Focus

Πώς διαβάζεται αλλιώς ο Αριστοφάνης;

Από -

«Λυσιστράτη» σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαραβέλια
«Λυσιστράτη» σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαραβέλια

Δεκαέξι νέοι ηθοποιοί συμμετέχουν στον ολοκαίνουργιο καλοκαιρινό θεσμό «Summer Stock Theatre» που διοργανώνει το Από Μηχανής Θέατρο, ο οποίος απ’ ότι φαίνεται ήρθε για να μείνει. Η θεματική του επικεντρώνεται στην αριστοφανική κωμωδία με όχημα το «Αριστοφάνης αλλιώς project». Ένα project υποκριτικής και έρευνας που ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2019 και μέσα από το οποίο επιλέχθηκαν με τη διαδικασία της ακρόασης δύο ομάδες ηθοποιών που στα μέσα Ιουνίου θα παρουσιάσουν σε κλειστό θεατρικό χώρο τη δική τους σύγχρονη οπτική πάνω σε δύο γυναικείες κωμωδίες του Αριστοφάνη, τη «Λυσιστράτη» (15/6-13/7) και τις «Θεσμοφοριάζουσες» (16/6-14/7), με την σκηνοθετική καθοδήγηση του Κωνσταντίνου Μαραβέλια και του Πάνου Λουκαΐδη αντίστοιχα. Οι αναγνώστες του www.athinorama.gr έχουν την αποκλειστική ευκαιρία να δουν και τις δύο παραστάσεις σε avant premiere με το «α».

«Θεσμοφοριάζουσες» σε σκηνοθεσία Πάνου Λουκαΐδη
«Θεσμοφοριάζουσες» σε σκηνοθεσία Πάνου Λουκαΐδη

Στόχος η δημιουργία δύο παραστάσεων απαλλαγμένων από ταμπού και περιορισμούς, που -με μινιμαλιστική διάθεση- τοποθετούν τις ιδέες του Αριστοφάνη στα συμφραζόμενα του σήμερα. Ο Άγγελος Καλογιάννης υπογράφει την πρωτότυπη μουσική σύνθεση και ο Γιώργος Αγιαννίτης υπογράφει τους φωτισμούς και στις δύο παραστάσεις.

«Λυσιστράτη»

«Λυσιστράτη» σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαραβέλια
«Λυσιστράτη» σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαραβέλια

Στην ανανεωμένη σκηνική προσέγγιση της «Λυσιστράτης» (411 π.Χ) για κλειστό χώρο, η ομώνυμη ηρωίδα που πείθει τις γυναίκες της Αθήνας και της Σπάρτης να κάνουν αποχή από τα συζυγικά τους καθήκοντα, έτσι ώστε να λήξει ο Πελοποννησιακός Πόλεμος, δεν είναι απλώς ένα πρόσωπο. Είναι ό, τι μπορεί να παρακινήσει μια φοβισμένη γυναίκα να υψώσει το ανάστημά της και να διεκδικήσει ειρήνη και ισότητα σε κάθε εποχή. Όσο για το λόγο που το κατεξοχήν αντιπολεμικό έργο παραμένει επίκαιρο μέχρι σήμερα, ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Μαραβέλιας δηλώνει: «Η ευθύβολη και σκωπτική γραφή του Αριστοφάνη που συνυφαίνει το κωμικό με το ποιητικό, κάνει τόσο ζωντανές τις ανθρώπινες αντανακλάσεις μέσα στην ιστορία, ώστε να αξίζει τον κόπο να αναζητούμε τις αναγνώσεις του μέσα στα συμφραζόμενα της εποχής μας». Πρωταγωνιστούν οι Μαρία Ελευθεριάδου, Ελισάβετ Δελακά, Νίκος Δήμας, Γιώτα Καλλίνη, Κατερίνα Καλουμένου, Κωνσταντίνος Μυλωνάς, Άρης Ηλίας Τοπάλογλου, Κατερίνα Χριστοδουλίδου. Τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει η Όλγα Σαλιώρα.

Σε avant premiere με το Αθηνόραμα στις 15 Ιουνίου.





iΑπό 15 Ιουνίου έως 13 Ιουλίου | Από Μηχανής Θέατρο | Προπώληση μέσω viva.gr | Πληροφορίες στο www.amtheater.gr |

«Θεσμοφοριάζουσες»

«Θεσμοφοριάζουσες» σε σκηνοθεσία Πάνου Λουκαΐδη
«Θεσμοφοριάζουσες» σε σκηνοθεσία Πάνου Λουκαΐδη

Στις «Θεσμοφοριάζουσες» και πίσω από τη σάτιρα του Αριστοφάνη κατά του Ευριπίδη και της αντιπάθειας του απέναντι στις γυναίκες, ενέχει το ζήτημα της ισότητας των δύο φύλων. Ο Πάνος Λουκαΐδης, όμως, που ανεβάζει το διαχρονικό έργο βασισμένος στη μετάφραση του Τάσου Ρούσσου, πηγαίνει τη συζήτηση αυτή ένα βήμα παρακάτω. Καθώς δεν μιλάει μόνο για τη θέση της γυναίκας σήμερα αλλά και για την έλλειψη ίσης αντιμετώπισης διαφόρων κοινωνικών ομάδων από την πολιτεία. Όπως σημειώνει ο σκηνοθέτης για την παράσταση και το έργο: «Οι γυναίκες στέκονται απέναντι στους άντρες ως ένας καθρέφτης που αντανακλά τις αδυναμίες του “ισχυρού φύλου” και τις επιστρέφει μεταμορφωμένες σε σεμνότητα κι αρετή. Αυτόν ακριβώς τον καθρέφτη αναζητώ κι εγώ σε ένα σήμερα που αντίστοιχες αντανακλάσεις ίσως να μας πάνε όλους κι όλες ένα βήμα παραπέρα, ένα βήμα πιο κοντά». Πρωταγωνιστούν οι Γιώργος Δουργούτης, Σοφία Κεσίδου, Ευανθία Κιάκο, Αγγελική Κιντώνη, Μυρτώ Μπέρνχαρντ, Ειρήνη Τζαβάρα, Θωμάς Χαβιανίδης, Κωνσταντίνος Ψυχογιός. Τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει η Ειρήνη Πετράκη.

Σε avant premiere με το Αθηνόραμα στις 16 Ιουνίου.





iΑπό 16 Ιουνίου έως 14 Ιουλίου | Από Μηχανής Θέατρο | Προπώληση μέσω viva.gr | Πληροφορίες στο www.amtheater.gr |

Αναλυτικές πληροφορίες από τον οδηγό θεάτρου