμεσα στον επτάχρονο γιο της και στη σκηνή. Και όλοι συμφωνούν πως είναι η πιο συνειδητοποιημένη κι εκούσια αθόρυβη σταρ του ελληνικού θεάτρου. Τον περασμένο Νοέμβριο έλαβε στην απονομή των Θεατρικών Βραβείων Κοινού του «αθηνοράματος» το Β΄ βραβείο ερμηνείας για το ρόλο της βασίλισσας Ελισάβετ στην παράσταση «Alarme». Έπειτα από ένα μήνα, η Ένωση Κριτικών Θεάτρου της απένειμε το Βραβείο αρχαίου δράματος για την ερμηνεία της Ιούς στον «Προμηθέα Δεσμώτη» του Αισχύλου καθώς και για «την υποδειγματική προσήλωση και σεμνότητα με την οποία διακονεί την υποκριτική τέχνη». Το αξιοσημείωτο είναι πως με αυτόν το ρόλο για τον οποίο βραβεύτηκε τώρα η Σοφία Χιλλ πρωτοβγήκε στο θέατρο πριν από δεκαπέντε χρόνια. Είχε μόλις αποφοιτήσει από τη δραματική σχολή όταν ο Θόδωρος Τερζόπουλος την κάλεσε να αντικαταστάσει εκτάκτως την Αννέζα Παπαδοπούλου στο ρόλο της Ιούς. Αυτό ήταν: η Σοφία Χιλλ δεν έφυγε ποτέ από κοντά του. Παιδί πολυμελούς οικογένειας –έχει ακόμη έξι αδέρφια– κι έχοντας ζήσει, λόγω της δουλειάς των δικών της, μια ζωή «περιοδεύουσα» απ’ άκρη σ’ άκρη της Ελλάδας, βρήκε στον πολυταξιδεμένο θίασο το «δεύτερο σπίτι της». 

Το εξωτικό παρουσιαστικό και το ξενικό επίθετό της υποδηλώνουν τη γαλλο-ιρλανδο-ελληνική καταγωγή της, η οποία έχει αφήσει το χνάρι της και στο ιδιαίτερο ταμπεραμέντο της. Οι θεατρόφιλοι την πρωτογνώρισαν από τις παλιότερες παραστάσεις της στο Άττις, όπως το «Άμλετ, μια μαθητεία», στο οποίο ερμήνευε τη μαθήτρια της Ρωσίδας μεγάλης ηθοποιού Άλα Ντεμίτοβα ή την υπερρεαλιστική ερμηνεία της ως Λερναία Ύδρα στον «Ηρακλή 13» του Χάινερ Μύλλερ και το ντουέτο της με τον Τάσο Δήμα στη «Λήθη» του Δημήτρη Δημητριάδη. Ιδιαίτερη, πάντως, αίσθηση έκανε το 2008 στη «Μademoiselle Julie», ερμηνεύοντας τη δεσποινίδα Τζούλια του Στρίντμπεργκ ως μια νεκρόφιλη αστή. Τώρα θα μεταμορφωθεί σε μια πολύ ιδιαίτερη Ιοκάστη, βασισμένη στον ομότιτλο, μετα-δραματικό, ποιητικό μονόλογο του πρόωρα χαμένου ποιητή, συγγραφέα, ηθοποιού και σκηνοθέτη Γιάννη Κοντραφούρη. Λίγο προτού πεθάνει, σε ηλικία 39 ετών το 2007, ο Κοντραφούρης έγραψε στο νοσοκομείο αυτό το παραληρηματικό κείμενο με αφορμή τη μυθική μητέρα και σύζυγο του Οιδίποδα. Επιθυμία του ήταν να το σκηνοθετήσει ο Θεόδωρος Τερζόπουλος, ο οποίος είχε σκηνοθετήσει στο παρελθόν και το έργο του «Το στεφάνι». «Μυρίζω νεκρά φιλιά / κουβέντες διπλωμένες / σε στρώμα παλεύω», θα ακούσουμε τη Σοφία Χιλλ να λέει, ενώ θα βυθίζεται σε μια ιδιότυπη εικαστική εγκατάσταση, ένα στρώμα-κουκούλι, που συμβολίζει την άνομη συνεύρεση της Ιοκάστης με τον γιο της Οιδίποδα. Ο σκηνοθέτης Θόδωρος Τερζόπουλος θα τη συντροφεύει επί σκηνής «συνομιλώντας» μαζί της, τραγουδώντας αλλά και… σπάζοντας πιάτα (η πρεμιέρα έχει προγραμματιστεί για τα μέσα Φεβρουαρίου). Ταυτόχρονα με την «Ιοκάστη», η Σοφία Χιλλ βρίσκεται σε πρόβες για το ρόλο της Περσεφόνης στη σύγχρονη όπερα «Νοσφεράτου» του Δημήτρη Γιαλαμά, σε μουσική του Ρώσου πρωτοποριακού συνθέτη Νμτίτρι Κουρλιάντσκι, την οποία θα σκηνοθετήσει ο Θόδωρος Τερζόπουλος στο Θέατρο Μπολσόι της Μόσχας το ερχόμενο φθινόπωρο. Τα σκηνικά θα είναι του παγκοσμίου φήμης εικαστικού Γιάννη Κουνέλη και τα κοστούμια της grande damme της ελληνικής μόδας Λουκίας.