Focus

Νέοι σκηνοθέτες σε δυνατά θεατρικά στοιχήματα

Το Θέατρο Τέχνης μας καλεί να δούμε τις πρεμιέρες δύο νέων και με ωραία δείγματα γραφής σκηνοθετών, της Σοφίας Μαραθάκη και του Μάνου Βαβαδάκη.

#1 «Ανθρωποφύλακες»

Ο Μάνος Βαβαδάκης άφησε τις πολιτικές επιστήμες για χατίρι του θεάτρου, ολοκληρώνοντας το 2013 τις σπουδές του στη δραματική σχολή του Εθνικού, και τρία χρόνια μετά υπέγραψε την πρώτη του σκηνοθεσία με το «Salem», μια παράσταση βασισμένη σε μαρτυρίες για την ιστορία των κοριτσιών που κατηγορήθηκαν από τη θρησκόληπτη κοινότητα του Σάλεμ το 1692 ως μάγισσες. Έχει κάνει αίσθηση με τις πρωτότυπες σκηνοθεσίες του, ενώ τώρα δοκιμάζεται σε ένα δύσκολο έργο, τους συγκλονιστικούς «Ανθρωποφύλακες», την πρωτοπρόσωπη μαρτυρία των βασανιστηρίων που υπέστη ο Περικλής Κοροβέσης στη Γενική Ασφάλεια Αθηνών κατά την περίοδο της Χούντας. Παίζουν οι Νέστωρ Κοψιδάς, Θεοδώρα Γεωργακοπούλου, Ειρήνη Γεωργαλάκη, Ελένη Ζαχοπούλου, Άρης Λάσκος. (Από 13/5)

#2 «Η φαλακρή τραγουδίστρια»

Τολμηρή πειραματίστρια, η Σοφία Μαραθάκη έχει ανεβάσει από κωμωδία ηθών του Ηλία Καπετανάκη («Γενικός γραμματέας») μέχρι παράσταση με δοκιμιακά κείμενα του Ουγκό πάνω στη δημιουργία μιας ουμανιστικής Ευρώπης («Ουγκώ: μια ουτοπία»). Ό,τι τη συγκινεί δραματουργικά εκφράζεται στη σκηνή με αφαιρετικό τρόπο και με μια χρήση του σώματος που απογειώνει τη θεατρικότητα. Τώρα, με όχημα τη νέα μετάφραση της «Φαλακρής τραγουδίστριας» από τη Δήμητρα Κονδυλάκη, επιχειρεί μαζί με την ομάδα Ατονάλ να ανακαλύψει εκ νέου το παράλογο σύμπαν του Ευγένιου Ιονέσκο, αντιμετωπίζοντάς το ως «οικοδόμημα καταστροφής» που σιγά σιγά καταρρέει, ενώ αφήνει να φανούν η πλήξη, η μοναξιά και η γελοιότητα που χαρακτηρίζουν τον σύγχρονο άνθρωπο. (Από 13/5)

Αναλυτικές πληροφορίες από τον οδηγό θεάτρου

Αναλυτικές πληροφορίες από τον οδηγό θεάτρου