Νέα

Ποιες θεατρικές δράσεις θα δούμε στους αρχαιολογικούς χώρους όλης της χώρας;

Στιγμιότυπο από την παράσταση «Ριχάρδος Β΄ - Το Ρέκβιεμ ενός Βασιλιά» που ανέβηκε τη σεζόν 2018-2019
Στιγμιότυπο από την παράσταση «Ριχάρδος Β΄ - Το Ρέκβιεμ ενός Βασιλιά» που ανέβηκε τη σεζόν 2018-2019

Οι θεατρικές δράσεις που προτείνουν οι μεγαλύτεροι καλλιτεχνικοί φορείς της χώρας αποτελούν μέρος ενός συνόλου πενήντα πέντε ξεχωριστών παραγωγών που θα παρουσιαστούν στο πλαίσιο του προγράμματος «Όλη η Ελλάδα - Ένας πολιτισμός» που διοργανώνει το Υπουργείο Πολιτισμού ως αντίδοτο στο λαβωμένο από την πανδημία πολιτιστικό καλοκαίρι. Οι παραστάσεις θα δοθούν από τις 18 Ιουλίου ως τις 30 Σεπτεμβρίου σε δεκάδες αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία ολόκληρης της χώρας, αποτρέποντας την καλλιτεχνική ανομβρία. Οι Δελφοί, η Αρχαία Κόρινθος, το κάστρο της Πύλου, οι Αιγές (Βεργίνα), το μικρό θέατρο της παλαιάς Επιδαύρου, η Αρχαία Ολυμπία, ο αρχαιολογικός χώρος της Σαμοθράκης, το παλαιό φρούριο της Κέρκυρας είναι μερικοί από αυτούς.

Το Εθνικό Θέατρο, προσανατολισμένο στην παιδευτική διάσταση του θεάτρου, έχει προγραμματίσει τρεις παραγωγές που θα φέρουν το κοινό σε επαφή με δύο σημαντικές στιγμές της Ιστορίας, την Αθηναϊκή Δημοκρατία και την μεταεπαναστατική Ελλάδα. Πρόκειται για τις: «Αθηναίων Πολιτεία», μια ανθολόγηση κειμένων της αρχαίας ιστοριογραφίας και άλλων ιστορικών πηγών, που ανασυνθέτουν την περιπετειώδη πορεία του Αθηναϊκού πολιτεύματος προς την δημοκρατία, σε σκηνοθεσία του Βασίλη Παπαβασιλείου, «Η Ελλάδα με τα μάτια των ξένων ταξιδιωτών», μια παράσταση με επιλεγμένες αφηγήσεις σημαντικών ξένων προσωπικοτήτων, ταξιδιωτών και περιηγητών στην Τουρκοκρατούμενη Ελλάδα, στην προεπαναστατική Ελλάδα και στο νεότευκτο ελληνικό κράτος, σε σκηνοθεσία της Νατάσας Τριανταφύλλη, και «Το αμάρτημα της μητρός μου», μια παράσταση του έργου του Γεώργιου Βιζυηνού στην αγγλική γλώσσα σε μία προσπάθεια σύνδεσης του αγγλόφωνου κοινού με τη σύγχρονη ελληνική πολιτιστική δημιουργία, σε σκηνοθεσία των Δανάης Ρούσου και Ρένας Κυπριώτη.

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος προετοιμάζει πέντε δράσεις: ένα αφιέρωμα στον Κ.Π. Καβάφη, με το μουσικό έργο του Θοδωρή Οικονόμου, «Κωνσταντίνος Καβάφης», ένα θεατρικό ιστορικό έργο με τα παραλειπόμενα της ζωής του Μεγάλου Αλεξάνδρου, «Η Φυλλάδα του Μ. Αλέξανδρου», σε σκηνοθεσία του Θοδωρή Γκόνη, την παράσταση «Έρως-Ήρως», εμπνευσμένη από τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη, σε σκηνοθεσία του Νίκου Κουσούλη, τη «Μήδεια» του Ευριπίδη σε μια εκδοχή για τέσσερις ηθοποιούς, σε σκηνοθεσία της Ελένης Ζιάννας, και το μουσικό έργο «Στα όρια των ποιητών» της Φένιας Χρήστου σε δική της σκηνοθεσία.

Το Θέατρο Τέχνης στο πλαίσιο της συνεργασίας του με την Εθνική Λυρική Σκηνή θα παρουσιάσει δύο δρώμενα που εμπνέονται από την ελληνική μυθολογία: το «Ρεμπέτικο αρχαιοελληνικό συμπόσιο», ένα μουσικοθεατρικό δρώμενο βασισμένο στις ιστορίες της «Ελληνικής Μυθολογίας» του Νίκου Τσιφόρου σε σκηνοθεσία του Βασίλη Μαυρογεωργίου και το «Πλάθοντας τον Προμηθέα», ένα πρωτότυπο δρώμενο που συνδυάζει αφήγηση, μουσική και θέατρο σε σύλληψη της Μαριάννας Κάλμπαρη, κατάλληλο και για το αγγλόφωνο κοινό.

Η Εθνική Λυρική Σκηνή, εκτός των μουσικών δράσεών της, θα παρουσιάσει το πρωτότυπο έργο του Γιώργου Βέλτσου «Ημερολόγιο ενός αθέατου εγκλεισμού», που θα ερμηνεύσει η Ρένη Πιττακή. Ο Έλληνας πανεπιστημιακός, θεατρικός συγγραφέας και ποιητής μεταφέρει στο νέο του κείμενο ένα διπλό βίωμα ως προς την ασθένεια και την καραντίνα.

Τέλος, το Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης» εντάσσει στο πρόγραμμά του τρεις δράσεις: την εκδοχή της Marlene Kaminsky πάνω στην τραγωδία του Σαίξπηρ, «Ριχάρδος Β΄ - Το Ρέκβιεμ ενός Βασιλιά» με δύο ηθοποιούς (Τάσος Νούσιας, Αλέξανδρος Φιλιππόπουλος) που είδαμε τη σεζόν 2018-19 και τώρα θα παρουσιαστεί αναθεωρημένη, τις «Βάκχες» του Ευριπίδη από την Ομάδα Χρώμα και τον Κωνσταντίνο Χατζή, σε μια παράσταση με έντονο μουσικό χαρακτήρα, και τις «Μαρμαρωμένες Τρωάδες», την οπτικοακουστική περφόρμανς της Λουΐζας Κωστούλα (Violet Louise), με την Αγλαΐα Παππά και τον Χάρη Χαραλάμπους, μια σκηνική αφήγηση βασισμένη στην τραγωδία του Ευριπίδη που διερευνά την έννοια του σύγχρονου ραψωδού (πρωτοπαίχτηκε στο Μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας, στο πλαίσιο της Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας).

Σχετικά Θέματα