Φεστιβάλ Αθηνών

«Nέα Ζωή»: Θεατρική αβαν γκαρντ σε αναζήτηση της ουτοπίας

Πέντε Αφρικανοί ονειρεύονται μία καινούρια ζωή, όμως αυτή δεν θα είναι μία ακόμη παράσταση για το «προσφυγικό ζήτημα».Η «Νέα ζωή», η τελευταία δημιουργία του Ρομέο Καστελούτσι, στην οποία συμμετέχουν μόνο ερασιτέχνες ηθοποιοί αφρικανικής καταγωγής έρχεται στην Αθήνα μετά την πρεμέρα της στις Βρυξέλες και το βιομηχανικό περιβάλλον της Πειραιώς 260 φαίνεται ιδανικό για να στεγάσει ένα θέαμα που πρωτοπαρουσιάστηκε στον παλιό εκθεσιακό χώρο αυτοκινήτων της Σιτροέν.

Ο εικονοκλάστης σκηνοθέτης έχει ιντριγκάρει πολλές φορές τα αισθητήρια του ελληνικού κοινού και οι παραστάσεις του προκαλούν έντονες συζητήσεις. Διακρίνεται, άλλωστε, για τις οντολογικές ανησυχίες που διοχετεύει σε παραστάσεις ιδιότυπης αισθητικής ταυτότητας και πολλαπλής σημειολογικής διαστρωμάτωσης. Αυτή τη φορά έρχεται με μια λιτότερη, εικαστικά, δημιουργία που όμως επιβάλλεται με την δύναμη της όψης και στοχάζεται πάνω στο δίπολο πραγματικότητα-ουτοπία, έχοντας εμπνευστεί από την πραγματεία του μαρξιστή φιλοσόφου Ερνστ Μπλοχ «Το πνεύμα της ουτοπίας» (Πειραιώς 260, 6-9/7).