Πήγα Είδα

Πάνω στο ασταμάτητο κωμικό κύμα του Athens Comedy Festival

Από -

Μια πλημμυρισμένη αίθουσα από χιλιάδες άτομα διψασμένα για κωμωδία, μια μεγάλη σκηνή και ένα μικρόφωνο στο κέντρο – έτοιμο να υποδεχτεί κορυφαία ονόματα του ελληνικού stand up, το έναν μετά το άλλον στην ίδια παράσταση. Αυτό είναι το Athens Comedy Festival, το οποίο ακολουθώντας το πλέον μάχιμο και εξελισσόμενο θεατρικό είδος που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην πόλη, την «όρθια κωμωδία», αλλάζει φέτος φορμά και συμπυκνώνει τα καλύτερα κωμικά πολυβόλα σε λιγότερες παραστάσεις μεγάλων διαστάσεων. Με άλλα λόγια, πρόκειται για ένα γκράντε μαραθώνιο γέλιου, που μόλις ξεκίνησε και θα κρατήσει μέχρι την Κυριακή.

Όσο πλησίαζε η ώρα για την έναρξη της πρώτης παράστασης του φεστιβάλ και οι θεατές έβρισκαν τις θέσεις τους μπροστά από τη σκηνή ή στον εξώστη, συμπληρώνοντας το μωσαϊκό της παράστασης με διαφορετικές ηλικίες και φυσιογνωμίες (είδα άτομα από δέκα ετών μέχρι τρίτης ηλικίας), σκεφτόμουν πόσο συγκινητική είναι αυτή η ορμή που έχει αποκτήσει η εγχώρια stand up σκηνή. Μαζί με τους κωμικούς αναπτύσσεται και το κοινό, ως γνωστόν, το οποίο πλέον είναι εκπληκτικά πρόθυμο να δει νέους κωμικούς, να πειραματιστεί και να ακούσει περίεργη θεματολογία, ή και να συμμετέχει με τον τρόπο του στα αυτοσχεδιαστικά σόου.

Με την αξιολάτρευτη Χρύσα Κατσαρίνη για παρουσιάστρια του πρώτου φεστιβαλικού comedy club, μιας κωμικού που έχει γράψει αμέτρητα χιλιόμετρα σε σκηνές της Ελλάδας και η άνεσή της πλέον της επιτρέπει να διαχειριστεί θεσπέσια το άνοιγμα μιας παράστασης, το κοινό ζεστάθηκε αμέσως. «Μια και δεν υπάρχει άνθρωπος να με ανακοινώσει, θα ανακοινώσω εγώ τον εαυτό μου και εσείς θα κάνετε τον περισσότερο χαμό που μπορείτε», λέει, και η αίθουσα παίρνει φωτιά, αποδεικνύοντας την ενέργεια που μπορεί να αποβάλλει ένας τόσο μεγάλος χώρος με πάνω από χίλιους θεατές συντονισμένους στον παλμό ενός comedian. Σε κάθε αστείο της, από τα χαρακτηριστικά self exposure κείμενα μέχρι σχόλια για περιοδείες, μάτσο γυμναστηριάκηδες και φτιαγμένα αμάξια (μάντεψε τι λείπει για να χώνει λεφτά στο αμάξι!), άκουγες το γέλιο να μεταφέρεται σαν κύμα, από μπροστά προς τα πίσω.

Μια πλημμυρισμένη αίθουσα από χιλιάδες άτομα διψασμένα για κωμωδία, μια μεγάλη σκηνή και ένα μικρόφωνο στο κέντρο – έτοιμο να υποδεχτεί κορυφαία ονόματα του ελληνικού stand up, το έναν μετά το άλλον στην ίδια παράσταση. Αυτό είναι το Athens Comedy Festival.

Καθώς το μικρόφωνο περνούσε σαν σκυτάλη από τον ένα στον άλλο κωμικό της βραδιάς, και η Χρύσα έμπαινε εμβόλιμα για ολιγόλεπτες ενέσεις από τα κείμενά της (το εξαιρετικό act out με την Παναγία αλά Νίκι Μινάζ δεν θα παλιώσει ποτέ στα αυτιά μου), διαφορετικού στιλ κωμικοί μοιράστηκαν την ίδια σκηνή: ο Αριστοτέλης Ρήγας με τα δολοφονικά του λογοπαίγνια, που όπως λέει ένας φίλος του «είναι σαν τα χημικά στη διαδήλωση· και τα δύο σου φέρνουν δάκρυα στα μάτια», αλλά και τα απογειωτικά μουσικά παντρέματα που κάνει δημιουργώντας νέους καλλιτέχνες (είδαμε Κερτ Κομπέιν με Κώστα Μπίγαλη στο πιο χάρντκορ «Μελισσούλα, μελισσάκι» έβερ!)· ο Κώστας Μαλιάτσης που μας πήγε με μεγάλη άνεση από ιστορίες για βιντεοκλάμπ, στην ανδρική καφρίλα και το σουρεαλισμό της γιαγιάς του, σε ένα από τα καλύτερα περφόρμ που τον έχω πετύχει· και ο Θωμάς Ζάμπρας που, πέρα από μερικά καινούργια κείμενα, ξετύλιξε ένα πολύ δυνατό, μεγάλο μπιτ για τον Μητροπάνο και το πόσο δύσκολο θα ήταν να ήταν κάποιος φίλος του (μα αυτή η συνήθεια να σταματάει την κυκλοφορία για ένα ζεϊμπέκικο).

Χωρίς υπερβολές, μόλις ο Λάμπρος Φισφής ανέβηκε στο πάλκο, το κύμα γέλιου παρέσυρε κάθε γωνιά της αίθουσας. Η εμπειρία του σε μεγάλες σκηνές δεν άφηνε αμφιβολίες για κάτι λιγότερο. Άνετος και μελετημένα επικοινωνιακός, έπαιξε με το κοινό (ήταν ο μοναδικός που τόλμησε την άμεση επικοινωνία) και τους παρέσυρε για πάνω από είκοσι λεπτά –τα δυσκολότερα της παράστασης, καθώς ήταν τελευταίος– φέρνοντας μερικά από τα πιο δυνατά του κείμενα: οι διαφορετικές κατηγορίες ανθρώπων στο πώς μπαίνουν στη θάλασσα, η αγάπη του για τον ύπνο αλλά και τον κίνδυνο της μεσημεριανής σιέστας που δεν γνωρίζεις σε ποιον αιώνα βρίσκεσαι μόλις ξυπνήσεις, η αθλιότητα των rooms to let και τα κουλά στα φέρι μποτ, με αποκορύφωμα τον παρκαδόρο στο αμπάρι που ουρλιάζει «Μάτια σε μένα!».

Ένα διάλειμμα μετά, στο δεύτερο μέρος της βραδιάς μετά τα μεσάνυχτα, η χαλαρή παρέα του Big Talk ανέβηκε στη σκηνή και άνοιξε το κουτί με όλα τα αγαπημένα, μη σοβαρά θέματα που απασχολούν τις ανδροπαρέες αφού έχουν συζητήσει όλα τα υπόλοιπα. Για ακόμη μια φορά, ο Λάμπρος Φισφής, ο Δημήτρης Μακαλιάς, ο Ζήσης Ρούμπος, ο Γιάννης Σαρακατσάνης και ο Γιώργος Αγγελόπουλος, μαζί με τις παρεμβάσεις του κοινού αλλά και τους κωμικούς που ήταν στο comedy club, έδωσαν απάντηση στα πλέον φλέγοντα ερωτήματα: νέοι κανόνες savoir vivre για καθημερινά πράγματα (πρέπει να θεσπιστεί κλήση για μυρωδιά), η μεγαλύτερη απάτη σε διαφημιστικά μηνύματα όπως το «Όχι, πια δάκρυα», αλλά και το κυριότερο στοιχείο που μαρτυρά πως μεγάλωσες. Με κοινό και κωμικούς ενωμένους σε μια μεγάλη παρέα, η πρώτη ημέρα έκλεισε δίνοντας πάσα στις υπόλοιπες τρεις ημέρες που συνεχίζουν το μαραθώνιο γέλιου.

Αναλυτικές πληροφορίες από τον οδηγό θεάτρου

Σχετικά Θέματα