Θέμα

Ποιες sold out παραστάσεις επαναλαμβάνονται του χρόνου;

Από -

Έκαναν αίσθηση, αγαπήθηκαν, προκάλεσαν συζητήσεις και πολλά χειροκροτήματα. Σημειώστε από τώρα τα φετινά sold out που θα σηκώσουν αυλαία και την επόμενη χρονιά.

#1 Το απόλυτο outsider της σεζόν διαδόθηκε από στόμα σε στόμα και έκανε τον κόσμο να συρρεύσει στο off-Broadway Cartel. Ο Βασίλης Μπισμπίκης με μια σφιχτοδεμένη ομάδα επαγγελματιών και ερασιτεχνών ηθοποιών επεφύλαξαν ένα εξαιρετικό ανέβασμα στο μυθιστόρημα του Στάινμπεκ «Άνθρωποι και ποντίκια», μεταφέροντας τη δράση στην Αθήνα του σήμερα, σε μια παράσταση-εμπειρία που δεν μπορεί παρά να συνεχιστεί στο χώρο που τη γέννησε.

#2 Ο Άρης Μπινιάρης έφερε τα πάνω-κάτω με την οπτική του στο «Ξύπνα Βασίλη» του Ψαθά. Η πρώτη του συνεργασία με το Εθνικό Θέατρο άλλαξε για τα καλά το βλέμμα μας απέναντι σε έργα που ίσως θεωρούνταν ξεπερασμένα και έντυσε με αέρα ανανέωσης το ζήτημα της μεταφοράς του κινηματογράφου στο σανίδι. Η πρωτότυπη παράσταση ενθουσίασε τους θεατές, που εξάντλησαν από νωρίς τα εισιτήρια, και οδήγησε το Εθνικό στην απόφαση να την επανάλαβει στις αρχές της ερχόμενης σεζόν.

#3 Ένα διαμαντάκι ξεκίνησε πρόπερσι τη διαδρομή του στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου· η σαρωτική ανταπόκριση του κόσμου το ανέβασε στην Κεντρική Σκηνή και φέτος στο, ακόμη μεγαλύτερο, θέατρο Άνεσις. Ο «Αρίστος» που σκηνοθέτησε ο Γιώργος Παπαγεωργίου με αφορμή την υπόθεση του φερόμενου ως «Δράκου του Σέιχ Σου» Αρ. Παγκρατίδη συγκίνησε όσο λίγες παραστάσεις με την ευαισθησία της, και δικαίως η διαδρομή της συνεχίζεται.

#4 Το ρεσιτάλ του Γιάννη Νιάρρου στο ρόλο του δεκαπεντάχρονου αυτιστικού Κρίστοφερ συμπεριέλαβε την ερμηνεία του στις πλέον πολυσυζητημένες της σεζόν. Θα τον απολαύσουμε και του χρόνου στο εξαιρετικό έργο για τη διαφορετικότητα «Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα» που σκηνοθετεί ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος στο θέατρο «Τζένη Καρέζη».

#5 Φόρος τιμής στο θέατρο είναι το «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε» του Πιραντέλο και στα χέρια του Δημήτρη Μαυρίκιου μεταμορφώθηκε σε μια προσωπική κατάθεση ψυχής και χειρονομία αγάπης προς τους συνεργάτες του. Οι θεσπέσιες μελωδίες που έγραψε ο Μάνος Χατζιδάκις για την πρώτη ελληνική παράσταση του έργου συμπεριλήφθηκαν στην παράσταση του Μαυρίκιου και θα ακουστούν και του χρόνου, ανοίγοντας τη σεζόν στο Εθνικό.

#6 Νάρκισσος και ανασφαλής, κλονισμένη γυναίκα κι επηρμένη ντίβα, θηριώδης καλλιτέχνιδα κι ευάλωτη προσωπικότητα. Αυτήν τη σπουδαία γκάμα επέδειξε η Μαρία Ναυπλιώτου ερμηνεύοντας σπαρακτικά τη Μαρία Κάλλας στο «Master Class» που σκηνοθέτησε ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος. Η παράσταση γέμισε το Μικρό Χορν και η δεύτερη καριέρα της ήταν αναμενόμενη.

#7 Στο πιο αυτοβιογραφικό έργο του παππού του Μ. Καραγάτση, τον «Γιούγκερμαν», έδωσε θεατρική πνοή ο Δημήτρης Τάρλοου με μια παραγωγή υψηλών προδιαγραφών που δικαιώνει το ρίσκο του. Ο βίος και τα έργα του γοητευτικού τυχοδιώκτη και γυναικοκατακτητή, αξιωματικού του ρωσικού στρατού, θα συνεχίσουν να ξεδιπλώνονται στη σκηνή του θεάτρου Πορεία, σε αυτήν την πολυπρόσωπη παράσταση που διακρίνεται για την αισθητική και την ατμόσφαιρά της.

#8 Έναν «Θείο Βάνια» τσέπης σκηνοθέτησε η Μαρία Μαγκανάρη σε ένα από τα ουσιαστικότερα τσεχοφικά ανεβάσματα που έχουμε δει, αναδεικνύοντας στο ακέραιο τον ερωτισμό και την ποίηση του σπουδαίου Ρώσου δραματουργού. Οι θεατές γέμισαν ασφυκτικά το Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων, διεκδικώντας με την παρουσία τους συνέχιση των παραστάσεων. Έτσι από του χρόνου η παράσταση θα συμπεριληφθεί στις παραγωγές του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, αλλάζοντας στέγη.

#9 Η γοητεία του σεναρίου του Γούντι Άλεν «Blue Jasmine» ώθησε την Ελένη Ράντου στη ριψοκίνδυνη απόφαση να το ερμηνεύσει στη σκηνή. Τη σκηνοθεσία της «Τζάσμιν» ανέλαβε ο Σταμάτης Φασουλής, παραδίδοντας μια feelgood παράσταση που θα επαναληφθεί στο θέατρο Διάνα.

Αναλυτικές πληροφορίες από τον οδηγό θεάτρου

Σχετικά Θέματα