Φεστιβάλ Αθηνών

Ο Πειραιάς δίνει τον δικό του παλμό στο Φεστιβάλ Αθηνών

Από -

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά συμμετέχει ενεργά στο Άνοιγμα στην πόλη του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών με το πρόγραμμα «Ανθρωπότητες», εστιάζοντας στο ουμανιστικό ιδεώδες το οποίο παραμένει στο επίκεντρο των αναζητήσεων του. Μέχρι τις 25 Ιουνίου η βιωμένη ιστορία και οι μαρτυρίες που συνθέτουν το ποιόν διαφορετικών κοινωνικών ομάδων της πόλης έρχονται στο προσκήνιο μέσα από τη δημιουργία δράσεων με ελεύθερη είσοδο σε συνεργασία με καλλιτέχνες και κοινωνικές δομές. Κάθε δράση εμπλουτίζεται από ένα βιβλικό κείμενο που φωτίζει την ιστορία των πρωταγωνιστών της, ενώ εστιάζει σε θεμελιώδεις ανθρώπινες αξίες ανεξαρτήτως πολιτισμικών, γεωγραφικών και ιστορικών κριτηρίων, οι οποίες για τον σύγχρονο δυτικό πολιτισμό συγκεντρώνονται στην Αγία Γραφή.

Όλες οι παραστάσεις θα παρουσιαστούν σε εορταστικό πλαίσιο στις 25 Ιουνίου (9 μ.μ.) στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, με τρόπο κατάλληλο για κάθε δράση και δομή και με την παρουσία συμμετεχόντων, ηχογραφήσεις, βίντεο, αναγνώσεις, παιχνίδι κ.ά.

«Μοναξιά − Η γενναιοδωρία του ανθρώπου που ζει ανέστιος»

Το Περιοδικό δρόμου Σχεδία και η Unesco Πειραιώς & Νήσων ενθαρρύνουν άστεγους του Πειραιά να μοιραστούν τις εμπειρίες τους, διερευνώντας την έννοια της «οικίας» μέσα από τη δική τους οπτική. Στόχος της δράσης, που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τον Πέρη Μιχαηλίδη, είναι να καταδειχθεί η ανθρώπινη ανάγκη για ασφάλεια, φιλία, αλληλεγγύη, φροντίδα, όχι μόνο στην υλική τους έκφραση αλλά και στη συναισθηματική, με οδηγό το Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο (Κεφ. 11, «Η σοφία αποκαλύπτεται στους ταπεινούς»).

iΚτίριο του Ομίλου για την Unesco Πειραιώς & Νήσων, Ακτή Ποσειδώνος 2-4 | 19 Ιουνίου στις 7 μ.μ.

«Τροφή» − Η ιστορία αποτυπωμένη στα δόντια της εργατικής τάξης

Κινητές ομάδες οδοντιατρικής φροντίδας πρωταγωνιστούν στην παράσταση, σε κείμενο της Μαρίας Κουλούρη και σκηνοθεσία του Λευτέρη Παπακώστα, που υπογραμμίζει τον διαρκή αγώνα για κοινωνική πρόοδο, μελετώντας το οικονομικό αποτύπωμα του πληθυσμού μέσω της στοματικής υγείας. Σε συνεργασία με τον Οδοντιατρικό Σύλλογο Πειραιά, εξετάζουν την πρόσφατη κοινωνικοοικονομική ιστορία, σύμφωνα με ιστορικές καταγραφές, αληθινά περιστατικά μέσα από την εργασιακή εμπειρία των οδοντιάτρων και προσωπικά βιώματα. Οι θεατές γίνονται μέρος αυτής της «έρευνας-αποκάλυψης», με οδηγό ένα βιβλικό απόσπασμα από τον Εκκλησιαστή (Κεφ. 11, «Η επιμονή της ζωής»).

iΠλατεία Τερψιθέας μπροστά από τον «Οίκο του Ναύτου» | 20 Ιουνίου στις 8 μ.μ.

«Βοήθεια − Η προσπάθεια για επικοινωνία μέσα από την ομίχλη της ψυχικής ασθένειας»

Οι οικότροφοι ασθενείς της μονάδας ψυχικής υγείας «Πυξίδα», σε συνεργασία με τον Χρήστο Χρυσόπουλο και τη Δανάη Παπουτσή, παρουσιάζουν επιστολές προς προσφιλή τους πρόσωπα, σε μια προσπάθεια να επικοινωνήσουν μέσα από την «ομίχλη» της ψυχικής ασθένειας και να μεταδώσουν τη δική τους εικόνα για τον κόσμο, ως μέσο για την αποδοχή του άλλου. Η δράση συνδιαλέγεται με βιβλικό απόσπασμα από το Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο (Κεφ. 13, 14, «Το θάρρος να αντικρίζεις τον άλλον»).

i«Πυξίδα», Φωκαίας 3 & Σαρανταπόρου | 21 Ιουνίου στις 12 μ.

«Χαρά»

Οι ανήλικοι οικότροφοι της Στέγης Ανηλίκων Πειραιά «Καλός Ποιμένας», σε συνεργασία με το Παιδικό και Εφηβικό Θεατρικό Εργαστήρι του Πειραϊκού Συνδέσμου και μαθητές από το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Δραπετσώνας, ετοιμάζουν μια γιορτινή πομπή στους δρόμους του Πειραιά από την Πλατεία Κοραή μέχρι το Δημοτικό Θέατρο. Με αφετηρία το βιβλικό απόσπασμα «Τα παιδιά γνωρίζουν το πρόσωπο του Θεού» από το Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο (Κεφ. 18), τα παιδιά προσκαλούν τους περαστικούς να μοιραστούν τον αγνό αυθορμητισμό τους στη δράση «Χαρά - Η χαρά των παιδιών στους δρόμους της πόλης». Την ίδια μέρα στο 10ο Γυμνάσιο Πειραιά, οι μαθητές του Προγράμματος Διδακτικής Αλληλεγγύης της Κοινωφελούς Δημοτικής Επιχείρησης Πειραιά (ΚΟ.Δ.Ε.Π.), σε σύμπραξη με τις Άννα Δανέζη και Κωνσταντίνα Βισβιροπούλου της ομάδας Coeval, πρωταγωνιστούν στη «Χαρά − Το όνειρο του νέου ανθρώπου». Με όχημα το βιβλικό απόσπασμα «Τα παιδιά γνωρίζουν το πρόσωπο του Θεού» από το Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο (Κεφ. 18), η δράση εξετάζει τη συναδελφοσύνη, την φαντασία, την ορμή και την ευρύτητα πνεύματος της νεότητας, ως αξίες δημιουργίας και αλλαγής, μέσα σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο κοινωνικό περιβάλλον όπου η ανάγκη των νέων για ατομικότητα είναι μεγαλύτερη από ποτέ.

i22 Ιουνίου | Πλατεία Κοραή στις 12 μ. | 10ο Γυμνάσιο Πειραιά (Ελ. Βενιζέλου 39) στις 7 μ.μ.

«Καρτερία − Η ζωή και η αντοχή της, διαμέσου του χρόνου, στις εργατικές πολυκατοικίες»

Οι ένοικοι των εργατικών πολυκατοικιών της Κοκκινιάς μιλούν για την ανθρώπινη επιμονή στην αναζήτηση της ευτυχίας, σε μία περφόρμανς που συνδυάζει προσωπικές μαρτυρίες και αγαπημένα μουσικά κομμάτια για την ιστορία της περιοχής, σε διάλογο με το Βιβλίο του Ιώβ (Κεφ. 13, «Η καρτερία του Ιώβ») και σε συνεργασία με τις Καλλιόπη Παναγιωτίδου και Μαρίνα Κανελλοπούλου.

iΕργατικές Πολυκατοικίες Κοκκινιάς | 23 Ιουνίου στις 8 μ.μ. | Η είσοδος θα γίνεται από την οδό Αγρινίου

«Αγάπη – Η φιλία και η αδελφοσύνη των παιδιών που ζουν κάτω από την ίδια στέγη»

Με οδηγό τη «Δύναμη της αγάπης», από την Α΄ Επιστολή προς Κορινθίους του Αποστόλου Παύλου, τα φιλοξενούμενα παιδιά του Χατζηκυριάκειου Ιδρύματος Παιδικής Προστασίας, σε συνεργασία με τους Γεράσιμο Δεστούνη και Βίλμα Ανδριώτη, γίνονται οικοδεσπότες και μας προσκαλούν σε ένα γεύμα-βιωματικό δρώμενο που βασίζεται στην αξία της προσφοράς, της φροντίδας και της ανταπόδοσης.

iΧατζηκυριάκειο Ίδρυμα, Κλεισόβης 18 | 24 Ιουνίου στις 7.30 μ.μ.

«Τα πετεινά»

To Δημοτικό Θέατρο Πειραιά σε συνεργασία με την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος φιλοξενεί, στο πλαίσιο του ουμανιστικού πνεύματος το οποίο προάγουν οι «Ανθρωπότητες», την έκθεση του ποιητή και φωτογράφου Κώστα Ζαφειρόπουλου «Τα πετεινά». Στα πορτρέτα του αποτυπώνονται τα ιδιαιτέρως εκφραστικά πρόσωπα ανθρώπων που βιώνουν δυσμενείς καταστάσεις με έμφαση στο βλέμμα και τον τρόπο που αυτό αιχμαλωτίζει τη συναισθηματική τους φόρτιση.

iΗ έκθεση θα είναι ανοιχτή στο κοινό καθημερινά από τις 11 π.μ. μέχρι τις 8 μ.μ., τις ημέρες πραγματοποίησης του προγράμματος.

Περισσότερες πληροφορίες στο www.greekfestival.gr.