Κριτική

Ο άσχημος

Από -

Δυναμική, ερεθιστική, καταγγελτική παράσταση, γεμάτη χιούμορ και προβληματισμό, πάνω σε ένα υπερρεαλιστικής σύλληψης έργο που σχολιάζει εύστοχα τη σύγχρονη αποθέωση της τελειότητας.

Ο Φάουστ πούλησε την ψυχή του για να μάθει τα μυστικά της μαγείας και να ξανακερδίσει τη νεότητα· ο άνθρωπος του 21ου αιώνα παραδίνεται στη ματαιοδοξία της εικόνας χωρίς ουσιαστικό αντάλλαγμα. Ή μήπως υπάρχει αντάλλαγμα; Στη σημερινή παγκοσμιοποιημένη κοινωνία, όπου η τελειότητα είναι το απόλυτο ζητούμενο, η εικόνα έχει μεγαλύτερη επίδραση από το πνεύμα και τη γνώση. Μόνο που το κυνήγι του ωραίου και η λογική της πασαρέλας έχουν υψηλότατο τίμημα, την προσωπική μας ζωή.

Αυτό μας λέει με αιχμηρό και απολαυστικά καυστικό τρόπο ο Μάριους φον Μάγενμπουργκ στο έργο του. Ο κεντρικός ήρωας Λέτε υποβιβάζεται από τον διευθυντή του επειδή είναι ανείπωτα άσχημος. Μια πλαστική επέμβαση αλλάζει ριζικά το πρόσωπο αλλά και τη ζωή του, αφού αίφνης γίνεται πανέμορφος και περιζήτητος. Τίποτα μεμπτό εκτός από το ότι ο άπληστος χειρουργός αποφασίζει να κάνει πλαστικές κοπιάροντας το πρόσωπο του Λέτε. Οι στρατιές των κλώνων οδηγούν τον Λέτε στα όρια της σχιζοφρένειας... «Θέλω πίσω το πρόσωπό μου», αναφωνεί κάποια στιγμή, αλλά είναι πια αργά, η φυσικότητα και η μοναδικότητα έχουν χαθεί για πάντα.

Στην ωραία ροή που ενορχήστρωσε ο Δημήτρης Λάλος το παρωδιακό δίνει αβίαστα τη θέση του στο δραματικό, ενώ ταυτόχρονα κρατά σε εγρήγορση κοινό και ηθοποιούς. Ο Θανάσης Δόβρης είναι κάτι παραπάνω από απολαυστικός, εκφράζοντας εύστοχα το παραλήρημα και την αγωνία του πρωταγωνιστή χωρίς να τον γελοιοποιεί.

Με την εύπλαστη παρουσία της, η Βάσω Καβαλλιεράτου στήριξε το γκροτέσκ στοιχείο και τις εντάσεις, ο Συμεών Τσακίρης υπογράμμισε με την ερμηνεία του το χτίσιμο της αυτής της κραυγής ενάντια στην ομογενοποίηση του ανθρώπινου είδους, ενώ ο Μιχάλης Βρεττός, λίγο πιο συγκρατημένος, δεν μπόρεσε να ακολουθήσει το σταδιακό κρεσέντο.

TEMPUS VERUM - ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ Ιάκχου 19, Γκάζι, 2103425170. Διάρκεια: 90΄.

Αναλυτικές πληροφορίες από τον οδηγό θεάτρου