Νέα

Η υπερπαραγωγή της Μιμής Ντενίση «Κι από Σμύρνη…Σαλονίκη» επιστρέφει το Νοέμβριο

Από -

Μετά από ενάμιση χρόνο το «Θέατρον» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» σηκώνει ξανά αυλαία με τη μεγάλη θεατρική επιτυχία «Κι από Σμύρνη…Σαλονίκη». Το πρώτο θεατρικό σίκουελ που ανέβηκε ποτέ στην ελληνική σκηνή με την υπογραφή της Μιμής Ντενίση στο κείμενο, τη σκηνοθεσία και την ερμηνεία ενός ρόλου ζωής, αυτού της Σμυρνιάς Φιλιώς Μπαλτατζή, επιστρέφει από 12 Νοεμβρίου με μικρές αλλαγές στον 26μελή θίασο.

Πιο συγκεκριμένα, στη συνέχεια της ιστορίας της οικογένειας Μπαλτατζή μετά το «Σμύρνη μου αγαπημένη» (που θα δούμε σύντομα στον κινηματογράφο) επιστρέφουν οι Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, Μιχάλης Μητρούσης, Όλγα Πολίτου Γιάννης, Τσιμιτσέλης, Κατερίνα Γερονικολού, Λευτέρης Ελευθερίου, Κωνσταντίνα Μιχαήλ, Νικολέττα Βλαβιανού, Νίκη Παλληκαράκη, Μαρία Εγγλεζάκη και Αναστασία Σκοπελίτη. Οι Πάνος Σταθακόπουλος, Πρόδρομος Τοσουνίδης, Λευτέρης Βασιλάκης και Εστέλλα Κοπάνου συμπληρώνουν το δυνατό καστ που ενώνει πολλές και διαφορετικές γενιές ηθοποιών.

Διωγμένοι από τη δική τους Σμύρνη, την πόλη-σύμβολο του μικρασιατικού Ελληνισμού μετά την Καταστροφή του 1922, η οικογένεια διαφεύγει στη Θεσσαλονίκη του Μεσοπολέμου, όπου αγωνίζονται να επουλώσουν τις πληγές τους και να χτίσουν τη ζωή τους από το μηδέν. Το έργο εξιστορεί την πορεία της από την περίοδο της ανταλλαγής των πληθυσμών, τη σταδιακή ανέλιξη της από την απόλυτη φτώχεια σε μια αξιοπρεπή ζωή και την προσπάθεια αφομοίωσης της σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία όπου ντόπιοι, πρόσφυγες, Πόντιοι και Εβραίοι ζουν από κοινού, μέχρι και τις αρχές του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Μια πολυπολιτισμική πόλη που εκείνη την περίοδο είναι ένα «καζάνι που βράζει» και ιδανικό σκηνικό για το έργο, όπως υπογραμμίζει η Μιμή Ντενίση. Η περιρρέουσα πολιτική κατάσταση ζωντανεύει μέσα από τις προσωπικές ιστορίες των ηρώων και τη μουσική της εποχής -από τα σεφαραδίτικα, μέχρι τα ρεμπέτικα και τον Αττίκ-, ξεδιπλώνοντας και αναδεικνύοντας τις αισθητικές και πολιτιστικές διαφορές μεταξύ των λαών.

«Σα δε θέλεις να πεθάνεις, να θυμάσαι, μην ξεχνάς» είναι το μότο της Φιλιώς Μπαλτατζή, η οποία ποτέ δεν ξεχνά την πατρίδα της, και καθώς μπαίνουμε στο 2022, τη χρονιά που σηματοδοτεί την επέτειο 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή, μας υπενθυμίζει τη δύσκολη πορεία του ελληνισμού μέσα στην Ιστορία, φωτίζοντας, παράλληλα, άγνωστες πτυχές της και επιβεβαιώνοντας ότι η Ιστορία επαναλαμβάνεται με τις ίδιες τραγικές συνέπειες.

Εκτός από τα σκηνικά του Μανόλη Παντελιδάκη, τα 300 κοστούμια που υπογράφει η Ηλένια Δουλαδίρη και την πρωτότυπη μουσική σύνθεση του Ανδρέα Κατσιγιάννη με την οποία μας ταξιδεύει ζωντανά επί σκηνής ο Σωτήρης Μαργώνης, ιδιαίτερη ατμόσφαιρα στην παράσταση προσδίδουν οι εντυπωσιακές ρεαλιστικές τρισδιάστατες προβολές των Κωνσταντίνου Τηλιγάδη και Δημήτρη Αγαθόπουλου.

banner

Αναλυτικές πληροφορίες από τον οδηγό θεάτρου