Focus

Πέντε χορευτικές performance που θέλουμε να δούμε

Από -

Αυτές είναι οι νέες χορευτικές παραστάσεις, που μοιράζονται μαζί μας τις ιδέες τους περί κοινωνίας, τέχνης, πολιτικής με επίκεντρο το «σώμα»

«Terrain»

 Η βραβευμένη ομάδα χορού Πρόσχημα με τη χορογράφο Μαρία Κολιοπούλου, δημιουργεί μία περφόρμανς που βασίζεται στο θνησιγενή χαρακτήρα της «παράστασης» και απαρτίζεται από ευτελή υλικά, σώματα που μετατοπίζονται διαρκώς και διαφορετικές χωρο-χρονικές συγκυρίες που κάθε φορά δίνουν νέα οπτική στη χορογραφική έρευνα για την υποκειμενικότητα του παραστατικού σώματος. Η κοινή πορεία της ομάδας κρατά χρόνια και στοχεύει στον επαναπροσδιορισμό του σκηνικού χώρου και της κίνησης του χορευτή-ερμηνευτή μέσα σε αυτόν (Trii Art Hub, 2-5/6 & 9-12/6)

«Άπειροιιι»

Η χορογράφος και χορεύτρια Τέτη Νικολοπούλου δημιουργεί μαζί με δύο πολύ έμπειρους χορευτές στον αυτοσχεδιασμό, τον Τίμο Ζέχα και την Ελένη Πανταζάτου, μία περφόρμανς που εμπνέεται από τον μαθηματική κορδέλα του Μέμπιους, οι ιδιότητες της οποίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την ίδια την εμπειρία του χορού. Έτσι, τα σώματα λειτουργούν ως όλον σε μία σωματοποιημένη προσέγγιση της κίνησης, η οποία είναι φυσική, χωρίς επιτήδευση και αλλάζει διαρκώς προσανατολισμό προκειμένου να συνδεθεί με το φιλοσοφικό δοκίμιο του Kleist “Μαριονέτες” από τη μία πλευρά και με το θέμα της απώλειας από την άλλη. Κάθε πλευρά της κορδέλας διασχίζει το άπειρο και συνδέεται με την άλλη στο σώμα που, όπως λέει ο Kleist, «δεν έχει διόλου γνώση, ή έχει γνώση απέραντη, δηλαδή στο ανδρίκελο ή στον Θεό». Μία φιλοσοφική σπουδή στην κίνηση την οποία συμπληρώνουν οι μουσικοί αυτοσχεδιασμοί των Βαγγέλη Αλεξόπουλου και Χρυσούλας Παπαδοπούλου (Θέατρο 14η Μέρα, 2/6 & 9/6)

«Speechless»

Η χορογράφος και δημιουργός Σοφία Μαυραγάνη επιστρέφει μαζί με τη μουσικό Μάρθα Μαυροειδή με στόχο να αναδείξουν μετά τη Ρόζα Λούξεμπουργκ (LADY R.) κι άλλες εμβληματικές γυναικείες φωνές που καθόρισαν την ιστορία της γυναικείας χειραφέτησης και την εξέλιξη της φεμινιστικής θεωρίας. Σε παραγωγή της ομάδας FINGERSIX/Athens θα δούμε την περφόρμανς, ιδωμένη μέσα από το πρίσμα της γυναικείας φωνής που σε κάθε εποχή δίνει ανεπίσημα το στίγμα της μέσα από θραύσματα διακηρύξεων, διαλέξεων καθώς και γραπτών ντοκουμέντων (Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν – Φρυνίχου, 2-5/6)

«Form.at»

H ομάδα χορού A Priori με έδρα τα Ιωάννινα, σε μία χορογραφική αλληγορία εμπνευσμένη από το λαϊκό μύθο του Γεφυριού της Άρτας και με μία δόση παραλόγου από το Ρινόκερο του Ιονέσκο, επικεντρώνεται στον άνθρωπο, στο «χτίσιμο» και στο «γκρέμισμα» των ανθρώπινων σχέσεων και στη λειτουργία του μέσα στο εκάστοτε κοινωνικό και ιστορικό γίγνεσθαι. Το δίδυμο Ελεονώρα Ηλία και Μαρία Παπαδοπούλου δημιουργούν μία ετερόκλιτη χορευτική γλώσσα και εξετάζουν το «μαζί» της ανθρώπινης ύπαρξης και την εξέλιξη του (Bios, 6-10/6)

«Requiem – a choreographed portrait»

 Μία χορεύτρια και 500 μπαλάκια ping-pong... Μία περφόρμανς χορού από τον χορογράφο Αλέξη Τσιάμογλου της κολεκτίβας RoughCut με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Η παράσταση, εμπνευσμένη από την ταινία “Limits of Control” του Τζιμ Τζάρμους, που καθιστά το σώμα «ζωντανό αρχείο κοινωνικών και πολιτικών εγγράφων», ενώ διαγράφει το πορτραίτο και την πορεία της μέσα από το χορό σε συνεργασία με τη χορεύτρια φλαμένκο Νιόβη Μπένου (Bios, 14-17/6)