Focus

Η Σοφία Χιλλ επιστρέφει ως «Κλυταιμνήστρα»

Από -

Από τη στιγμή που η Κλυταιμνήστρα χάνει την Ιφιγένεια, δεν είναι η ίδια, δεν μαθαίνει ποτέ να ζει με τον πόνο, δίνει τη δική της μάχη να επιβιώσει σε ένα πατριαρχικό κόσμο και με εμμονή περιμένει να εκδικηθεί τη θυσία του παιδιού της. Η μορφή της τραγικής ηρωίδας αντιπροσωπεύει τις ακυρωμένες προσδοκίες, τα λάθη, τους αναίτιους φόνους, τους ανεκπλήρωτους πόθους και πολλά ακόμα, κι έχει αποτελέσει πρότυπο για τη διερεύνηση της ανθρώπινης ψυχής και τους πνεύματος. Δεν είναι λίγοι οι δημιουργοί που επιχείρησαν να προσεγγίσουν και να αναδείξουν τις διαφορετικές πτυχές της προσωπικότητάς της μέσα από τα έργα τους. Ένας από αυτούς είναι ο ανήσυχος Κωνσταντίνος Χατζής, σκηνοθέτης της φεστιβαλικής παράστασης «Κλυταιμνήστρα – μουσική δωματίου για ένα όργανο», με την Σοφία Χίλλ και πρωτότυπη μουσική του Γιώργου Κουμεντάκη. Η παράσταση μετά την επιτυχία που σημείωσε στο Φεστιβάλ Αθηνών επιστρέφει για λίγες παραστάσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Θα παιχτεί στο Θέατρο του Ιδρύματος Κακογιάννη για πέντε παραστάσεις 13-14-15-16-17 Οκτωβρίου 2021 και στην Θεσσαλονίκη στο Θέατρο Αμαλία για τρεις παραστάσεις 22-23-24 Οκτωβρίου 2021.

Λιτή και ποιητική η παράσταση «Κλυταιμνήστρα – μουσική δωματίου για ένα όργανο» θυμίσει πως ο χρόνος και η εποχή δεν έχουν σημασία, γιατί στο πρόσωπο της Κλυταιμνήστρας μπορεί να ζωντανέψει μια ανθρώπινη ύπαρξη με όλες τις αντιφάσεις, την ειλικρίνεια, τις ενοχές, τις επιθυμίες που υπάρχουν σε κάθε άνθρωπο. Έπνευση για τη δημιουργία της αποτέλεσαν οι καθηλωτικές φωτογραφίες του πολυβραβευμένου ακτιβιστή φωτογράφου Σεμπαστιάο Σαλγκάδο. Μοναδική ερμηνεύτρια, στο κέντρο της σκηνής, η Σοφία Χιλλ, κινείται σαν αερικό με το φόρεμα που σχεδίασε η Λουκία και βρίσκεται σε ένα διάλογο με τη σύνθεση του Γιώργου Κουμεντάκη, την οποία ερμηνεύουν ζωντανά, ο Ευγένιος Βούλγαρης (γιαϊλί ταμπούρ) και ο σκηνοθέτης της παράστασης Κωνσταντίνος Χατζής (πιάνο).


Μας αρέσουν οι δημιουργικές καλλιτεχνικές προτάσεις. Μόνο αυτές μπορούν να ενισχύσουν και να ενθαρρύνουν μελλοντικά το δημιουργικό δυναμικό και να τέρψουν το φιλότεχνο κοινό, που αναζητά την ευαισθησία, την αισθητική και τον σύγχρονο προβληματισμό.