Τάση

Ιστορία και πολιτική on stage

Το πολιτικό έργο πρωτα­γωνιστεί στη σκηνή αποτελώντας μια από τις δυνατές τάσεις της φετινής θεατρικής σεζόν.

«Αυγά Μαύρα»
«Αυγά Μαύρα»

Τα χρόνια της Κατοχής και του Εμφυλίου μας θυμίζουν τα «Αυγά Μαύρα» του Δ. Χαριτόπουλου (Θεατρική Σκηνή), το «Κιβώτιο» του Άρη Αλεξάνδρου (Studio Μαυρομιχάλη), το «Κατεβαίνει ο Καμουζάς στους Φούρνους» της Μ. Παπαϊωάννου (Άβατον) και το «Για την Ελένη» του Μ. Καρατζογιάννη (Tempus Verum - Εν Αθήναις).

«Λαμπεντούζα»
«Λαμπεντούζα»

Με το προσφυγικό καταπιάνεται το «Ψωμί της Νινευί»­ των αφών Κούφαλη (Δημοτικό Πειραιά), η «Βρωμιά» του Ρ. Σνάιντερ (Αλκμήνη) αλλά και δύο παραγωγές του Θεάτρου του Νέου Κόσμου: η «Αγγελική» (έως 15/1) και η «Λαμπεντούζα», ενώ στο ίδιο θέατρο ανεβαίνουν η «Μαύρη Γαλήνη», το ημερολόγιο εγκλεισμού επί Χούντας του Δ. Μαρωνίτη, ο «Μικρός Χίτλερ» του Άρ. Μπέρνφελντ, μια φανταστική συνάντηση Αδόλφου και Φρόιντ, και η κωμωδία της κρίσης «Δάνειο» του Τζ. Γκαλθεράν.

«Αστροφεγγιά»
«Αστροφεγγιά»

Κι ενώ η «Αστροφεγγιά» του Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου μας διακτινίζει στον ελληνικό Μεσοπόλεμο, στη φιλοναζιστική Αυστρία του ’30 μας στέλνουν η «Αρρώστια της νιότης» του Φ. Μπρούκνερ­ (Tempus Verum - Εν Αθήναις) και η «Πλατεία Ηρώων» του Τ. Μπέρνχαρντ (Οδού Κυκλάδων) και στη σταλινική Ρωσία το «Χέρι του Γιάνος» του Ντ. Ντιμέκο (Θέατρο του Νέου Κόσμου).